Na problém si stěžují evropští zákazníci včetně těch z Česka, a to na oficiálních komunitních fórech výrobce. Nás na něj upozornili čtenáři. Problém se netýká všech přístrojů, objevuje se náhodně a s největší pravděpodobností se vyskytuje jen u některých operátorů a používaných frekvenčních pásem. Konkrétní kombinace však známé nejsou.
Restartování telefonu nepomáhá, problém se buď nevyřeší vůbec, anebo jen na krátkou dobu a pak se objeví znovu. Telefon sice udává, že má plný signál, ale nelze uskutečnit hovor ani ho přijmout. Na to, že někdo volal, upozorní až SMS. Někdy naopak ukazatel signálu nemá ani čárku, přitom v místě je signál dostatečný. Nepomůže ani reset přístroje do továrního nastavení (před ním vždy zálohujte data).
Někteří uživatelé si pak stěžují na další problémy spojené s voláním. Při hovoru vypadává zvuk, případně samotné sestavení hovoru trvá velmi dlouho. Na našich testovacích vzorcích přístrojů se zatím chyba neobjevila, podle počtu příspěvků na komunitních fórech to však není vyloženě výjimečná záležitost, ale ani plošná. Týká se zřejmě jen modelů S22 určených pro evropské trhy s procesorem Exynos 2200.
Dokud výrobce nepřinese softwarovou aktualizaci, která problém definitivně vyřeší, lze podle uživatelů problém eliminovat dvěma způsoby. Jedním je využívání služby VoLTE, případně přepnutím telefonu do režimu 2G/3G (nastavení/připojení/mobilní sítě/režim sítě). Jenže pak jsou v terénu prakticky nedostupná mobilní data. Což je u smartphonu problém.
Samsung jeden softwarový update vydal již o víkendu 3. dubna. Podle některých uživatelů to pomohlo, jiní si na problém stěžují nadále.
Samsung řadu S22 představil na začátku února letošního roku. Tři modely začínají na částce 21 990 Kč, vrcholná verze modelu S22 Ultra vyjde na 36 990 Kč. Zájem o telefony je větší, než dokáže Samsung dodat. Aktuálně je většina variant vyprodaná, obchodníci hlásí dodání během 14 dnů.