Úterý 3. srpna 2021, svátek má Miluše
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Úterý 3. srpna 2021 Miluše
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

S95i38l31v92a 46N29o20v70á48k27o19v61á 8575374399

Jako vyučující matematiky na SŠ nemám během výuky a procvičování s kalkulačkou v mobilu víceméně problém, i s svým studentům doporučuji svou osvědčenou aplikaci.

Během testu mobil nepovoluji, nabízím školní kalkulačky s podobným uspořádáním jako doporučená aplikace.

Proč?

No, protože Photomath (aplikace, kterou vyfotíte zadání a ona ukáže výpočet), protože komunikační aplikace, protože web. I distanční výuka ukázala, jak zoufale málo dětem dává, když místo mozku a paměti využívají jen webové zdroje.

Ale tak pokud se dohodneme, že si děti nemusí osvojit žádné dovednosti a vědomosti, tak ok... Jen nevím, zda budu mít odvahu žít v budovách postavených webovými studenty, jit k webovým doktorům nebo třeba řídit auto postavené webovými odborniky...

+387/−9
doporučit
14.6.2021 0:37
Foto

F79r35a47n94t96i22š93e32k 66Ř72e94h23o10u40n41e61k 5572132690796

Jsem dinosaurus.

Jsem generace, které zakazovali ty kalkulačky :-)

+135/−1
doporučit
14.6.2021 4:59
Foto

R81a10d15e59k 17B61o86r85s29k36y 8923651927222

podle me ucitel nema sanci rozeznat / ohlidat, jestli zak mobil pouziva jen jako kalkulacku nebo i jako tahak.

taky bych to nedovolil.

+237/−7
doporučit
14.6.2021 0:06
Foto

K89a12m46i15l 60S40w83i44a97t35e73k 2333955693177

Koukám, že Pixy je asi pěkná naivka, která si nepamatuje dětství. Jak by si asi představoval, že učitel ohlídá všechny žáky, že používají mobil pouze jako kalkulačku. Ať se dál věnuje architekturám webů a neplete se do řemesel ostatním.

+259/−9
doporučit
14.6.2021 0:07
Foto

D84a57v13i53d 66P58o97k35o41r44n88ý 1604169463472

Základní kalkulačka za 50 Kč, a ty lepší o kousek víc, ale stejně nic moc drahého. Kvůli těm drobným stojí za to někomu napsat zbytečný dopis na ministerstvo?

+118/−2
doporučit
14.6.2021 0:19
Foto

J45o11h57a16n28n 51B58ü21r97s18t49n97e65r 1179349431374

Není nad to být po 5 pivech schopen dopočítat, kolik má pingl vrátit na pětikilo. Se mi to už stalo, že to zkoušel o stovku zaonačit.

+78/0
doporučit
14.6.2021 0:12
Foto

L89u25m21í51r 45V62i48t54h40a 2147207726252

Pan Pixy Staníček si dělal nějaký průzkum? Je to ajťák, tak kde jsou grafy, tabulky, statistiky, data?

Celé to dělá dojem, že se Pixy potřebuje zviditelnit.

Důvodů, proč je obecně používání (mobilů jako) kalkulaček ve školách omezovano, je několik.

1) Žáci počítají na kalkulačce i malou násobilku, čímž ztrácejí i ty základní matematické dovednosti, bez kterých pak nejsou schopni si ani spočítat, zda v obchodě zaplatili správnou sumu a zda jim správně vrátili.

2) Mobil je komunikační prostředek, kalkulačka je jen jedna z mnoha funkcí, přičemž nelze zajistit, aby při výuce používal pouze některé. Žák musí byt soustředěn na výuku. Telefon rozptyluje.

3) Označovat jako "práci se zdroji" to, že žák něco opíše z Wikipedie, je směšné. Práce se zdroji má svá přesná pravidla - jak zdroje citovat, jak parafrázovat, jak zdroje uvádět, jak na ně odkazovat. A pokud tato pravidla žák nedodrží, neuvede zdroje, ze kterých čerpal, je to protiprávní jednání. Uvědomuje si to pan Pixy?

