Diskuse k článku

Dluhoničtí jsou ochotní přestat blokovat dostavbu D1, mají ale podmínky

Na cestě k dokončení páteřní české dálnice D1 zřejmě padla jedna z letitých blokád znemožňujících dostavbu posledního úseku z Přerova k Říkovicím – nový výbor přerovské čtvrti Dluhonice už nebude trvat na změně trasy. Místní za to ale chtějí kompenzace.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

D35o40m17i16n85i72k 56M45a51t46u54s 2710343381500

Z Dluhonic pochází prarodiče a řada mých předků. Fakt mě mrzí, že musí ustoupit vesnice, které to navíc zkazí život, odřízne ji to z jedné strany od Přerova. Měla radši ustoupit ta odporná chemička, kvůli které se již půlka vesnice zbourala. Bohužel, 20 let na to politici srali a dopadlo to takto. Blbých 100 metrů by stačilo!

0/−1
21.5.2019 9:21

T12o11m97á30š 53J11e74l65í16n72e55k 8336933656522

takže místní jsou obstrukčníci....Ha,ha když 20 let na jejich připomínky nikdo nedbal, tak je chyba spíš u politiků a investora:-/

0/−6
20.5.2019 11:38

P84e85t42r 89D98r79a31p25a26l 4304871863

každej vidlák si totiž myslí, že postavit dálnici je jako postavit kozí chlívek. takže připomínky 100m dopředu a 100 doleva, most ano, most ne...se nedají brát vůbec v potaz. Uhneš jednomu, poškodíš další dva, to by nedobral řešení člověk nikdy

+7/0
20.5.2019 11:46

L85i91b44o55r 47D65o51l40á13k 9199836288

I když je stavba dálnice stavbou ve veřejném zájmu, měla by jako každá plnit hygienické limity na ni kladené. Tj. u prvního domu by měly být splněné hygienické limity hluku s dostatečným odstupem od hygienického limitu. Není-li to možné, tak by se měl stavebník s obyvateli domluvit na kompenzacích. Není-li to možné, nezbývá než vyvlastnění - tj. takové opatření, kterým se získá daná nemovitost, avšak vlastník dostane takové prostředky, kdy si může koupit obdobné bydlení. V závislosti na velikosti nadlimitního hluku, může stavebník provést v domě takové opatření (výměna vzduchotechniky, instalace klimatizace a čistička vzduchu, které alespoň umožní dodržení všech limitů na zdravé bydlení, i když se tím ztratí možnost pobývat na zahradě. Případně se dům strhne. Budeme-li to řešit jako doposud, hygienické limit splnit nepůjde, dům bude neprodejný, a bydlet do něj nikdo nepůjde, znamená porušení zákonů ČR. Nebo si myslíte, že se s tím každý obyvatel smíří. že ho bude hřát svědomí, že pomohl státu, i když dále bude přežívat o žebrácké holi......

0/0
20.5.2019 10:28

L97u60k73á10š 42K40ř49í62ž 9788971616679

V nařízení vlády č. 272/2011 Sb., jsou jasně napsány maximální hodnoty hluku působeného dopravou na pozemních komunikacích, které se samozřejmě respektují. Ono ty limity ale neznamenají to, že to neuslyšíte, ale to, že to nebude moc hlasité.

+1/0
20.5.2019 12:56

L38i43b39o70r 80D84o80l10á64k 9239886738

Vážený pane, limity v 272/2011Sb jsou dány, nicméně 1/3 současných komunikací tuto hodnotu překračují. A je z podivem, že novou komunikaci S43 v současně plánují i úředníci do Brna, kde tato komunikace má překračovat současné limity až o 15 dB v několika čtvrtích, kde žije cca 40 tis. lidí. Jak úředníci přistupují k tomuto problému - nadávají bránícím se lidem do Ekoteroristů a přitom druhou variantu, která je šetrnější o ni se ani bavit nechtějí. Proč. úředníčci skoupily rozsáhlé pozemky, kde chtějí vybudovat sídliště pro 15 tis. lidí. Proto zvolí variantu, která jim přinese jen větší zisky. Na ochranu obyvatel se potom příliš nehledí. Respektive, poškození životního prostředí i zdraví hodí na obyvatele a potažmo i na stát.

