Čínským značkám jako Huawei nebo Xiaomi letí prodeje vzhůru. Apple sice o mnoho více iPhonů neprodal, tržby má ale rekordní. To ostatní výrobci se příliš radovat nemohou. Světová jednička Samsung vykázala propad prodejů o 11 procent.
Velká věc, Huawei to dokázal a předběhl v prodejích smartphonů Apple |
Samsung asi nezvolil nejšťastnější strategii, když jen oprášil loňské modely Galaxy S8 a s nemnoha vylepšeními je nabízí jako Galaxy S9. Prodeje asi zásadně nezvedne ani zanedlouho očekávaný model Galaxy Note 9, jelikož jde o specifický smartphone s dotykovým perem.
Podle společnosti Counterpoint se ale nedaří ani dalším tradičním výrobcům. Překvapiví je dlouhodobý neúspěch jihokorejského LG. To nabízí skvěle vybavené smartphony za ceny, které jsou o mnoho nižší než u konkurence. O aktuální výrazné slevě nového modelu G7 ThinQ jsme psali zde.
LG je sice sedmým největším výrobcem smartphonů na světě, ale meziročně se v druhém čtvrtletí jeho prodeje propadly o výrazných 23 procent. LG prodalo relativně hodně smartphonů, konkrétně 10,2 milionu kusů, ale loni to ve stejné době bylo 13,3 milionu.
Přitom nabídka LG je velmi široká a najdeme v ní jak levné smartphony, tak ty opravdu špičkové. Strategii ale jihokorejský výrobce očividně používá špatnou, model V30 se dočkal v krátké době hned tří nijak zásadních vylepšení. Nezájem zákazníků o povedenou řadu G jde asi na vrub malé prestiže jihokorejské značky.
Jedním z čínských výrobců, kterým se na rozdíl od mnoha dalších tamních výrobců nedaří, je Lenovo. To odkoupilo od Googlu legendární Motorolu, ale mimo to, že trh zaplavilo nepřeberným počtem modelů s ikonickou značkou, je prodat příliš nedokáže.
Lenovo je včetně Motoroly až osmým největším výrobcem smartphonů na světě a v druhém čtvrtletí prodalo jen o málo méně smartphonů než LG: 9,9 milionu kusů. Loni to přitom bylo 10,8 milionu smartphonů, což činí nevýrazný propad prodejů o osm procent, ale bez jasné vidiny zlepšení.
Samotné smartphony přímo s logem Lenova jsou už okrajovou záležitostí. Ale ani po čtyřech letech po odkupu Motoroly čínská firma nedokáže smartphony se světoznámou značkou, která mobily vynalezla, prodat. Sázka na kvazimodulární konstrukci vrcholných modelů se neukázala jako šťastná.