- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Dovoluji si tvrdit, že nehodou vlaku se silničním vozidlem dávajícím přednost za přejezdem železnice/dráhy má být vinný (z TČ obecného ohrožení) provozovatel dráhy (v ČR většinou SŽDC), který nezajistil/neprosadil (u zainteresovaných vlastníků a správců dotčených pozemních komunikací) bezpečné (= nejlépe odpovídající aktuálním normám, ale případně využívající jiné bezpečné technické řešení) křižování dráhy s pozemní komunikací
Popis platné normy a jiného bezpečného řešení jsem před chvílí uvedl v RE na příspěvek Víta Jůzy.
Zajímalo by mně, jak by se řidič měl podle vyhlášky správně zachovat. Přijede k přejezdu před křižovatkou, když zastaví před přejezdem tak nevidí do křižovatky, když si najede ke křižovatce, bude mít návěs na přejezdu, závozníka nemá, otočit se tam s návěsem nelze. Dost neřešitelná situace...
Trestný čin obecného ohrožení a zavinění dopravní nehody ze strany toho, kdo rozhodl o úpravě přednosti v jízdě.
Takto by jsem to netvrdil, protože:
1.) křižovatku je nejlepší osadit SSZ s detekcí vjezdu vozidel jedoucích z vedlejší komunikace na přejezd před jejím koncem, za kterým by tak následně měla zajištěn plynulý vjezd do následující křižovatky. (Mimo dobu průjezdu vozidel přes přejezd před koncem vedlejší komuniukace by SSZ měla blikat žlutě = na hlavní komunikaci nepotřebuje mít instalované "skla"/signály zelené barvy, protože by fungovala jako tzv. světelná/červená závora).
2.) dle dnešních norem má být mezi přejezdem a následující křižovatkou dostatečné místo právě na tahač s návěsem/náklaďák s vlekem, ale ty normy neudávají snad žádný termín, do nějž musí být upraveny/nějak zabezpečeny jim neodpovídající místa postavená/koladovaná před jejich platností!
3.) V. Júzou navrhovaná změna přednosti je nesmysl - JAKO HLAVNÍ KOMUNIKACE JSOU OZNAČOVÁNY SILNICE S ČASTĚJŠÍM SMĚREM PRŮJEZDU KŘIŽOVATKOU = JINÉ VYZNAČENÍ BY BYLO NETYPICKÉ A TÍM PRO VĚTŠINU PROJÍŽDĚJÍCÍCH ŘIDIČŮ MATOUCÍ A TÍM VELMI NEBEZPEČNÉ
Absurdní masový automobilismus mě nepřestává fascinovat perlami jako je tato.
A co vegeteriánský automobilismus, ten je v pohodě ?
Je tady v diskuzi ještě nějaký další chytrák, který bude tvrdit, že tam není vidět, nebo snad to způsobila "debilita projektantů"?
Tady se na to podívejte:
žádný další chytrák tady není, ale tím zjevně nejste ani vy, protože situaci neznáte a dal jste sem obrázek z jiného přejezdu ... ten, na kterém se to stalo, je dál ve směru na Kostelec na Hané
Něco podobného je v Mostě u starých Kopist.. když zastavím před kolejema, nevidím do křižovatky. Když chci vidět do křižovatky, mám návěs v kolejích... čeká se tam dlouho, protože se vjíždí na silnici s hustým provozem..a do malé mezery vjet nemůžu, vyjíždím pomalu, zvlášť, když je naloženo.. osobáky čumí, ale nikdo mě nepustí vyjet.. až to napadlo pána s Tatrou.
Chceš tvrdit, že tady není vidět do křižovatky?
Tak honem,honem,kde jste chytrolíni a odborníci na řízení kamionu,nemohu se dočkat nějakých rad,jak se má řídit kamion.Jo a taky nezapomeňte připsat radu-kamiony přepravovat jedině vlakem,na tu se těším nejvíc.
No tady není o čem, jestli nelze pokračovat v jízdě za přejezdem, nemáte na něj co vjíždět. Učí se to snad v každé autoškole.
Na přejezd je zakázáno vjet pokud nemohu pokračovat za ním dále. V tomto případě stačí zastavit před přejezdem a pokračovat až bude na hlavní volno.
Aha, a ty do té křižovatky vidíš ? Už jsi někdy rozhoupával 40 tun ? Tentokrát bych to viděl spíš na debilitu projektantů, kteří s tímto nepočítali.