0/0
20.5.2019 14:37

P71e27t17r 66H51o34r49á75k 1129243909484

Kdyby komunikace hodnoty překračovala, nemohla by být kolaudována.

0/0
20.5.2019 21:44

P15e30t81r 85H80o35r18á86k 1399753269134

Voliči správně dali ježíkovi stopku. Teď snad se věci pohnou dopředu. Některé požadavky jsou ale nereálné.

+3/0
20.5.2019 10:28

V36í80t 59V27ý37m83o62l84a 8718984384255

"...za své občany se odmítlo postavit několik politických reprezentací Přerova. Ty se obávaly, že změna trasy stavbu zdrží..."

A že to za těch dvacet let tahanic fakt stálo!

Každý se může podívat na mapu, aby si zodpověděl otázku, jestli šlo posunout trasu o 150m. Šlo.

+2/−2
20.5.2019 10:20

P32e81t20r 53D58r85a65p24a52l 4904641593

vy si myslíte, že to projektant schválně navrhne tak, aby musel bourat baráky? proč by to dělal? 150m se vám projeví ve směrových poměrech na kilometry daleko

+1/−1
20.5.2019 11:39

R29o39m15a11n 43Š94e10n13k40e70ř74í32k 1472275614169

Právěže moc nešlo... ale to se musí vidět v souběhu s jinými plány - je v plánu se vypořádat s úrovňovým přejezdem v Dluhonicích (nadjezd), bude se tam stavět dluhonská spojka na železnici, rekonstrukce trati atd... A pak máte na jedné straně baráky a na druhé naplnovaný nadjezd, železnici a pronc Miroslav křičí posuňte to do toho nadjezdu... Každopádně ten závěrečný vzkaz je nejlapší od Patrika - budu bojovat za Dluhonice, i když už to nechtějí... to mluví za vše. Ego, nikoliv ekologie.

+1/0
20.5.2019 12:56

P75e15t90r 65D63r97a24p64a37l 4534201123

na dotaz proč to dělá, řekl: "protože můžu". ten člověk je psychicky narušený a jde mu jen o to, jak co nejvíc škodit

0/0
20.5.2019 13:41

M60a44r26t98i23n 42K64r32č78e69k 3650438255285

Někdo to chce posunout 150 metrů doleva, někdo jiný zase 100 metrů doprava, jeden Lojza chce most, ale ten zase nechce Pepíček, proti tomu všemu protestuje Patriček ... takhle by to nestálo nikdy. To je jak ve školce.

+1/0
20.5.2019 13:04

V51l49a78s36t48i47m62i45l 24F58i68a46l40a 1302251504

Tak to vidím růžově.Dálnice se začne stavět v roce 2045.

0/0
20.5.2019 9:44

R73o89m84a97n 52Š94e53n74k18e14ř62í38k 1362165494569

A nejdůležitější je ta zpráva na konci - i když Dluhoničtí se již chtějí konečně domluvit díky změně ve výborech, tak stejně Princ Miroslav na zeleném koni bude škodit dál. Já jako stát bych měl taky jeden požadavek - OK, dálnice Vám zhorší životní situaci, je vyprojektovaná fakt blbě, tak se pojďme bavit o kompenzacích, ALE vy si uklidíte a odvoláte všechny ty neziskovky, spolky a zejména Patrika, jejichž profesionální obstrukční služby jste si objednali....

+9/−1
20.5.2019 7:49

T50o44m56á73š 85K11o14l71d49a 3256305669407

Já bych pak D1 zařadil jako 8. div světa :)

+1/0
20.5.2019 7:30

H76e12d43v16i38k95a 74O58c27h75t55á94b13c28o43v84á 5334189180

V záplavovém území dělat podjezd je skvělý nápad. Oba podjezdy v Přerově mohou vyprávět....:-P

+12/0
20.5.2019 7:12

P19e21t95r 94D73r51a64p71a84l 4224571373

i přes optimistický titulek vidím jen další obstrukce ze strany dluhonických. Dospělému svéprávnému člověku musí být jasné, že jakýkoliv zásah do projektu znamená ne odložení stavby, ale její zastavení na dalších 10 let. Tedy požadavek na násep místo estakády je jen další obstrukce místo posunutí stavby. Dále jsem pochopil, že si představují, že nejdřív se paní postaví někde nový barák. I kdyby začali vyřizovat povolení dnes, tak to do r. 2021 stejně nestihnou a stavba zase skončí. Po 50 letech máme 300km páteřní dálnice s 10 km dírou uprostřed.

