Na frekventované silnici I/35 je ve směru k Tovární ulici nyní u nájezdu a sjezdu k obchodu BauMax uzavřen připojovací a pravý pruh, v levém je rychlost omezena na 30 kilometrů v hodině. A v nejbližších dnech, či spíše týdnech, se to nezmění.
„Oba pruhy budou uzavřeny z důvodu bezpečnosti do doby zajištění poruchy přejezdovými plechy. Na havarijní opravu tímto způsobem jsme obratem zpracovali zakázku pro výběrové řízení, vzhledem k ceně přibližně 1,8 milionu korun totiž bude potřeba zhotovitele vysoutěžit,“ nastínil mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Miroslav Mazal.
„Sjezd z Velkomoravské ulice k BauMaxu zůstává otevřen bez omezení, nájezd opačný směrem je zachován, ovšem bez možnosti využití připojovacího pruhu, kdy řidiči najíždí rovnou do zbylého otevřeného pruhu,“ dodal.
Jak rychle se veřejnou soutěž na provizorní opravu podaří dokončit není podle Mazala nyní jasné, neboť může dojít například na stížnost některého účastníka a vše by pak přezkoumával Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Tím může výběrové řízení nabrat zdržení i v řádu měsíců.
Na opravu dojde nejdřív v létě
Po instalaci přejezdových plechů budou všechny pruhy otevřeny, jakou rychlostí bude možné projíždět ovšem zatím není jisté. Toto provizorní řešení zůstane na místě opět řádově několik měsíců.
Při prohlídce mostního závěru se totiž ukázalo, že je potřeba celková oprava. „Řešením je zpracování projektové dokumentace na výměnu mostního závěru. Pracujeme na tom a jakmile bude projekt, ihned přistoupíme k soutěži na výběr stavební firmy,“ sdělil Mazal.

Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz
„Časové určení nyní není možné přesněji specifikovat, termíny ovlivní právě příprava podkladů včetně nevyzpytatelného výběrového řízení,“ doplnil.
Poškozený mostní závěr podle něj sloužil na silně vytížené silnici zhruba 35 let. Neustálá zátěž včetně přirozeného stárnutí přispěly ke vzniku lomu na třetí lamele pravého jízdního pásu.
Při průjezdu aut pravým a připojovacím pruhem tak dochází k „povyskočení“ lamely až o tři centimetry, tím k nadměrně zátěži takzvaných hrncových ložisek na opěře a také nežádoucímu znatelnému hluku.
„Z horní strany navíc chybí část horního profilu lamely v délce přibližně dvanáct centimetrů. Kontrola rovněž potvrdila, že ze spodní strany jsou na úložném prahu čepy nůžkového mechanismu a zbytky úlomků nůžkového mechanismu,“ uzavřel Mazal.