4) Pro práci s mobily při výuce je třeba datové připojení. Ne všechny školy mají takovou kapacitu sítě, aby unesla připojení stovek zařízení každý den. A ne všichni rodiče jsou ochotni platit dětem datová připojení v potřebném rozsahu. Nelze tak zajistit rovné podmínky pro všechny, zejména na základních školách. Středoškoláci (alespoň ti naši) už často chodí na brigády a výkonné mobily včetně datového připojení si platí sami.

Poznámka nakonec - např. zpracování a vyhodnocování testů elektronicky velmi usnadní práci jak žákům, tak učitelům. Test lze udělat kdykoliv, třeba cestou domů, nelze ho opsat metodou ctrl c+ ctrl v, sám se vyhodnotí. V tomhle distanční výuka hodně pomohla.

Závěr - Používání mobilů jako kalkulaček je kontraproduktivní nesmysl. Panu Pixiymu nebo jeho dítku možná jen někdo šlápl na kuří oko a tak vrací úder. Ale míří špatně.

+138/−6
doporučit
14.6.2021 4:57
Foto

V50ě33r37a 61K86a37b32í48č62k88o43v97á 7914556570187

Já chci,aby moje děti škola připravila na život.

Aby si uměly bez mobilu spočítat,kolik dostanou v obchodě nazpátek a to i když budou platit kartou nebo mobilem.

Chci,aby chápaly různé matematické operace a funkce.

Umělou inteligenci mohou využívat,až pochopí základy.

+86/−2
doporučit
14.6.2021 5:58
Foto

M10á69r34i20o 54S32e25d31l36á93č65e94k 1675729206548

Když se má otestovat znalost žáka tak není potřeba kalkulaček. Příklady se dají nastavit tak, že stačí znalost zlomků a základních pravidel. Bez kalkulačky lze odzkoušet i trigonometrie a analýza.

+50/0
doporučit
14.6.2021 0:14
Foto

L10u34b91o97š 73N37á54h46l16í15k 7514614317172

No oni se žáci učí řešit ty příklady a ne využívat kalkulaček:-) To má mnoho výhod, např. u toho myslí, případně znají vlastnosti řešení atd. Také budou do budoucna umět odhadnout, co jim má vyjít a ne tvrdit "já jsem to vypočítal na kalkulačce" i když je to už od oka nesmysl. Dělám podstatně pokročilejší matematické metody víc jak 25 let, ale tužku, papír a vlastní mozek nic nenahradí. Z IT vždy něco vypadne, ale musíte mít představu, jestli je to reálné anebo jste někde udělali chybu. S tím výkon a dostupnost IT nemá pranic společného. Za výsledek nese odpovědnost vždy člověk a pro kontrolu IT (a svého zadání) má jen vlastní mozek a vlastní vědomosti.

+53/−1
doporučit
14.6.2021 1:04
Foto

J47a69n 92K95a32š14í50k 9487158945106

Pán „Pixy“ Staníček si vážně myslí že jde o zákaz používání kalkulaček v mobilu?

Netvrdím že naše školství funguje dobře, ale to že budou děti chatovat při přednášce, prípadně si natáčet pana učitele a na všechno hledat odpovědi googlem vědomosti žáků nezlepší.

+63/−3
doporučit
14.6.2021 4:14
Foto

R21o40m59a42n 65Z53i94e25g33l53e91r 4307648191350

Tady přeci nikomu nejde o kalkulačku. Problémy jsou dva. Za prvé tendence k podvádění by byla obrovská, vyhledávání výsledků v různých aplikacích či na webu. No a za druhé, a to je ještě mnohem horší, je to obrovský rozptylovac pozornosti. Ani dospělý si nevydrží si s ním nehrat a nepsat si různé zprávy. O zneuziti mobilu k různým natáčením ani nemluvě.

