Prezentace Samsungu na premiéře Note 10

Prezentace Samsungu na premiéře Note 10 | foto: Mobil.iDNES.cz

Šťastné období Samsungu. Pomohli mu Američané, teď má i extra partnera

  • 3
New York (Od zpravodaje Mobil.iDNES.cz) - Samsungu se opět daří. Částečně mu hrají do karet problémy konkurenčního Huaweie, polepšil si však i vlastním přičiněním. Pochopil, že konkurence je dravá a nesmí se na nic čekat. Do New Yorku si pak pozval významného hosta, aby utužil partnerství s gigantem Microsoftem.

Slavnostní premiéra nových modelů Note 10 v New Yorku byla velkolepá, jak je u Samsungu zvykem. Pronajatá velká sportovní hala v Brooklynu, přítomnost nejvyššího šéfa DJ Koha, sebevědomá prezentace. To je však u značky obvyklé.

Jenže po několika letech stagnace, kdy se Samsung zhlédl v konkurenčním Applu, začal inovovat po malých krůčcích a úsměvy maskovaly nervozitu z útoků konkurence, bylo tentokrát sebevědomí opravdové a nefalšované. Za letošní druhý kvartál Samsung meziročně poměrně výrazně rostl, prodeje smartphonů se mu zvýšily o skoro pět milionů kusů. Zvýšil i podíl na trhu, a to o necelá dvě procenta. To je opět v současných reáliích dost. Především proto, že většina konkurentů klesá.

Samsung je světovou jedničkou už mnoho let, vystřídal Nokii a nikoho k sobě po dlouhá léta na dostřel nepustil. Jenže kdyby vše běželo jako v minulých letech, tak by se situace mohla možná už letos před koncem roku změnit. Ne, útok od Applu s jeho specifickým portfoliem a obchodní politikou se nečekal. Tím agresivním v závěsu byl Huawei. Respektive, stále jím je, ale s notně přistřiženými křídly.

Pomoc od Američanů

Jenže americká administrativa tento souboj značně změnila. Samsung se nějaký ten pátek Huaweie bát nemusí. Právě v USA je to dobře patrné, telefon od Huaweie tady nekoupíte, zato samsungů je všude plno. Ostatně, nabídka značek není v USA příliš široká, například největší maloobchodní prodejce elektra Best Buy má obvykle na prodejnách samostatné stoly se samsungy, iPhony a pixely. A pak v řadě ještě motoroly, nokie, LG a smartphony značky Blue.

Lidé kupují drahé smartphony. Nejprodávanější samsungy jsou ty nejdražší

Huawei navíc musí řešit problémy i v Evropě, především v západní části zákazníci alespoň na čas značku opustili. Na prezentaci se vcelku logicky Samsung k problémům konkurenta přímo nevyjadřoval, ale přesto si rýpl. Hned na začátku akce prezident Samsung Electronics DJ Koh velmi zdůrazňoval, jak jsou produkty jeho značky bezpečné a že bezpečnost je pro Samsung jedna z nejdůležitějších věcí. Počínaje výběrem dodavatelů a konče bezpečnostní aplikací Knox, kterou podle jeho slov používají i mnohé státní instituce po celém světě.

Vlastní přičinění

Jenže nejenom problémy Huaweie jsou příčinou, že se Samsungu daří. Zasloužila se o to i sama jihokorejská značka. Pochopila, že drobné inovace a prémiové ceny nemohou konkurovat agresivním čínským značkám. Samsung už takto přišel o čínský trh, a tak musel pořádně zabrat. S cenami dolů logicky jít nechce, proto začal výrazně inovovat.

Povedla se mu špičková řada Galaxy S10, do které Samsung přidal třetí menší model (S10e). V Česku to sice úplný hit není, ale na některých jiných trzích ano. Ale obvyklé dva modely S10 a S10+ jsou prodejními trháky i v Česku. Prodeje jsou mnohem lepší než u nudné loňské dvojice S9/S9+, která moc neměnila design předloňské řady S8. To byl právě ten applovský „miniinovační“ proces. A u Samsungu nefungoval.

Stejně tak Samsung už loni pochopil, že zcela průměrné modely řad A a J s ohledem na konkurenci prémiovou cenou nemohou konkurovat přístrojům od Xiaomi, Honoru, Huaweie nebo Oppa či Viva. Proto loni na podzim přišla nečekaná trojice novinek řady A, která měla vytrhnout trn z paty alespoň na pár měsíců.

Samsung má velmi originální smartphone, umí otáčet fotoaparátem

Letos Samsung zcela překopal portfolio a představil celou novou řadu A. Levnější jéčka zrušil a pro každé nové áčko vymyslel něco zajímavého. A úspěch se dostavil. Teď doufá, že to samé se podaří s modely Note, které jsou poprvé ve dvou velikostech.

Note je specifický produkt, výjimečný dotykovým perem. Není to vyloženě řada trhající prodejní rekordy, ale Samsung si chválí, že má nejvěrnější zákazníky. A ti si teď poprvé budou moci vybírat ze dvou modelů. Navíc už nemíří jen na byznysovou klientelu, ale očekává zájem movitějších mileniálů, kteří využijí potenciál telefonu pro své záliby a nemají hluboko do kapsy. Podrobnosti o modelech Note 10 najdete zde.

Jedna novinka za druhou a výjimečný host

Celá prezentace začala připomenutím, že před týdnem firma představila nový tablet (více u kolegů na Technetu: Samsung představil tablet s perem, které slouží i jako dálkové ovládání), v pondělí 5. srpna přidala druhou generaci hodinek Galaxy Watch Active, ve středu dvojici telefonů Note (respektive trojici, pokud budeme započítávat model s 5G podporou samostatně, jinak je ovšem stejný s Notem 10+). 

A to není všechno, v rámci akce Samsung představil úzké partnerství s Microsoftem. A že je to významné, dokázala přítomnost šéfa Microsoftu Satyi Nadelly na pódiu.

Samsung bude nabízet ve svých přístrojích mnohé služby Microsoftu včetně jeho cloudového úložiště. Později tam bude možné automaticky zálohovat třeba fotografie.

Microsoft se může těšit i na další novinku Samsungu, která přišla na svět nečekaně také na brooklynské premiéře Notu 10. Je jím ultrabook s mobilním procesorem od Qualcommu a s Windows 10. Jmenuje se Book S a začne se prodávat na podzim. Podrobnosti o něm přineseme v samostatném článku.