„ŘSD uzavřelo s Agra Velký Týnec dohodu o narovnání, jejíž součástí je mimo jiné závazek společnosti stáhnout všechny námitky proti stavebním povolením na akci D55 5501 Olomouc - Kokory, což se také 20. června stalo,“ uvedl Mátl na Twitteru.
„Všechna stavební povolení jsou tak v právní moci a stavba může pokračovat dle harmonogramu,“ dodal.
Dálnice má nahradit dlouhodobě přetížené silniční spojení mezi krajským městem a Přerovem, první ze dvou úseků má být hotový v roce 2025. Sedm a půl kilometru dlouhou část z Olomouce do Kokor staví za 1,9 miliardy korun společnost Eurovia.
„Jedná se o první část dálničního propojení Olomouce a Přerova, které nahradí kapacitně již nedostačující silnici I/55. Dojde tak k zásadnímu zvýšení bezpečnosti a plynulost dopravy. Díky dálnici se také výrazně zlepší životní podmínky obyvatel obce Krčmaň, z níž bude odvedena tranzitní doprava,“ řekl Mátl v dubnu při slavnostním zahájení stavby.
Družstvo z Velkého Týnce se odvolalo už proti hlavnímu stavebnímu povolení na samotnou dálnici a následně uspělo s žalobou u krajského soudu, posléze se ale po podání kasační stížnosti Nejvyšší správní soud postavil na stranu ŘSD, respektive ministerstva dopravy.
Agra mimo jiné namítala, že se v místě, kde má ustájeno zhruba 400 krav, zvýší hluk, což se může negativně projevit na dojivosti. Problém měla i s tím, že je kvůli stavbě nutné zbourat kalovou jímku, která je nezbytná pro chov zvířat. Podle podmínek stavebního povolení ale musí být předtím postavena nová tak, aby nedošlo k přerušení zemědělské výroby.
Zástupci ŘSD v dubnu zmínili, že intenzivně připravují i stavbu navazujícího úseku z Kokor do Přerova. Během příštího roku by mělo být vyhlášeno výběrové řízení na zhotovitele, samotné stavební práce mají začít v roce 2025.
25. dubna 2023 |