+52/−2
doporučit
14.6.2021 3:43
Foto

M42a78r73t48i27n 73K68o14z86á27k 3344748763872

Pixymu přeskočilo? Co si asi myslí, že s těmi smartphony děti udělají? Podstatné je, aby se naopak naučila fungovat bez nich. To, o čem píše s nějakými smartphony fakt nesouvisí. Je to klasická demonstrace toho, jak si dost lidí úplně hloupě myslí, že když narvu dítěti do ruky tablet, udělá to z něj postupně IT guru.

Fakt ne. To všechno jsou jen nástroje. Děti se musí učit principy a paradigmata. Školy mají dost co dohánět i v tomhle ohledu, to ne, že ne, ale takhle naivně to fakt nefunguje.

+36/0
doporučit
14.6.2021 7:24
Foto

M49i59l85o86s 13K73u25j24a85l 2732482969658

No v necem asi bude trochu pravdy. Dost osob, rekneme tem kterym je dnes pod 30-40 let, dela problem cokoliv si vypocitat z "hlavy" !!!

+56/−3
doporučit
14.6.2021 0:15
Foto

P16e83t93r 77H71r40n22č77i18ř68í41k 7565829471709

Žáci jsou ve školách nuceni využívat prehistorické nástroje - například své hlavy.

+31/0
doporučit
14.6.2021 7:54
Foto

P55e55t48r28a 30L48i45š13k42o43v77á 1164617267644

Ten pán si fakt myslí, že žáci by mobil používali tak jak mají? Učit děti "práci se zdroji" zní hrozně pěkně, ale všichni si snad umíme představit, jak by to v reálu vypadalo. A mít mobily povolené u testů je už úplný nesmysl, však jako člověk z IT musí mít přehled, co všechno mobilní aplikace umí a jak se to dá dobře zneužít. Učitel tohle prostě nemá šanci ohlídat. Na VŠ jsme dělali zkoušky i na školních počítačích, ale ty byly speciálně nastavené tak, aby se zamezilo podvádění. Navíc si nemyslím, že je na škodu nechat děti občas pracovat s těmi "40 let starými přístroji". Měla jsem celá studia jednu programovatelnou kalkulačku a troufám si tvrdit, že výpočty na úrovni učiva středních škol bych s ní měla spočítané rychleji, než v kalkulačce v mobilu. Pán argumentuje vysokým výkonem telefonů, ale na co ze středoškolské matematiky by ten výkon vůbec potřeboval?

+43/−2
doporučit
14.6.2021 1:40
Foto

P86a74v77e75l 12O97b13d33r56ž12á45l74e70k 6516274558562

Mobil je především komunikační zařízení a nástroj pro snadnou konzumaci obsahu a zábavy.

Dítě nic nedonuti ho používat jen k věcem souvisejícím s výukou, když ta zábava a pasivní příjem vjemů je tak blízko.

A je jedno, zda mu učitel připraví dostatek úkolů a práce, aby se nenudili. Většina se na práci vykasle a bude se s mobilem bavit, když ho bude mít povoleny. A že dostanou špatnou známku za nedokoncenou práci? To je jim v tu chvíli jedno.

+33/−1
doporučit
14.6.2021 5:11
Foto

P89a77v53e40l 27K10o78l45e66k 4474890441373

Zkuste dneska v hospodě číšníkovi nebo v supermarketu pokladní vzít "sčot" a neřekne vám cenu. Bez techniky dneska nikdo z hlavy nic nespočítá. To je stejné jako se psaním na počítači v editoru. Nač se učit jazyk když to počítač opraví za vás. Pak to tady vidíme v "dyskuzi".

+26/0
doporučit
14.6.2021 0:50
Foto

D62a15v26i90d 14D53v80o15ř70á67k 6562510245707

Ten člověk neví, co mluví. Webový architekt vážně není kvalifikace pro to, aby udělovat pedagogické rozumy. Pokdu je chce udělovat, musí se tématu nejdříve trochu více věnovat. Což zjevně neudělal.