+21/−1
20.5.2019 6:50

M74a86r43t41i12n 28K32r97č19e73k 3970338685105

Bohužel je to tak, jak říkáte. Je jednoznačné, co je vyšší zájem. Jestli skupinka Dluhonických nebo statisíce jiných lidí. Až se někdy dálnice dokončí celá, tak se uleví nejen Přerovu ale mělo by se ulevit i přetížené D46.

+1/0
20.5.2019 13:12

P77a81v82e70l 86V26e16r22n57e29r 1793163682647

Tem lidem snad ani nedochazi, ze pokud nedojdou k nejakemu kompromisu (tj. ustupky z obou stran), tak to proste stat postavi z duvodu vyssiho zajmu a jim nezbude nic. Nerikam, ze je to tak spravne, ale tak to proste je i ve vyspelych demokracii, natoz v tom nasem bananistanu.

+14/−1
20.5.2019 6:37

P72e33t88r 46D68r48a80p18a68l 4864411653

druhá strana nemá kam ustupovat, protože to by tu stavbu pohřbilo definitivně

+1/−1
20.5.2019 6:51

M11a20r97t44i23n 72M36u73s72i81l 4880241353411

V článku mi chybí zásadní informace. Co může dle zákona udělat stát, aby obstrukce místních překonal. Tím myslím vyvlastnění atd. s odhadem, jak dlouho to může trvat.

Teď článek působí jako výčet toho co si kdo z místních, chce nechat postavit nebo koupit ze státního rozpočtu.

Souhlasím s nutností minimalizovat vliv dálnice na okolí. Ale, že by tomu mohl pomoci nový chodník nebo lampy na návsi, tomu nevěřím.

+7/−1
20.5.2019 6:34

J30o62s39e24f 60Š95o59l66t34e85s 8844618630293

Vyvlastnění podle nového zákona jde rychle a opatření k zamezení překračování hluku lze také naprojektovat velmi rychle.

+1/0
20.5.2019 10:04

L29i69b22o95r 39M30o24u95č24k22a 1168177785942

ty , tak Babis resi i kompenzace za silnice. No ry jo, tj Buh!!

+2/0
20.5.2019 6:17

M90a90r44t73i20n 36K27r27č77e54k 3350448165435

Jasně, nové domy, nové silnice, chodníky, světla, finanční kompenzace, pak pro každýho nové auto a doživotní rentu ..atd. Zavedeným hřištěm myslí ten omšelý plácek ? Vždyť se jim má náhradou postavit zcela nové hřiště v obci. Už bych to neprotahoval a jednal razantně, nebo nebude dálnice ani za 20 let!

+17/−2
20.5.2019 6:12

J84a21r58o60s18l16a53v 13B69e92d84r14n27a 3346471261187

Levnejsi by to snad bylo i v tunelu

+10/0
20.5.2019 5:53

Premium

Nikdo dodnes neví, kolik těch holek zůstalo zakopaných. Starosta Dubí vzpomíná

„Devadesátky“ a přelom tisíciletí byly v Dubí na Teplicku divoká léta. Řádili tu pasáci prostitutek a mafiáni. Město se...

Premium

Kořeněná jídla ani káva neškodí, vyvrací profesor Tesař letité mýty

Kola je pro ledviny hrob. Nejlepší je nesolit a nejíst ostrá exotická jídla. Alkohol dokáže „propít“ ledviny, které je...

Premium

Špičkový výrobek i po letech funguje. Kvůli hloupé chybě je však k ničemu

Snoubení spotřební elektroniky a počítačů provázely porodní bolesti, které jsou z dnešního pohledu absurdní a...

Najdete na iDNES.cz