Podle analytické agentury Canalys zaujímá výrobce Xiaomi na evropském trhu čtvrté místo, hned za Samsungem, Huaweiem a Applem. Ačkoliv se jeho 10,5procentní podíl (za třetí čtvrtletí 2019) může zdát například oproti vedoucímu Samsungu s 35,7 procenty výrazně menší, oproti minulému roku Xiaomi na evropském trhu vzrostlo o slušných 73 procent.
Společně se Samsungem je to tak jediná značka, které se povedlo upevnit a zvýšit svůj podíl, Apple si o pár procent oproti loňskému roku pohoršil a Huawei si zachoval prakticky stejná čísla jako loni. Celkem se tak za poslední čtvrtletí v Evropě prodalo 5,5 milionů smartphonů od Xiaomi a všech jeho sesterských značek (Redmi, Black Shark, Pocophone).
Šéf značky Redmi Lu Weibing zareagoval na výsledky pochvalnými slovy a naznačil, že příští rok se Xiaomi zaměří i na „high-tech“ segment v Evropě. Co konkrétně tím myslí, není příliš jasné vzhledem k tomu, že značka se snaží ceny tlačit spíše dolu, a i její top modely se zpravidla prodávají za výrazně nižší ceny, než jak jsme tomu zvyklí například u výrobců jako Samsung, Apple, Huawei a další.
Je tak více pravděpodobné, že Xiaomi bude pokračovat ve trendu snižování cen za špičkové modely, jako to vidíme například u modelů Mi 9 nebo Mi Note 10, které se nepochybně snaží konkurovat prémiovému segmentu, ovšem s výrazně nižší cenou. Weibing navíc dodává, že „příznivé ceny hýbou zákazníky.“
Výrobce Xiaomi vidí cestu k úspěchu právě skrze zahraniční trhy, jelikož na domácím čínském trhu se mu kvůli silné konkurence nedaří tak dobře. Ovšem například v Indii je číslem jedna v oblasti online prodejů s tržním podílem 38 procent.