+25/0
doporučit
14.6.2021 7:22
Foto

J27a13n 69Š41t90e26f31a59n 9701485201557

Pan ocividne nepochopil podstatu skolstvi. A je smutne, ze tuto skutecnost hodla vytrubovat do sveta. Ale to je dnes bezne (byt pro me zrazejici), ze vlastni hloupost vystavuji jako ve vykladni skrini.

+29/−1
doporučit
14.6.2021 7:19
Foto

P56e76t96r 65B41a64r42t21o73š 3816688545597

Problém je to jednoduchý. Na mobilu není jen kalkulačka, ale i jiné aplikace, které mohou umožnit podvádět, nebo dělat něco úplně jiného. A učitel s dětmi ve třídě nemá šanci uhlídat co děti na mobilu dělají. Takže proto nemohou používat při výuce mobil. To je celé...:-P

+23/0
doporučit
14.6.2021 7:39
Foto

P22e11t74r 84Š16t84u83r75s85a 8170288637767

Nevím, co je na tom rozhodnutí ostudného. Až někdo vymyslí aplikaci, která rozsvítí žákovi nad hlavou symbol, jakou aplikaci používá, aby vyučující hned věděl, co tam žák dělá tak ať to klidně povolí jako kalkulačku. D té doby, bohužel nebudete mít nikdy jistotu, jestli dotyčný počítá, píše zprávu kamarádovi nebo podvádí u testu.

+28/−2
doporučit
14.6.2021 5:28
Foto

P58e53t20r 41M55a54r52e92č97e34k 1373731119258

“Práce se zdroji ..” takže opravdu tupé googlování namísto používání vlastního mozku. :-D

+23/−2
doporučit
14.6.2021 7:26
Foto

P85a80v58e52l 30N10o85v40o14t30n84ý 1850429356714

Mobily vypnout a dát do tašky. A důvod je komunikace ústy se spolužáky. Vždyť ti tatari už mluví jen přes mesengery

+20/−2
doporučit
14.6.2021 7:36
Foto

J80a90n 88K47o76v86á82ř 8674631509237

Studenti chtěli vždy co nejlepší známky s co nejmenším studijním úsilím. O to vynalézavější byli, co se týká různých "pomůcek". Do mobilu se jich dá ukrýt opravdu hodně a vyučující nemá šanci je odhalit. Proto nechtějí mobily vidět na stolech. Na tom není asi nic moc divného.

+14/0
doporučit
14.6.2021 9:01
Foto

S98t17a29n13i50s56l41a82v 68P88i14š57t74ě43k 1766718229165

Proc by meli pouzivat mobil, kdyz se maji naucit jak to funguje a ne jak to nekde v tahaku najit.

Ja osobne dokazu spocitat pomoci programu Mathematica ci Matlab temer cokoliv. Ale je i dulezite vedet jak se k danemu vysledku dojde.

Co se tyce jinych oblati, tak na Internetu je dnes tolik lzi a balastu, ze najit pravdivou informaci da vic prace, nez se ji naucit nazpamet.

+12/0
doporučit
14.6.2021 9:04
Foto

M21i70c67h19a66l 36M52a45m83r63á47k 4970964909

Už vidím jak učitel ohlídá, že místo kalkulačky jim tam neběží Wolfram|alpha.

+12/0
doporučit
14.6.2021 6:15
Foto

J88a79n 86V86e33l83e26k 2436398115527

Webový architekt a vývojář Petr „Pixy“ Staníček zřejmě nechápe, že při testu učitel asi těžko ohlídá všechny studenty, zda opravdu používají kalkulačku. A dnes je velmi snadné třeba rovnici vyfotit a ta Vám vyjede výsledek i s řešením. Takže ano - studenti stále budou potřebovat kalkulačky. Nikdy jsem ale ve škole (na střední) nenarazil na to, že by učitelé zakazovali úplně techniku během výuky. Dokonce jsem si většinu zápisek z hodin psal do notebooku.

Samozřejmě třeba na základce ten přístup k technice během hodiny bude jiný.

