O nové zakázce informoval v podnikovém zpravodaji vedoucí oddělení produktové technologie Marek Berger.
„Jedná se o poměrně nízkoobjemový díl. Pohybujeme se v ročních objemech do pěti tisíc kusů, a to po dobu dvanácti let,“ uvedl. Automobilka už podle něj ložiska z Hané testuje.
„Jelikož jde o katalogová ložiska, tak na výrobu není potřeba nových technologií. Na výrobu kroužků použijeme stávajících volných kapacit na linkách,“ dodal Berger.
Segment luxusních výkonných automobilů nebyl podle něj tak zásadně ovlivněn krizí jako zbytek automobilového průmyslu, takže prodeje těchto drahých vozů setrvale rostou.
„Jde tedy o oblast s velkou stabilitou objemů a nadprůměrnou marží. Pokud se nám podaří u zákazníka dobře etablovat, mohlo by jít do budoucna o zajímavý zdroj příjmů,“ vyzdvihl vedoucí oddělení produktové technologie.
Doplácí na útlum vozů se spalovacími motory
Společnosti JTEKT Bearings Czech Republic ve finančním roce od loňského dubna do konce letošního března hlavně kvůli slábnoucí produkci automobilů klesly tržby, meziročně o pětinu na 798 milionů korun. Hospodaření firmy skončilo ve ztrátě 57,7 milionu korun po zisku 42,9 milionu v předchozím roce.
Mezi hlavní zákazníky firmy, která je součástí japonské nadnárodní skupiny JTEKT Corporation, patří automobilky Audi, Volkswagen, Renault, Škoda či Jaguar Land Rover. Kvůli rostoucí produkci elektromobilů zaznamenala pokles poptávky po válečkových a jehličkových ložiscích pro vozy se spalovacími motory. V autech poháněných elektřinou je totiž ložisek výrazně méně.
Olomoucká továrna chystá nové dělníky do provozu ve virtuální realitě |
Firma se proto snaží získat nové zákazníky například z řad výrobců zemědělských a textilních strojů, aby výpadek způsobený odklonem od aut se spalovacími motory nahradila dodávkami ložisek těmto novým zákazníkům. Zároveň chce zvyšovat dodávky ložisek výrobcům elektroaut.
Olomoucká továrna na jehličková a válečková ložiska byla původně vybudována v roce 2001 americkou značkou Torrington, na Hanou se přestěhovala výrobní technologie ze sesterského závodu v Německu. O tři roky později pak byla mateřská společnost prodána americké korporaci The Timken Company.
Další změna vlastníka přišla v roce 2010, kdy byla divize Torrington prodána japonské korporaci JTEKT. Ta divizi na výrobu ložisek zahrnula pod vlastní značku Koyo. V loňském roce pak došlo ke sjednocení názvu se společnou značku JTEKT. Fabrika, do které bylo v průběhu dvou dekád dohromady investováno více než 1,2 miliardy korun, na konci letošního března zaměstnávala 369 pracovníků.
1. dubna 2018 |