Ačkoliv v redakci ještě pamatujeme i doby, kdy byl fotoaparát u mobilu velká novinka, tak fotoaparáty jsou nyní naprosto nedílnou součástí výbavy každého telefonu. Výrobci je každoročně vylepšují v mnoha různých směrech: větší snímače, lepší optika, vyšší přiblížení, přesnější ostření. Jeden údaj však vždy vládne propagačním materiálům: počet megapixelů neboli rozlišení senzorů.
Rozlišení sice není zdaleka jediný důležitý údaj, je však tím „nejvíc na ráně“. Ačkoliv stále platí poučka, že vyšší počet megapixelů se nerovná lepší fotoaparát, tak jde stále o číslo, které je pro zákazníka asi nejsrozumitelnějším parametrem. Výrobci si tím nepochybně trochu ulehčují práci po marketingové stránce, ovšem dokud to alespoň trochu funguje, tak megapixely jakožto hlavní parametr u fotoaparátů budeme vídat i nadále.