+11/0
doporučit
14.6.2021 7:22
Foto

J12o90z86e41f 71K43o20s21t54e56l39a52n40s96k61ý 8755962219566

To zase nejaký mudrlant niečo vymyslel. Za komunistov v 80.rokoch sme na základke kalkulačky nemohli používať vôbec. Všetko bolo treba vypočítať pomocou svojej hlavy, papieru, tušky a tabuliek vo forme knihy (goniometrické funkcie a pod.)

"Expertovi" nejako uniklo, že na mobile môžu byť bez problémov nahraté všetko učivo a prakticky neobmedzené množstvo ťahákov.

Moja osobná skúsenosť zo Slovenska, podobne ako skúsenosti učiteľov, ktorých poznám (brácho učí na strednej), je taká, že úroveň vedomostí je oproti minulosti mizerná. "Západný" spôsob vyučovania úplne zmenil celú filozofiu - čo sa žiaci majú učiť naspamäť, to sa učia odvodzovať, a naopak. Namiesto jedného spôsobu nejakého výpočtu, ktorý by sa mali naučiť poriadne, sa učia niekoľko, a pritom žiadny z nich dokonale. Čo sa majú učiť samostatne a potom to spojiť, to sa učia naraz. Uvediem jeden príklad asi z 2. ročníka: "Chlapec mal 12 jabĺk; 3 z nich zjedol. Čo mu zostalo? "Správna" odpoveď: 3 ohryzky." Deti sa vraj popri počítaní majú učiť aj logickému mysleniu. :-) Matematika však na základke musí byť striktne jednoznačná, bez možnosti rôznych výkladov, ako je to teraz bežné. Napr. ja, pokiaľ je jablko zdravé, ohryzok vždy zjem. Zostane mi len kostrnka. S príkladmi na prvom stupni majú teraz problémy nielen rodičia, ale dokonca aj učitelia.

Výsledkom je, že maturanti majú problém počítať percentá. Nemalá časť z nich dokonca ani nevie, aká časť z celku je jedno percento. Veľa krát som dával maturantom-absolventom pomerne jednoduchý príklad z reálneho života: kabát vrátane DPH stojí 2400 korún, DPH je 20 %. Aká je hodnota DPH? Ešte som upozornil, že 480 korún to nie je. Zo 100 absolventov stredných škôl to dokázalo vypočítať len pár jedincov. Tí najlepší si však pamätali, že je na to akýsi vzorec. :-)

+12/−1
doporučit
14.6.2021 6:11
Foto

I29v30a 89K16u65b85o63v88á 2841886328937

Ten pan Stáníček, alias pixy.cz, bude takový ten domácí génius průměrnosti zdá se. Ostuda je, že děti před 89 zvládaly matematiku mnohem líp než dnes!

+16/−3
doporučit
14.6.2021 7:53
Foto

J36i38ř18í 24K33r61e57j52č90í14k 2877858464426

Ostudný Pixy zjevně nepochopil, že úkolem školy není podporovat rychlé hledání na Google nebo jinou kreativní práci s dokumenty na síti, ale "nalít" studentům do hlav alespoň nejzákladnější vědomosti a k tomu jim ta "prehistorická" kalkulačka naprosto dostačuje.

+18/−4
doporučit
14.6.2021 6:33
Foto

T49o43m 55K35l32í50č46n27í53k 5320814105805

Minulý týden jsem kupoval deset sáčků, 1,50 Kč za kus. Když jsem prodavačce napověděl, že budu platit 15 korun, vrhla na mě pohled vyděšené laně a nechápala, o čem mluvím. Řekl jsem jí: "Je to deset sáčků po koruně padesát..." a doufal, že mě pochopí. Nepochopila...

"Jeden stojí jedna celá pět koruny", řekla a zadala výpočet na kalkulačce v mobilu. "Bude to patnáct korun", vzdychla.

Takže, můj závěr poté, co jsem si dal studen sprchu a proklel karteziánské vzdělávání: student musí pochopit způsob řešení problému, ne to obejít technickou pomůckou.

