Xiaomi se pochlubilo, že za první letošní pololetí zvýšilo čistý zisk o 118 procent na 12,4 miliardy RMB (čínský jüan), což je v přepočtu zhruba 41 miliard korun. Impozantní výsledek při pololetních tržbách 164,6 miliard RMB, což je v přepočtu 550 miliard korun. Což je pro porovnání víc než dvojnásobná hodnota, než jaké byly za stejné období tržby automobilky Škoda.
Současně se Xiaomi podařilo dostat na pozici výrobce číslo jedna v Evropě. Potvrzují to data agentury Strategy Analytics, i údaje od agentury Canalys, které zveřejnilo přímo Xiaomi. Ale úplně konkrétní není, respektive neuvádí přesné podíly a výsledky konkurentů. Nutno dodat, že Canalys obvykle uvádí data pro velkoobchodní dodávky, tedy naskladnění, nikoliv prodeje koncovým zákazníkům. Ale jestli je tomu tak i v tomto případě, není zřejmé. Pro celkový obraz pozice Xiaomi to však až tak podstatné není.
Agentura Canalys tak zařadila Xiaomi mezi pět největších výrobců na 65 trzích po celém světě. Jedničkou je Xiaomi podle Canalysu na 22 trzích z celého světa, z čehož na deseti se to Xiaomi povedlo poprvé ve druhém čtvrtletí letošního roku.
Xiaomi má vlastní ohebný smartphone. Napodobuje Samsung, a to i názvem |
Výrazně úspěšné je Xiaomi v Evropě. Podle Canalysu je jedničkou s podílem 28,5 procenta, což je o trochu vyšší podíl než který udává Strategy Analytics. Canalys pak rozděluje Evropu na jednotlivé regiony a také jednotlivé trhy. Regiony však nekonkretizuje.
Budoucí světová jednička ukazuje své možnosti. Nejsou malé |
V případě zemí západní Evropy drží za druhý letošní kvartál Xiaomi podíl 22,2 procenta, a to ho řadí do první trojky výrobců. Lze předpokládat, že před ním je Samsung a Apple. V zemích střední a východní Evropy (zřejmě i včetně Ruska a dalších zemí tohoto regionu) je podle Canalysu Xiaomi jedničkou už třetí kvartál po sobě. Podíl je impozantní, Xiaomi drží 36,4 procenta trhu.
Ještě víc se Xiaomi daří ve Španělsku. Tam je jedničkou už rok a půl a tržní podíl je přes 40 procent, což je velmi dominantní hodnota. Nově je Xiaomi jedničkou i v Itálii s podílem 35 procent a ve Francii s podílem 29,7 procenta. V Německu je mezi třemi největšími výrobci s podílem 15,2 procenta.
Jedničkou je Xiaomi i v jihovýchodní Asii s podílem 28 procent. Ale v samotné Číně je až trojkou za dvojicí Oppo a Vivo. Tyto výsledky zveřejnila agentura Counterpoint.