Olomoucký kraj jedná s Českými drahami o tom, aby na ztrátové trati jezdily místo zastaralých motorových vlaků modernější a především úspornější Regionovy, čímž by se ročně ušetřily miliony korun.

Olomoucký kraj jedná s Českými drahami o tom, aby na ztrátové trati jezdily místo zastaralých motorových vlaků modernější a především úspornější Regionovy, čímž by se ročně ušetřily miliony korun. | foto: Jan Strouhal, MAFRA

Nadějí pro ztrátovou trať z Jeseníku do Krnova jsou levnější Regionovy

  • 5
Zachovat ztrátové vlaky na trati Jeseník - Krnov přes polské Glucholazy a přitom výrazně snížit náklady na jejich provoz. S tímto cílem začal Olomoucký kraj vyjednávat s Českými drahami o tom, aby dopravce nasadil úspornější Regionovy místo zastaralých motorových vlaků. Kraj by ročně ušetřil miliony.

„Lidé na Jesenicku tuto trať potřebují, takže budeme dál hradit část prokazatelné ztráty. Výměnou vlaků by se však mohla výrazně snížit,“ řekl olomoucký hejtman Jiří Rozbořil.

Nasazením souprav Regionova by se ročně ušetřilo až 10 milionů, což je zhruba polovina sumy, kterou provoz trati společně dotuje Olomoucký a Moravskoslezský kraj.

Jednání o změně potvrdila mluvčí Českých drah Kateřina Šubová. „Nasazení Regionov je reálné. Pokud se obě strany dohodnou, začnou jezdit od začátku platnosti nového jízdního řádu,“ uvedla Šubová.

V současné době činí roční provozní ztráta vlaků, spojujících sever Olomouckého a Moravskoslezského kraje, zhruba 22 milionů korun. Zatímco Olomoucký kraj chce provoz dál držet za každou cenu, sousední region už jednou odmítl dotaci platit. Nakonec ji prodloužil, ale jen do konce letošního roku.

„Zatím nevíme, jak se Moravskoslezský kraj rozhodne. Pokud ale nastane výrazné snížení ztráty, je větší šance na dohodu,“ míní Rozbořil.