Mimochodem, hodně se kritizuje memorování s tím, že to ten žák stejně nebude potřebovat. Jenže ono je to jako s cizím jazykem, anglicky taky můžete mluvit v první osobě jednotného čísla přítomného času a asi vás nakonec pochopí. Akorát u toho všichni kolem trpí. Mnohokrát jsem se bavil s mladšími lidmi a věřte mi, často neznají základní pojmy z dějin našeho státu, netuší žádné souvislosti a pokud jim ty souvislosti nastíníte, jsou jako Goro před Tokiem a netuší, jak je spojit dohromady.

Takže hejtování školství za potlesku vlastní sociální bublinky je sice hezké, ale všeho s mírou.

+11/−1
doporučit
14.6.2021 8:15
Foto

T74a85d79e31a35s 64P34i45s25t12a 6889462521457

Učitel má ve třídě třicet dětí, když jim mobil povolí místo kalkulačky tak polovina na něm bude dělat hovadinky místo kalkulaček a díky rychlému přepínání aplikací v telefonech to učitel jen velmi těžko žákovi "dokáže". A to nemluvím o písemkách a podvádění.

Kdyby byl jeden učitel na pět, nejvíc deset dětí, aby je měl dobře pod dohledem, pak by to asi problém nebyl. Ve třicetihlavém davu jsou ale mobily neudržitelné.

+9/0
doporučit
14.6.2021 9:00
Foto

J62a14n 38H25a12j29s29k52ý 7232540391630

Roste nová generace, která bude sice umět dobře používat mobily a tablety, ale jinak to bude generace dutých hlav. Už teď mnozí říkají: Nač se učit to, či ono, když si to najdu na Googlu, proč se učit matiku, když mám v mobilu "vědeckou" kalkulačku.

Přichází to ze západu. Pamatuju se na kreslený vtip ze sedmdesátých let převzatý z nějakých amerických novin. Je na něm otec se synem, kteří vycházejí z kina, kde shlédli film o bitvě u Little big hornu. A syn se ptá otce: "Proč nepovolal generál Custer vrtulníky?"

Myslím, že i u nás by se našli mlaďoši s podobnou otázkou.

+9/0
doporučit
14.6.2021 8:53
Foto

P98e53t89r 20Ř64í91h50a 3608767769146

Hlavně by děti měly používat svojí hlavu...!

+9/0
doporučit
14.6.2021 8:06
Foto

L34u65d60ě80k 18P14e28l52e45š85k96a 7112649490939

Absolventi středních a bohužel často i vysokých škol neumí používat ani učivo ze základních škol. Pokud jim bude napovídat mobil, budou chodící prázdné bubny. A jestli si myslíte, že jste na tom lépe, vypočtěte jednoduchý příklad z hlavy: Měříte dva metry a váš stín metr. Jak je vysoký strom vedle vás má li stín tři metry?

+9/0
doporučit
14.6.2021 7:39
Foto

P66a97v60e55l 42F65r75y94č 2112340913354

Ostudné je takovéto medializování vychýleného názoru někoho, kdo má pocit, že mluví jménem většiny společnosti.

Děti se mají učit ve škole podstatu věcí a principy v klíčových předmětech. A mobil, kalkulačka, počítač k tomu rozhodně nepatří. Kdo by tak asi vymýšlel tu techniku, když by neznal podstatu věcí a základní principy?? Nad tím asi nepřemýšlel... :( ach jo

Nakolik školy efektivně vyučují předměty na ovládání techniky, to je jiné téma.

+9/0
doporučit
14.6.2021 7:38
Foto

J90a34r54o11m83í84r 36K33r90á45l 4670479444189

Pán zjevně má kalpky na očích a už zapomněl, k čemu je škola. Dokonce kdesi kritizoval i používání počítadla na prvním stupni. Škole je od toho, aby učila, ne aby za žáka počítal někdo jiný, nebo něco jiného.

