náhledy
Huawei v Číně musí ostře bojovat o svou pozici na trhu. Přetahuje se s Honorem, Applem, Oppem a Vivem, které je mimochodem za poslední dvě čtvrtletí jedničkou tamního trhu. Huawei však láká zákazníky šíří svého portfolia, kromě mobilů a notebooků v něm má i auta. Jeho produkyt jsme si prohlédli ve velké značkové prodejně v Šenčenu.
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Z nabídky Huaweie nás samozřejmě nejvíc zajímal nový model Mate XT Ultimate Design s dvojitým kloubem. I když oficiálně prodeje telefonu měly v Číně začít 20. září, byl na jedné z vlajkových prodejen značky při naší návštěvě zhruba o měsíc později telefon vystaven stále jen za sklem.
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
V šenčenské vlajkové prodejně měl Huawei dva kusy: jeden s displejem v mírně poskládaném stavu, jeden naplocho rozložený. Rozložená verze ukazuje tenkou konstrukci i velkou plochu displeje. Proč si ale telefon, který má být již v prodeji, zákazníci nemohou vyzkoušet, jsme se na prodejně nedozvěděli.
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
O Mate XT přitom měl být mezi zákazníky velký zájem, v předobjednávkách první den si Číňané objednali dva miliony kusů. Na druhou stranu v prodejně Huaweie ve všední den v podvečer v luxusní části Šenčenu vládl klid a žádný frmol zákazníků se nekonal.
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Otázkou je, jak Mate XT splní očekávání zájemců. Zařízení vypadá opravdu špičkově, desetipalcový displej je působivý, ale na druhou stranu i za sklem vidíme výrazné sklady displeje.
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Ty se ale asi daly vzhledem k odlišné povaze kloubů (jeden skládá displej směrem dovnitř, druhý ven), kdy v zařízení dochází k odlišným pohybům a pnutím, docela očekávat. Každopádně je Mate XT působivé zařízení.
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Na návštěvníky značkového obchodu ale víc než mobily působí auta, což je pro Huawei relativně nová disciplína. Hned u vchodu stojí nové SUV Huawei Aito M9 připravené s čínskou automobilkou Seres Group. Jde o velké luxusní elektrické SUV s dojezdem až 640 kilometrů.
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Huawei na vozech, které nabízí ve své prodejní síti, spolupracuje s různými automobilkami. Například Luxeed R7 je opět žhavá novinka z letošního léta připravená s automobilkou Chery.
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Design SUV Luxeed R7 vychází z dříve uvedeného modelu S7 a je v souladu i s některými dalšími modely v nabídce Huaweie. Elektrické SUV s dojezdem 802 kilometrů láká na zajímavé ceny, ty v Číně začínají v přepočtu asi na 850 000 korunách.
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Dalším elektromobilem, který jsme si mohli v prodejně Huaweie prohlédnout, byl sedan Stelato S9. Velký sedan s baterií o kapacitě 100 kWh a dojezdem až 816 kilometrů vyrábí další čínská automobilka, BAIC.
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Na zádi vozu v showroomu najdeme zkratku HIMA: ta značí Harmony Intelligent Mobility Alliance, což je právě spojenectví několika automobilek pod taktovkou Huaweie. Výrobce mobilů zajišťuje plánování produktů, řeší design, marketing, uživatelskou přívětivost, dodává software a elektroniku vozu i nástroje pro kontrolu kvality.
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
V showroomu jsme si mohli prohlédnout ještě SUV Huawei Aito M7, které pochází opět od Seres Group. To je neobvyklý plug-in hybrid, jehož 40kWh baterie nabízí dojezd asi 240 kilometrů, spalovací patnáctistovka pak prodlouží akční rádius na 1 300 kilometrů.
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Všechny automobily nabízené v síti Huawei jsou elegantní, ale s trochu anonymním designem, což ostatně ukazuje i interiér. Na druhou stranu zpracování vypadá výborně a nabídka Huaweie jasně ukazuje, že čínské automobilky přebírají v odvětví otěže.
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Co se mobilů týče, nabízí Huawei širokou paletu přístrojů, některé z našich končin aspoň trochu známe (třeba vystavené skládačky Pocket 2 a Mate X5), jiné nikoli.
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Mate X5 je určitou zvláštností čínského trhu. Je to v podstatě starší Mate X3, ovšem s novým čínským procesorem, o kterém se ale ani v prodejně vlastně Huawei nezmiňuje. Je to tím, že čipset podporuje 5G, které by vlastně kvůli sankcím na Huawei uvaleným podporovat úplně neměl.
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Jinak je Mate X5 vcelku běžný telefon s ohebným displejem rozkládajícím se do formy tabletu. Vedle nového Mate XT Ultimate Design působí až obyčejně.
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Docela zajímavým modelem na poli smartphonů s ohebným displejem je véčko Nova Flip uvedené letos v srpnu. Má velký, téměř sedmipalcový displej, stylový vnější displej a foťák s 50 megapixely hlavního a 8 megapixely širokoúhlého snímače.
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Model Nova Flip nabízí Huawei v atraktivních barvách a nechybí bohatá sada příslušenství. Cenou se rozhodně Huawei Nova Flip nepodbízí, v Číně začíná na 5 288 jüanech, v přepočtu tedy asi 17 500 korunách bez daně.
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Další nabídka telefonů je změtí nám známých starších modelů, specifických čínských modelů nebo přístrojů, které jsou tak nějak kombinací obého.
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Do Evropy podle všeho míří třeba novinka, kterou Huawei v Číně nabízí jako Enjoy 70 Pro. V Evropě se tento model bude prodávat jako Huawei Nova 12i.
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Novinka s hlavním 108megapixelovým foťákem (a dalšími bezvýznamnými přílepky) je cenově dostupná, i u nás má stát asi šest tisíc korun.
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Model Huawei Enjoy 70s je pak právě příkladem zmíněné nám známého i toho neznámého. Vypadá trochu jako model P60 Pro a v Evropě mu je příbuzný typ Nova Y72. Je to opět vcelku levný smartphone s průměrnou výbavou, ovšem například velkou baterkou (6 000 mAh).
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Nabídku Huawei také doplňují notebooky, ty jsou teď vlastně v Evropě možná oblíbenější než smartphony značky. Důvodem je fakt, že nejsou tak silně svázány embargem, které na Huawei uvalily USA. V Číně si ale značka zjevně z embarga nic nedělá a dál prosperuje.
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz