Xiaomi je stále považováno za start-up, tedy začínajícího výrobce. Ještě v roce 2013 Xiaomi prodalo jen něco přes 13 milionů smartphonů. Ovšem loni Xiaomi celkem prodalo více než 50 milionů smartphonů, což z této ambiciózní čínské značky dělá podle agentury Gartner osmého největšího světového výrobce mobilních telefonů. Předběhlo tak zavedené značky jako je Sony nebo ZTE. V žebříčku výrobců jen chytrých telefonů je na tom Xiaomi ještě lépe.
A plány Xiaomi jsou do budoucna ještě smělejší. Šéf Lei Jun na konferenci, kterou čínská značka uspořádala pro své dodavatele, prohlásil, že letos je v plánu prodat 80 až 100 milionů smartphonů.
Pokud by se to Xiaomi povedlo, tak podle všeho předežene v celosvětových prodejích chytrých telefonů zavedené čínské konkurenty jako Huawei či Lenovo. Firma Huawei loni celkově prodala 61 milionů smartphonů a Lenovo i s odkoupenou Motorolou 81,5 milionu chytrých telefonů.
Xiaomi má přitom stále plno prostoru k růstu. Zatím je aktivní především na domácím čínském trhu a na některých dalších asijských trzích. Očekává se tak vstup na evropské trhy a na severoamerický trh.
Klíčem k úspěchu Xiaomi je nízká cena. Xiaomi přitom nabízí slušně vybavené smartphony, které nijak nezaostávají za konkurencí. Na domácím trhu se čínský výrobce zaměřuje na prodej přes internet, což se snaží napodobit další rychle rostoucí čínské značky.