Žijme tak, jak jsme byli stvoření, nazí.
Slova z nové Katerineho písně nazvané zkrátka „Nahý“, kterou zpíval na podnose v pátek večer celému světu.
„Je to píseň, která se ptá na jednoduchou otázku: ‚Byly by na světě války, kdybychom zůstávali nazí?‘ Odpověď je možná ne, protože kam byste schovali zbraň, pokud byste šli po ulici nazí?“ přibližoval v rozhovoru pro CNN.
Zpěvák, který je ve Francii známý svými provokacemi, se prý tvůrcům ceremoniálu přihlásil sám. Ti jeho nabídku přijali na přelomu dubna a května. Při tvorbě písně ho mimo jiné inspirovalo i to, že řečtí atleti na antických olympiádách zápolili nazí.
V klipu ve své písni zpívá nahý u klavíru, doprovází ho nazí členové orchestru a na konci aplauduje nahé publikum. Pro zahajovací ceremoniál tvůrci zpěváka nabarvili namodro a přidali zlaté třpytky.
Protože se v programu objevil na stejném místě, jako se předtím odehrála „Poslední večeře“ v podání drag queens, mnoho lidí to pochopilo jako pokračování imitace da Vinciho obrazu, a zpěvákovo vystoupení označilo za rouhání.
K vystoupení se vyjádřila i Francouzská biskupská konference, která v oficiálním prohlášení uvedla: „Ceremoniál bohužel obsahoval scény, které zesměšňovaly křesťanství, což zásadně odsuzujeme.“
„Nikdy nám nešlo o náboženství nebo o obraz Poslední večeře. Od začátku jsme reprodukovali Dionýsa,“ bránil se kritice Katerine.
Pořadatelé her se omluvili za ztvárnění obrazu Poslední večeře s drag queens![]() |
„Jestli jsem někoho šokoval, tak se hluboce omlouvám, protože to vůbec nebyl záměr. Byl jsem vychovaný jako křesťan. A krásnou součástí křesťanství je odpuštění. Takže žádám o odpuštění, pokud jsem někoho urazil. Jsem si jistý, že křesťané z celého světa mi ho zajistí a zároveň pochopí, že to bylo jen nedorozumění.“
Vystoupení se mezitím rozšířilo po sociálních sítích. Protože pořadatelé nedodali ke Kateriniho vystoupení dopředu žádný kontext a diváci, kteří nerozumí francouzsky, byli odkázáni jen na vizuální podobu čísla, přejmenovali výstup na „taťku Šmoulu“, „obézního Avatara“ nebo zkrátka „divného modrého chlápka“.
Naopak francouzští diváci, kterým zpěvákova tvorba není cizí, byli z čísla nadšení. „Francouzský génius,“ stálo v jednom z příspěvků. „Miliarda lidí díky tomu objevila Philippa Katerinea. To je moje Francie!“ těšilo jiného uživatele.
KOMENTÁŘ: Transvestité na olympiádě? Paříži, prober se. U nás už tohle známe![]() |
„Je úplně normální, že se to někomu líbilo a někomu ne. Kdyby se všem líbilo to samé, byla by to trochu otrava,“ bral reakce s nadhledem Katerine.
Proč zobrazoval Dionýsa zrovna v modré barvě, ale nevysvětlil. „Moje matka mi vždy říkala: Philippe, nos raději modrou než žlutou. Díky tomu vyniknou tvé oči, modrá je tvoje barva.“
Nabarvit zpěváka před ceremoniálem trvalo tři hodiny a stejně dlouhou dobu pak Katerine barvu smýval. Ze všech částí těla se mu ale dostat nepodařila.
„To ani není možné,“ vysvětloval. „Stopy minulosti se nedají smýt. Já si je nechal v pupíku.“