Při představení nového špičkového modelu Galaxy Note 10 Samsung ve svém už smazaném propagačním videu na YouTube uváděl, že novinka má rámeček z nerezavějící oceli. Stejné informace se objevily i na oficiálních stránkách jihokorejské světové jedničky.
Ale i tato informace ze stránek zmizela. Galaxy Note 10 totiž rámeček z nerezavějící oceli nemá. Zástupce Samsungu serveru The Verge potvrdil, že rámeček je hliníkový. Tedy stejný jako u dalších smartphonů od Samsungu patřící mezi top modely.
Jedinými smartphony s rámečkem z nerezavějící oceli tak zůstávají současné iPhony XS a už nevyráběný iPhone X. Jim je vytýkána vysoká cena, ale konstrukce je dražší než u konkurence. Příkladem budiž i sken obličeje Face ID, jehož komponenty jsou velmi drahé.
Na první pohled vypadá použití nerezavějící oceli jako zanedbatelný rozdíl. Ale ocel je oproti hliníku nejen odolnější, ale samotný smartphone působí daleko bytelnějším a luxusnějším dojmem.
Samsung má další věc, za kterou se kdysi posmíval Applu |
Samsung tedy pravděpodobně plánoval použití nerezavějící oceli, ale výrobní náklady by byly příliš vysoké. I tak nejsou nové samsungy nijak levné. Jde však o špičkové smartphony s naprosto vyčerpávající výbavou.
Letos Samsung u modelu Note 10 použil stejnou strategii jako u svých modelů řady S nebo ještě před tím Apple u iPhonů a připravil dvě verze novinky. Menší model cenou začíná na 24 999 korun, větší model Note 10+ už vyjde na
28 999 korun. Ovšem vnitřní paměti je dostatek, konkrétně 256 GB.
A pokud už jsme u srovnávání s iPhony, tak se Samsung u novinek rozhodl k odvážnému řešení. Tedy alespoň co se jeho tradičních zákazníků týče. Nové Noty 10 postrádají audio konektor jack 3,5 milimetru. Sluchátka jde připojit jen přes USB-C konektor, případně přes redukci.
Samsung se přitom dříve vůči iPhonům bez sluchátkového audio konektoru jack vymezoval ve svých kampaních. iPhony přišly o sluchátkové konektory jack už v roce 2016 s příchodem iPhonů 7. Nepřekvapí, že starší reklamy Samsungu utahujících si z iPhonů také zmizely z oficiální kanálu jihokorejského výrobce na YouTube.