Jakmile se této „chytré tramvaji“ připlete do kolejí chodec, nebo jiná překážka, okamžitě začne pípat a na obrazovce před řidičem se objeví červený výstražný symbol.
Nová tramvaj do města dorazila ve čtvrtek 20. ledna a dopravci ji zaevidovali pod číslem 124.
„Do olomouckých ulic vyrazí vůz v druhé polovině února a cestující ho budou moci potkat na všech linkách,“ poznamenala mluvčí Dopravního podniku města Olomouc Anna Sýkorová.
„Oproti předchozím vozům je největší změnou pasivní antikolizní systém, který sleduje prostor v blízkosti vozidla a řidiče upozorní na možný střet s cyklistou, chodcem nebo jinou překážkou,“ popsal Jaroslav Michalík, předseda představenstva podniku.
Kapacita nové tramvaje je 27 sedících a 85 stojících cestujících. „Vůz je nízkopodlažní, má klimatizaci a umožňuje nabíjení mobilů a notebooků prostřednictvím USB zásuvek,“ prozradila mluvčí.
„Dále je vůz vybaven kamerovým systémem, který sleduje dění jak uvnitř, tak vně vozidla, interiér je ošetřen speciálním nástřikem nanotechnologií pro odstranění zápachu a bakterií a okna jsou polepena ochranou folií proti vandalům,“ vysvětlil Pavel Zatloukal z dopravního podniku.
Do tramvaje mohou lidé nastupovat celkem sedmi dveřmi. „Čtyřmi na pravé straně a třemi na levé straně tramvaje s možností otevření ve směru jízdy pouze na pravé straně,“ popsala mluvčí s tím, že Dopravní podnik města Olomouce zaplatil za tramvaj 28 milionů korun bez DPH.
Technické parametryHmotnost prázdného vozu: 21 900 Kg |