Dopravní podniky o akci informují na letácích ve vozech nebo prostřednictvím sociálních sítí.
„Vozy městské veřejné dopravy potkává denně spousta lidí, navíc ty kníraté opravdu zaujmou. Proto si myslím, že osvětu touto formou můžeme šířit ve velkém, a podpořit tak projekt,“ řekl předseda SDP ČR Tomáš Pelikán.
Spolupráce mezi organizátory akce Movember a dopravci začala v roce 2018, kdy vyjely kníraté vozy do ulic poprvé.
Letos se zapojilo jedenáct dopravních podniků, kníraté vozy tak jezdí například v Karlových Varech, Pardubicích nebo v Plzni. S kampaní se cestující setkají taky v Brně, Českých Budějovicích, Hradci Králové, Olomouci, Praze nebo v Ústí nad Labem.
„Nalepené kníry na našich vozech mají velký úspěch jak u cestujících, tak u našich řidičů a řidiček. I letos jsme připravili soutěž o tři nejhezčí Movember zaměstnanecké kníry, výherci dostanou voucher na večeři,“ uvedla za Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou tisková mluvčí Martina Poršová.
„V Ostravě polepíme knírem 39 nových tramvají Stadler, Movemberu bude věnována samostatná stránka na našem webu a informovat budeme samozřejmě i na sociálních sítích. Navíc vyhlásíme stejně jako v loňském roce oblíbenou soutěž o nejlepší knír,“ uvedla zase tisková mluvčí Dopravního podniku Ostrava Tereza Šnoblová.
Česká republika se do Movemberu zapojuje prostřednictvím Nadačního fondu Muži proti rakovině, který se od svého vzniku v roce 2012. Podporuje výzkumné projekty a rozvoj léčby urologických nádorů, šíří osvětu a pomáhá získat peníze na nákupy přístrojů pro léčbu onkologických pacientů. Rakovina prostaty je přitom jedním z nejvíce asymptomatických druhů rakovin.