Kompaktní model Xiaomi 14 a vylepšený sourozenec 14 Ultra, dvě evropské novinky, které čínské Xiaomi před pár dny představilo na letošním barcelonském veletrhu MWC a jednu z nich ještě před tím přivezlo potají do Prahy. Na kompaktní model, tedy Xiaomi 14 tu totiž natočilo reklamu. Zařadilo se po bok jiných mobilních výrobců, kteří si pro prezentaci svých top smartphonů vybralo právě pražské scenérie. Nezaměřují se přitom jen na ty celosvětově známé.
První lokalita, do které Xiaomi se svou v té době na evropský trh ještě neuvedenou novinkou zavítalo, patří spolu s jejím širokým okolím mezi turisticky frekventované. Pouliční umělce si totiž hlavní protagonista fotí pod Prašnou bránou v těsné blízkosti Obecního domu na pražském náměstí Republiky. V protisvětle zde společnost prezentuje schopnosti fotoaparátu novinky, na kterém se podílela známá Leica.
Při svém následném putování centrem Prahy zavítá i na náměstí Václava Havla, tedy k Nové scéně Národního divadla, aby po letmém pohledu do jejího interiéru stoupal hlavní protagonista na protější straně po schodech vedoucích z Divadelní ulice na Národní. Zde mohlo být Xiaomi trochu originálnější, zavítalo totiž do míst, které v minulosti využil ve svých reklamách opakovaně Apple. V roce 2018 mimo jiné i u Nové scény nechal běhat barevné lidi a vrátil se sem i o tři roky později.
Na záběrech Xiaomi se tak krátce mihne i historická budova Národního divadla, v jejímž podloubí následně hlavní postavu spotu zaujme holčička s barevnými nafukovacími balónky. Zde čínský výrobce ukazuje, jak si fotoaparát Xiaomi 14 poradí i v podmínkách, kdy by profesionální fotograf využil k nasvětlení standardně nezbytnou techniku.
Xiaomi neopomenulo vyzdvihnout ani video schopnosti své kompaktní novinky. Následnou akční scénu samozřejmě nenatočilo v Národním divadle, jak by se ze spotu mohlo zdát. Poznáte místo, kde se tato scéna natáčela? Napište nám do diskuze.
Líbí se vám reklamní spot Xiaomi natočený v Praze?
Na noční natáčení se čínský výrobce přemístil na Dvořákovo nábřeží k budově Právnické fakulty Univerzity Karlovy. Jen tedy na záběrech viditelné pouliční osvětlení zde bylo umístěné pouze pro účely natáčení tohoto spotu, což prozrazuje i jeho rozmístění: filmaři totiž lampy namísto k okraji chodníku umístili na okraj vozovky, do cyklopruhu.
Je to ze strany Xiaomi jediná takováto návštěva Prahy, nebo se po vzoru zejména Applu dočkáme dalších spotů, v nichž budeme jasně rozpoznávat její známá zákoutí? I Samsung, který zde předloni natočil svůj vánoční spot, se do Prahy letmo vrátil, známou pražskou kulisu totiž využil i ve své loňské reklamě, byť si značně pohrál s realitou.