Obří hala vysoká téměř třicet metrů přinese přes 20 tisíc paletových míst. Provoz v hale zajistí automaty.
Společnost Forvia Hella do výstavby logistického centra investuje 370 milionů korun. Už příští rok v létě bude mohelnické logistické centrum zásobovat provoz potřebnými komponenty.
Světlomety na automobily jsou stále složitější a to vyžaduje také skladování stále více komponentů. „Ještě před několika lety se reflektor skládal z desítek komponentů, nyní už to jsou i více než dvě stovky,“ přiblížil projektový manažer logistiky Forvia Hella Tomáš Caletka.
Firma v současnosti využívá skladové prostory v řadě míst, například v Mohelnici, Litovli, Horce nad Moravou nebo v Olomouci. „Svážet komponenty z tolika míst je nejen nákladné, ale také složité a náročné,“ podotkl Caletka.
„Díky novému logistickému centru budeme mít všechny díly pouze na dvou místech, která jsou hned vedle sebe, takže celý proces navážení součástek se významně zrychlí, zlevní a zefektivní,“ zdůvodnil.
Ve městě ubude kamionů
V části města se také významně sníží kamionový provoz. Počet kamionů přijíždějících denně do továrny by měl klesnout zhruba o třetinu. Ze skladů v širokém okolí totiž často přijížděla na zcela vytížená auta.
„Nebude k nám už jezdit tolik menších poloprázdných vozidel, ale méně větších a zcela zaplněných kamionů,“ podotkl.
Provoz v logistickém centru bude zajišťovat několik špičkových specialistů. V automatizovaném provozu tak nebudou potřeba běžní skladníci.
Proces zásobování se urychlí tím, že o komponenty bude žádat přímo výrobní linka. Potřebné díly bude rozvážet automatický vláček bez řidiče.
Společnost Forvia vznikla letos spojením firem Hella a Faurecia. Vznikl tak jeden z největších dodavatelů v oblasti automobilových technologií na světě. Hella má na Moravě několik poboček, největší závod je v Mohelnici.