Nová reklama je svéráznou parafrází na film Ptáci od Alfreda Hitchcocka. Krátký spot se také jmenuje Flock, tedy v překladu Hejno. Místo opravdových ptáků ovšem v reklamě poletují CCTV kamery, které se mění v pomyslné ptáky a netopýry sledující mobilní uživatele.
Nechybí zobrazení smyšleného smartphonu, který zobrazuje vyhledávání na internetu. Ve spotu se objeví sdělení „Vaše prohlížení je sledováno“, než se ukáže, jak se otevírá prohlížeč Safari na iPhonu a ptáci a netopýři začnou vybuchovat. To doprovází prohlášení „Safari. Prohlížeč, který je opravdu soukromý“. Spot pak končí sloganem „iPhone. To je soukromí“.
Reklamu režíroval český režisér Ivan Zachariáš, který získal v Cannes čtyři ocenění Zlatý lev za reklamní spoty. Režíroval také seriály Pustina a Bez vědomí, za které dostal cenu Český lev. Apple v Česku natáčel už několik reklam.
Další reklama Applu vznikla v Česku. Poznáte místa natáčení?![]() |
Reklamu ve Spojených státech doprovázejí billboardy a online reklamy, které uživatelům sdělují stejnou zprávu „být sledován“. Cílem kampaně je připomenout jim, že zprostředkovatelé dat a marketéři je mohou sledovat.
Apple začal soubory cookies třetích stran blokovat v roce 2005. Když marketéři v průběhu let pracovali na vytvoření nových technik, jak obejít blokování souborů cookies, tak Apple zavedl inteligentní ochranu proti sledování.
Safari také skrývá IP adresu uživatele před sledovači, čímž znemožňuje další způsob identifikace uživatele a jeho přesné polohy. Safari byl první prohlížeč, který nabídl režim soukromého prohlížení. V roce 2021 Apple také představil iCloud Private Relay, systém, který ještě více ztěžuje sledování uživatelů.