Komerční banka rozšířila své přímé bankovnictví o mobilní bankovnictví na bázi technologie Java. Stala se tak první bankou na světě, která javové mobilní bankovnictví představila pro své klienty. Už v současné době tvoří 82 % všech platebních příkazů přímé bankovnictví (telefonní a internetové). Pomocí telefonu nebo internetu proběhne ročně okolo třiceti milionu transakcí.
Mobilní banka, jak se služba jmenuje, je jednoduchá aplikace, kterou si nahrajete do mobilního telefonu pomocí aktivační SMS. Požadavky na mobilní telefon (paměť, barevgná obrazovka, podpora Javy) splňuje cca čtyři miliony mobilních telefonů prodaných v ČR. Službu si mohou objednat všichni klienti KB, kteří mají zřízenou Expresní linku.
V čem spočívá javové bankovnictví Mobilní banka? Účet ovládáte on-line pomocí webového prohlížeče (platíte tedy za přenesená data, řádově jde o desítky kilobajtů). Do konce září je Mobilní banka zdarma, poté bude měsíční poplatek činit 15 korun. Aplikace je zabezpečena pomocí PIN a hesla, stejných jako pro telefonní bankovnictví (to využívá přes půl milionu klientů KB).
Mobilní bankovnictví made in Czech
Mobilní banka je první implementací Front End Serveru společnosti Cleverlance (více jsme o něm psali v tomto článku).
O mobilním bankovnictví obecně a o Netbankingu české společnosti A && L soft jsme psali zde.
Pomocí Mobilní banky můžete získat přehled, kolik vám zbývá na účtě, prohlížet transakční historii a blokace z použití platební karty, zadávat platební příkazy a vytvářet si pro ně šablony. Pokud posíláte peníze jen v rámci KB, transakce se provede okamžitě.
Aplikace se podobá běžnému internetovému bankovnictví, je tedy poměrně intuitivní a jednoduše ovladatelná. Informace jsou šifrovány algoritmem AES (pomocí šifrovacích klíčů). Je možné si nastavit i peněžní limit. Jakým směrem se bude Mobilní banka dále vyvíjet? Uvažuje se o žádostech o úvěr a nastavování limitů pro platební karty a dalších službách.