VIDEO: Ani spáru. Most ze stovek kubíků betonu dělníci vylévají naráz

  13:36aktualizováno  13:36
Dvě betonárny jedou naplno, třetí je připravená v záloze. Od brzkého rána najíždějí do centra Olomouce plné domíchávače. Za den musí navozit zhruba 1 400 metrů krychlových betonu, ze kterého dělníci na jeden zátah vytvoří nosnou konstrukci nového mostu na jinak velmi frekventované Komenského ulici.

Starý most z roku 1941 před časem zbourali kvůli budování protipovodňových opatření. Betonování nového mají naplánované až do noci.

Dohromady se na stavbě vystřídá šedesát lidí, práci nesmí nic přerušit. O tom, že velké betonování připadne právě na pátek, stavaři rozhodli dva dny předem i na základě upřesněné předpovědi počasí.

Velké betonování mostu

Aby se neztrácel čas, najíždějí už od šesté hodiny ke staveništi domíchávací vozy plné betonu, a to z obou stran budoucího mostu - jak ze směru od známé restaurace Bristol, tak od Gorazdova náměstí na protějším břehu řeky Moravy.

„Betonuje se od středu mostu směrem ke krajům. Akce se nemůže přerušit, beton musí být dokonale propojený a v konstrukci nesmí vzniknout žádná spára,“ popsal Václav Gargulák, generální ředitel Povodí Moravy.  

Na nový most je třeba zhruba čtrnáct set metrů krychlových betonu. Na jeden den je to nezvykle velké množství i pro jeho výrobce, vše proto bylo potřeba pečlivě připravit, a to včetně záložních plánů.

„Beton míchají dvě betonárny a v záloze je připravena třetí. Beton musí být prováděný stejnou recepturou. Jsou připravené také záložní stroje, na stavbě bude pracovat dostatek zkušených lidí a střídat se budou ve dvou směnách,“ dodal Jakub Vlk ze společnosti Silnice Group, která má stavbu na starosti.

Vybudování nového mostu v Komenského ulici je součástí velkých protipovodňových úprav a rozšiřování bezmála dvoukilometrové části koryta Moravy za 730 milionů korun.

Jak vypadala demolice starého mostu z roku 1941 v Komenského ulici:

Autor:

Nejčtenější

Auto v Přerově srazilo dvě mladé dívky přebíhající silnici. Obě zemřely

Ilustrační snímek

Auto srazilo v sobotu večer v Přerově dvě mladé dívky, které přebíhaly silnici. Obě na následky zranění zemřely. Bližší...

Primátor a exnáměstek hejtmana je roky součástí impéria sportovního bosse

Vlivný prostějovský sportovní boss Miroslav Černošek (vlevo) a tamní primátor a...

František Jura, primátor Prostějova za ANO a někdejší náměstek hejtmana, který měl v Olomouckém kraji na starosti i...

Pana Brücknera bych si k nám do Juventusu vzal, říká Nedvěd

Pavel Nedvěd v objetí s trenérem Karlem Brücknerem.

Když spoluhráč pokazil akci, vztekal se. Jindy zatleskal. Běhal, nabízel se, rozehrával. Vážně je Pavlu Nedvědovi 47...

Krajská firma na svoz odpadků vás poškodí, zrazuje obce nadnárodní koncern

Ilustrační snímek

Nadnárodní gigant FCC ze Španělska napadl řešení likvidace odpadů, které kvůli nové legislativě připravuje Olomoucký...

Dva okresy ponořila do tmy uvolněná cedulka, která vyzkratovala rozvodnu

Elektrický proud. Ilustrační foto.

Kuriózní příčinu měl krátkodobý ovšem nebývale rozsáhlý výpadek dodávky elektrické energie pro většinu Olomoucka a...

Další z rubriky

Primátor a exnáměstek hejtmana je roky součástí impéria sportovního bosse

Vlivný prostějovský sportovní boss Miroslav Černošek (vlevo) a tamní primátor a...

František Jura, primátor Prostějova za ANO a někdejší náměstek hejtmana, který měl v Olomouckém kraji na starosti i...

Primář závodník chránil Židovky, zemřel po bezdůvodném poválečném věznění

Průkaz potvrzující zapojení Otokara Bittmanna do odboje během druhé světové...

Vážený lékař, odvážný závodník, zachránce židovských žen, spolupracovník odboje a pak bez jakéhokoli obvinění vězněný...

Olomoucký děkan vyzvaný rektorem k rezignaci zůstává, podepsali dohodu

Rektor olomoucké Univerzity Palackého Jaroslav Miller (vlevo) a děkan...

Rektor olomoucké Univerzity Palackého Jaroslav Miller neodvolá děkana přírodovědecké fakulty Martina Kubalu, kterého...

Advantage Consulting, s.r.o.
OBRÁBĚČ KOVŮ

Advantage Consulting, s.r.o.
Olomoucký kraj
nabízený plat: 21 000 - 30 000 Kč

Najdete na iDNES.cz