A jednotlivci z řad amatérských i profesionálních sportovkyň i nejrůznější sdružení upozornily, že reklama je „naprosto nerealistická“, protože ženy se kvůli obavám o vlastní bezpečnost bojí samy běhat v noci. Reklama totiž zobrazuje ženu, která se rozhodne jít si zaběhat ve dvě hodiny ráno a užívá si běh téměř opuštěným městem se sluchátky na uších. Napsal o tom server BBC.
„Ženy v tuhle dobu neběhají, protože mají strach. Je to skutečně šokující. Neznám žádnou ženu, která by běhala ve dvě ráno. Rozhodně ne ve městě,“ řekla v rozhlasové stanici Radio 1 šéfredaktorka běžeckého magazínu Women’s Running Esther Newmanová.
„Hodně sporným momentem jsou ta sluchátka. Většina žen, které znám, sluchátka kvůli bezpečnosti nenosí ani ve dne,“ dodala.
Vybíháte za tmy? A jaká je vaše oblíbená hodina?
Skupina Reclaim These Streets, která bojuje za bezpečnější ulice pro ženy, uvedla, že Samsung vůbec nereflektuje současnou situaci. Letos v lednu veřejnost šokovala vražda 23leté učitelky v irském Tullamore, kterou útočník napadl, právě když byla běhat.
„Je skoro směšné, jak zle ta reklama vyznívá,“ uvedla spoluzakladatelka sdružení Reclaim These Streets Jamie Klinglerová. Sdružení vzniklo v reakci na vraždu Sarah Everardové. Tu loni v Londýně unesl policista, když se večer vracela z návštěvy přátel domů. Pak ji znásilnil a uškrtil.
Bojíme se samy na ulicích. Britky vyděsilo zmizení ženy, už našli její tělo![]() |
Samsung pro stanici Radio 1 zmínil, že nikdy neměl v úmyslu být lhostejný vůči tématice bezpečnosti žen. Následně se společnost omluvila za to, jak byla reklama veřejností přijata. Poselství kampaně s názvem Nights Owls (Noční sovy) mělo být pozitivní: podle společnosti mělo jít o oslavu individuality a možnosti cvičit v kteroukoli hodinu.
Podle některých kritiků je pojetí reklamy znakem, že do kampaně byl zapojen nedostatek žen s rozhodovací pravomocí. Online běžecká komunita Run Mummy Run se shodla, že zobrazení ženy běžící v noci je v souvislosti s výše zmíněnými okolnostmi nereálné.