Uzavírka odřízne část Olomouce od tramvají a zkomplikuje průjezd centrem

  17:11aktualizováno  17:11
Od soboty až do poloviny srpna čekají cestující olomoucké městské hromadné dopravy komplikace. Jedna větev tramvajové trati vedoucí z centra až do čtvrti Neředín se kompletně uzavře. Důvodem je oprava výhybek. Na omezení a možné potíže se musí kvůli opravám v centru připravit po ještě delší dobu i řidiči.

Ilustrační snímek | foto: Luděk Peřina, MAFRA

Kompletní uzavírka se týká ulice Palackého v křižovatce s ulicemi Legionářskou, 8. května a třídou Svobody. Stavební práce jsou rozděleny do dvou etap. Při té první naplánované do 17. srpna se dělníci pustí do oprav výhybkového rozvětvení a rovněž i části silnice u kolejí.

Úsek tratě dlouhý 120 metrů čeká oprava v místě od středového křížení na náměstí Národních hrdinů až k přechodu pro chodce v ulici Palackého. Silnice i kolejiště dostanou povrch z žulových kostek, opravy se dočká i stávající asfaltobetonový povrch od přechodu pro chodce až za tramvajové ostrůvky.

Dopravu na odříznuté tramvajové větvi do čtvrti Neředín budou zajišťovat náhradní autobusy označené X. Většina zastávek zůstává beze změny, jen místo ulice Palackého bude fungovat dočasná zastávka u přenosného označníku v sousední ulici Pöttingova.

Cestující mířící do Neředína přitom čeká přecházení. „Jelikož tramvaje budou vedeny pouze na zastávku Náměstí Hrdinů a výlukové autobusy na náhradní zastávku Palackého, cestující budou nuceni pro vzájemný přestup přejít mezi těmito zastávkami vzdálenost přibližně 250 metrů,“ popsala mluvčí olomouckého dopravního podniku Martina Krčová.

„Z tohoto důvodu jsou jízdní řády konstruovány tak, že rozdíl mezi příjezdem a odjezdem autobusových a tramvajových spojů činí zhruba tři až pět minut,“ dodala.

Díky novým vpustím se má snížit hluk vydávaný auty

Po dobu výluky budou tramvajové linky číslo 3, 4, 5 a 6 jezdit beze změny a linka 1 pojede po své trase dle výlukového jízdního řádu.

Tramvaje nesoucí čísla 2 a 7 pak budou nahrazeny kombinovanou linkou s označením X2/7 vedenou po trase Fibichova – Hlavní nádraží – Žižkovo náměstí – Náměstí Hrdinů – Tržnice – Hlavní nádraží – Fibichova a zpět s obsluhou všech zastávek. Linka U bude dočasně zcela zrušena.

Mapy objížděk a značení

Objízdná trasa pro automobilovou dopravu povede po ulici Legionářské, do ulice Hynaisovy a Wellnerovy. V opačném směru z Palackého je vedena do Hynaisovy ulice. Řidiči musí počítat s tím, že semafory na křižovatce budou vypnuté.

Nynější stavební práce navazují na opravy provedené na křižovatce v roce 2017. Mimo jiné budou během nich přidány obrubníkové uliční vpusti, které odvedou dešťovou vodu a zároveň mají také snížit hluk vydávaný projíždějícími auty.

„Hlavním důvodem opravy je špatný technický stav komunikace. Zejména část stávající dlážděné vozovky již nevyhovuje současnému zatížení silniční dopravou. Časté drobné opravy a předlažďování prodlužují životnost povrchu jen krátkodobě a nevedou k odstranění zásadních konstrukčních závad,“ vysvětlil náměstek primátora pro dopravu Martin Major.

Řidiče čeká jízda po objízdné trase ještě o dva týdny déle

Druhá etapa prací se bude od 18. do 30. srpna týkat už pouze dokončovacích prací a dojde i na předláždění části chodníků, což už bude ale omezovat pouze automobilovou dopravu.

„Provozu tramvají se tyto práce již nedotknou, protože opravy v tramvajovém kolejišti by měly být v té době u konce,“ uvedl předseda představenstva Dopravního podniku města Olomouce Jaromír Machálek.

Dopravní podnik společně s městem přijdou opravy celkem na zhruba 22 milionů korun, z toho 19 milionů tvoří část týkající se výhybek a kolejí. 

Nejčtenější

Boj v Jeseníkách: ekologové při kůrovcové kalamitě hrozí blokádou kácení

Kácet nebo ne? V rezervaci Suchý vrch v Jeseníkách se dohadují ekologičtí...

V Jeseníkách přituhuje v boji za záchranu lesů v nejcennějších partiích hor. Ekologické neziskové organizace žádají...

VIDEO: Ani spáru. Most ze stovek kubíků betonu dělníci vylévají naráz

Stavaři betonují nosnou konstrukci mostu na Komenského ulici v Olomouci. Most...

Dvě betonárny jedou naplno, třetí je připravená v záloze. Od brzkého rána najíždějí do centra Olomouce plné...

Lidé z Troubek načerno postavili hráz proti vodě, teď ji musejí zbořit

Stavba nového valu na místě, kde kdysi stával selský val, který rozorali...

Obyvatelé Troubek na Přerovsku musejí zbořit jednu ze dvou hrází, které si sami vybudovali na ochranu proti velké vodě....

Obec povstala proti testování pojízdné spalovny pneumatik

Pneumatika

Obyvatelé Mrskles na Olomoucku nechtějí být součástí testování prototypu stroje na zpracování ojetých pneumatik. „Bez...

Utři si bradu od mlíka, odepsalo ANO studentovi, autora vzkazu tají

Ilustrační snímek

Student Rudolf Brož se na Facebooku obrátil na šumperské hnutí ANO s dotazem ohledně hlasování jeho radních. Místo...

Další z rubriky

VIDEO: Ani spáru. Most ze stovek kubíků betonu dělníci vylévají naráz

Stavaři betonují nosnou konstrukci mostu na Komenského ulici v Olomouci. Most...

Dvě betonárny jedou naplno, třetí je připravená v záloze. Od brzkého rána najíždějí do centra Olomouce plné...

Případ kamarádek přejetých vlakem policie odložila jako sebevraždu

Místo u obce Pivín na Prostějovsku, kde si v sobotu 23. března 2019 lehly na...

Policie po čtyřech měsících uzavřela vyšetřování březnové tragédie u obce Pivín na Prostějovsku. Dvě osmnáctileté...

Jaké pivo lidem chutná, ovlivnila i dřívější centrální výroba, říká sládek

Sládek a spolumajitel Hanáckého pivovaru v Olomouci Pavel Hanuštiak.

K pivu se dostal už na střední škole, pak měl sládek Pavel Hanuštiak sice vlastní recepturu, ale chyběly mu prostory, a...

Najdete na iDNES.cz