+9/0
doporučit
14.6.2021 7:16
Foto

A36l85e27x 23M55a88c55h 8247964831615

Když pixy radí učiteli, jak má učit, je to stejně komické, jako když by učitel piximu radil, jak má dělat web. Ten učitel ale má větší soudnost a nedělá to.

+10/−1
doporučit
14.6.2021 7:35
Foto

J26i31ř70í 67H89a65v79e82l22k91a 3619213400944

Dítě se má ve škole naučit používat mozek a myslet. Umět dávat věci do souvislostí a chápat základní principy.

Na druhou stranu přivítal bych hodiny kde by děti naopak se učili techniku používat k vyhledávání informací a dohledávání málo známých fakt které nemá smysl se učit na zpaměť.

Na jednu stranu naše školství zaostává protože místo učení jak problém řešit víc učí encyklopedický systém, na stranu druhou jsou tu aktivisté které chtějí potlačit princip výuky jako takový a nahradit ho mechanickým vyhledáváním.

+10/−1
doporučit
14.6.2021 7:29
Foto

M26a79r22ť70a 75K61e91j17d97a57n48o18v82á 3209454455459

Nejsem zastánce biflování, ale myslet si, že si všechno najdu na internetu je blbost. Děti a dospělí lidé musí mít něco v také v hlavě. Ne pořád všechno hledat na netu.

+10/−1
doporučit
14.6.2021 6:36
Foto

P19e56t27r 31H68a14h61n 1323549126668

Ať se pan Staníček nepomátne. Pokud nebudou ve školách rušičky signálu, nemá tam mobil co dělat. Vyučování slouží k něčemu jinému, nežli sms a hovorům, či brouzdání po internetu!

+10/−1
doporučit
14.6.2021 5:57
Foto

L60u95k43á34š 15K81u60n72c 8756110363185

Osobně jsem i proti nadbytečnému a předčasnému používání kalkulaček v matematice. Na rozdíl od pana Staníčka mám i praktickou zkušenost s dopady. Dcera a syn chodili na stejné gymnázium. Učitelka dcery povolovala kalkulačky pouze tam, kde to bylo nezbytné. Výsledek - dcera počítá z hlavy, rychle, vybírá optimální postup, počítá přes zlomky, u řešení přemýšlí. Synův učitel povolil od začátku kalkulačky s tím, že jsme přece v 21. století. Výsledkem je ťukání banálních operací do kalkulačky, těžkopádný a zdlouhavý postup řešení, víc chyb, protože víc výpočtů atd. Lidský mozek dokáže být ve výsledku pořád daleko výkonnější než ten nejlepší stroj. A překvapuje mě, že odborník v IT předkládá jako argument přípravu na nástup UI. Na to je třeba se připravovat asi tak jako na příchod myčky na nádobí.

+13/−3
doporučit
14.6.2021 6:25
Foto

M10a33r23t72i20n 51K56r95e71b75s 4569269120820

Tady nějaký pan “Pixy” nebo kdo nehorázně plácá a hned z toho musí být článek na hlavní stranu???

Při matematice na základní škole NENÍ kalkulačka potřeba VŮBEC. Kalkulačka jenom ničí schopnost počítat z hlavy a osvojovat si základní početní dovednosti!

+8/0
doporučit
14.6.2021 8:58
Foto

P77a93v20e18l 18D52o16l88e50ž46e61l 3149837762377

Tohle je propagace politiky intelektuálních frustrátů. Technologie mohou pomáhat ve vzdělávání, ale rozhodně ne tím, že ho učiní bezpracným. Ty aplikace, které vyřeší rovnici, nebo upraví algebraický výraz, jsou užitečné pro lidi, kteří potřebují jen ušetřit čas, nebo zkontrolovat vlastní výpočty, ale rozhodně nemohou sloužit jako přemostění části znalostí a dovedností, aby si student jako ulehčil práci. Kdo toto prosazuje, vůbec nechápe, o čem je matematika. Na psaní poznámek používat tablety mi nevadí, ale nikomu bych je nevnucoval. Ve vzdělávání, narozdíl od praxe, nejde o to ušetřit čas a námahu, ale něco se naučit. A to bez námahy a času prostě nejde - dokud se tedy nevymyslí nějaké ty norimberské trychtýře.

