Olomoucký elektrobus je až příliš moderní, cestujícím v rukavicích neotevře

  15:20aktualizováno  15:20
Nečekaný zádrhel řeší olomoucký dopravní podnik. Někteří cestující mají v těchto dnech problém dostat se do nového elektrobusu. Jeho dveře se totiž otvírají dotykovým senzorem, který na rozdíl od klasických tlačítek nereaguje na dotyk v běžných rukavicích.

Kapacita elektrobusu je 105 cestujících a na jedno nabití ujede v městském provozu 150 kilometrů. Nabíjení trvá osm hodin v pomalém a dvě až tři hodiny v rychlém režimu. | foto: Libor TeichmannČTK

Elektrobus je v rámci olomoucké hromadné dopravy prvním vozem, který je dotykovými senzory vybaven. Jakmile nastaly mrazy, začaly se množit situace, kdy se cestující s rukavicemi na rukou marně pokoušeli dveře otevřít.

Komiks, který vydal olomoucký dopravní podnik kvůli poučení cestujících o...

Dopravce na to na reagoval komiksem, který má cestující poučit, že si rukavice musejí sundat. Mimo jiné ho zveřejnil i na svém facebookovém účtu. Od části cestujících však pod příspěvkem schytal kritiku za to, že dopravní prostředek s podobnou technologií vůbec pořídil.

„Tak budeme řvát na řidiče, dokud ty dveře neotevře. Kdy pochopíte, že jsme vaši klienti, a ne otroci? DPMO by potřeboval celkovou obměnu managementu,“ pustil se do dopravce například uživatel Pavel Švarc.

„Jediný vůz a doufám, že tedy i poslední. A doufám, že to je napsáno zřetelně i vevnitř. Opravdu nechápu ten technologický pokrok... Čím novější tramvaj, tím pomalejší otvírání dveří nebo větší hmotnost, čím novější bus, tím horší ovládání. Co je ještě v plánu nakupovat?“ přidává se také Tomáš Hroudný.

Elektrobus musel být dočasně odstaven první den po vyjetí

Dopravní podnik se brání tím, že technologie otvírání je dána výrobcem elektrobusu a on se nyní jen pokouší informační kampaní na novinku v městské hromadné dopravě upozornit.

Olomoucký elektrobus

„Informaci jsme zveřejnili právě z toho důvodu, že některým cestujícím nešly dveře otevřít a mysleli si, že jsou nefunkční. Přitom stačí jen na chvíli sundat rukavici, následně zmáčknout tlačítko k tomu určené a dveře se otevřou,“ reagoval správce facebookového účtu v diskusi, na kterou upozornil server zdopravy.cz.

Na stranu dopravce se postavila i část diskutujících.

„Stejně byste si ty rukavice uvnitř sundali, tak si je prostě sundáte o pár sekund dříve. Svět se nezboří a vy neumrznete. Anebo když vám to vadí, tak choďte pěšky anebo si pořiďte auto,“ komentoval stížnosti Michal Nádvorník.

„Polovina rukavic jsou dnes dotykové. Jsem si jich za stovku koupila pět párů,“ poukázala pak uživatelka Věra Chytilová na fakt, že hlavně mezi mladší generací už jsou dnes velmi rozšířené rukavice umožňující používat telefony s dotykovými obrazovkami, na jejichž dotyk reaguje i senzor na elektrobusu.

První problém se vyskytl hned po vyjetí

První olomoucký elektrobus na sebe neupozornil poprvé. Na podzim, kdy byl poprvé nasazen, mu totiž sotva čtyřiadvacet hodin po vyjetí do pravidelného provozu poničily silné poryvy větru střechu natolik, že musel být kvůli opravě na několik dní odstaven.

Stroj za 13,1 milionu bez DPH, přičemž 85 procent nákladů pokryly dotace z evropských fondů, má kapacitu 33 míst k sezení a 72 ke stání, včetně místa pro invalidní vozík či kočárek. Cestující mají ocenit jeho tichý chod a také klimatizaci.

Dvanáctimetrový nízkopodlažní elektrobus na jedno nabití ujede v městském provozu 150 kilometrů. Nabíjení trvá v pomalém režimu na plnou kapacitu osm hodin, při rychlonabíjení stačí dvě až tři hodiny.

Jak vypadala první jízda elektrobusu olomouckými ulicemi

Autor:

Nejčtenější

Lehly si vedle sebe a čekaly na smrt. Kamarádky z Prostějovska přejel vlak

Místo u obce Pivín na Prostějovsku, kde si v sobotu 23. března 2019 lehly na...

Ještě před dvěma týdny se osmnáctiletá Veronika z Prostějova chlubila na sociální síti fotografií s novým přítelem. V...

VIDEO: Váš tachometr moji rychlost nedokazuje, odbyl řidič policistu

Policista v civilu zastavil muže na dálnici kvůli rychlé jízdě

Nestandardní dopravní kontrolu prověřuje nyní vedení policie ze severní Moravy. Policista v civilu při ní na dálnici v...

Kometa veze z Hradce dvě výhry, Olomouc dokonala obrat v Plzni

Petr Holík (uprostřed) se raduje s brněnskými spoluhráči z gólu v síti Hradce.

Ve druhém čtvrtfinálovém utkání hokejové Tipsport extraligy dala Olomouc zapomenout na debakl z úvodní bitvy s Plzní....

Suverénní Kometa je v semifinále, Plzeň srovnala sérii s Olomoucí

Hráči Komety slaví postup do semifinále extraligového play off.

Brněnská Kometa je prvním semifinalistou hokejové Tipsport extraligy. Úřadující mistr zůstal v sérii s Hradcem Králové...

Olomouc slaví obrat v sérii s Plzní, Kometa je krok od semifinále

Olomoucký Petr Strapáč (vlevo) bojuje s Janem Kovářem z Plzně.

Hokejisté Olomouce otočili sérii s Plzní a vedou 2:1 na zápasy. Zvládli totiž třetí duel v domácím prostředí, kde...

Další z rubriky

Do Jeseníků přijely davy, kapacity lyžařských areálů stačily jen tak tak

Lyžařský areál Přemyslov.

Velmi dobrá sezona, která překonala i tu minulou, jež byla podle vlekařů vůbec nejlepší za posledních několik let. A...

VIDEO: Neznámý pošlapaný unikát. Olomoučané chodí po jedinečné mozaice

Unikátní mozaika kolem dnešního sídla SŽDC, vyskládaná je z ručně štípaného...

Na první pohled chodí lidé v centru Olomouce kolem dnešního sídla Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) po víceméně...

Být dobrý malíř dnes nestačí, říká umělec, jenž se živil i reklamou

Malíř Josef Zlamal

Jeho obrazy mají ve sbírkách přední čeští i zahraniční sběratelé. Muzeum výtvarných umění v Lipsku jeho dílo dokonce...

Make-up pro děti: Legrace, nebo nebezpečí?
Make-up pro děti: Legrace, nebo nebezpečí?

Těžko obhájíte, že se make-up hodí jen pro dospělé, když v hračkářstvích prodávají dětská líčidla. V Česku už dokonce najdete i specializované salony, kde dětem udělají manikúru nebo pedikúru. Jak vysvětlit dnešním dětem, že na líčení mají dost času?

Najdete na iDNES.cz