+8/0
doporučit
14.6.2021 8:20
Foto

P84e72t69r 17H30a18m31ž45í90k 7871223132553

Osobně se velice obávám, až podobně zapálení svazáci (pardon ajťáci) zničí naše školství úplně (nenávratně). Totální inkluze z dílny Pirátů bude přesně ono, bohužel.

+16/−5
doporučit
14.6.2021 6:41
Foto

A69l87o29j86z 18G13a97n82o77b64j92á27k 9650926435722

Pan Staníček si už dlouhá léta myslí, že jedině on má patent na rozum. Doposud se tak projevoval hlavně ve svém oboru, kde vystupuje jako ten, který všude byl, všechno zná a ode všeho má klíče. V debatách hojně používá argumentační fauly. Nyní se pasoval na odborníka ve výuce dětí. Ještě s ním bude zábava.

+9/−1
doporučit
14.6.2021 7:33
Foto

P36e58t46r 72Č29e43r90v82e55n93ý 3626681712745

Podle zboží.cz stojí nejlevnější kalkulačka 28 - 30 Kč.

Takže opravdu nechápu, o čem je řeč. Pokud chtějí rodiče, aby bylo dítě vybaveno kalkulačkou, lze to provést opravdu levně.

A vzhledem k tomu, že mají i na smartphone pro dítě, mohou rovnou koupit nějakou lepší.

+7/0
doporučit
14.6.2021 15:22
Foto

R27e30n40a12t43a 79S57l41a27d74k73a 2380123944

Za prvé jsem ráda, že moje děti byly vzdělávány ještě nikoli "prací se zdroji", nýbrž tím, že si musely osvojit nějaké skutečné vědomosti. Za druhé je dnes celá řada škol, které s elektronikou běžně pracují, a přesto mobily při vyučování používat zakazují. Je to mj. proto, že každé dítě má mobil technicky různé úrovně, s různými aplikacemi, takže hromadně pracovat s nestejnými zařízeními je podle mého názoru spíše zdržující než aby to mělo patřičný přínos. Naopak vyučování, kde každé dítě dostane do ruky technicky totožné zařízení, smysl má a je schopno připravit mladou generaci na vstup do života s umělou inteligencí. - A na závěr bych chtěla říci, že mě závislost našich nejmladších na technice velmi znepokojuje. Mým celoživotním názorem je, že KAŽDÁ závislost je špatná. Jakmile nám technika přestane sloužit, ale začne nám vládnout, je to svět, který by mě asi moc nebavil.

+7/0
doporučit
14.6.2021 7:54
Foto

M14a23r13c52e37l 11S27t60a62r66ý 9828504533379

ještěže jste aspoň dali tenhle nekompetentní ojedinělý názor do sekce Magazíny. Většině rodičů a učitelů je jasné, že dítě na mobilu použije kalkulačku poprvé, pak už bude jen přilepené na instáči, fýbku, gameskách, apod...

+7/0
doporučit
14.6.2021 7:46

Mnoho Rusů v sobě skrývá ukřivděného a žlučovitého Rusáka, říká cestovatel

Premium Na východě leží obrovská země, kterou jsme ještě před 30 lety museli povinně milovat. Fero Richard Hrabal-Kronďák ji...

Správnou technikou dýchání můžeme předejít i bolesti zad, radí fyzioterapeut

Premium Dýchání je provázané s tím, jak se člověk cítí. „Propojení dechu a emocí je neuvěřitelné,“ říká uznávaný fyzioterapeut...

Zmrzlinová mapa Česka. Přinášíme čtyřicet tipů, kde si dát blaho v kornoutu

Premium Zmrzliny jsou sladké, pikantní, plné ovoce nebo čabajkové, ze smetany či veganské, ale vždy řemeslně připravené a...