Nadvláda Applu na trhu s chytrými hodinkami zůstává, jeho podíl sice ve druhém kvartálu meziročně klesl ze 48 na 41 procent, přesto má stále vůči druhému Fitbitu s 21 procenty značný náskok.
Fitbit můžeme označit za skokana roku, druhý sice byl už loni, ovšem jen s osmiprocentním tržním podílem. O strmý růst odbytu se zasloužily chytré hodinky Versa, které byly uvedeny letos v dubnu (viz.: Fitbit Versa jdou po krku Apple Watch).
Hodinky vizuálně podobné právě Watch od Applu bodují třeba vestavěným snímačem srdečního tepu, voděodolností a zejména pak příznivou cenou. A jak vidno, myslí si to i nakupující.
Diametrálně jiná je situace Samsungu, jehož tržní podíl se z loňských šesti scvrkl na pouhá dvě procenta. Celkový odbyt se meziročně snížil o 43 procent. Za viníka klesajícího odbytu analytici označují zejména vysokou cenu hodinek. Uvidíme, jak zákazníci uslyší na nové Gear S4, které byly poprvé k vidění na veletrhu IFA v Berlíně (viz.: Samsung naučil chytré hodinky tikat a ručičky mají jako ty opravdické).
Šestiprocentní sousto z pomyslného koláče loni ukusovala i skupina Fossil, která však meziročně oslabila o třetinu a aktuálně jí náleží jen čtyři procenta segmentu. Odbyt v absolutních číslech přitom zůstává téměř stejný a Fossil zůstává hlavním výrobcem módních chytrých hodinek, v Berlíně navíc představil zástup nových modelů.
Garmin si připisuje opět tři procenta trhu, meziročně však prodal o 35 procent více hodinek. Klíčovou novinkou je Fenix 5 Plus s mapami TOPO, snímačem srdečního tepu a platebním systémem Garmin Pay.
Poprvé se v žebříku objevuje značka Amazfit, divize čínského dravce jménem Xiaomi, který naposledy zabodoval v Indii až neuvěřitelně levným smartphonem F1 nové značky Poco. Dosažená čtyři procenta znamenají pátou příčku, což není špatné.
Nejprodávanější je druhá generace Watch
Zajímavé informace dává pohled na tabulku nejprodávanějších modelů, v jehož čele samozřejmě stojí Apple Watch. Ne však dosud nejnovější model Series 3, ale jejich druhá generace z roku 2016. Její náskok je natolik velký, že z deseti prodaných Apple Watch na druhou generaci připadá téměř devět kusů.
Series 3 tak dávají přednost pouze uživatelé, kteří chtějí mít LTE modem i v hodinkách.
Přestože to je dobrá zpráva pro ekosystém Applu jako celku, z hlediska průměrné ceny prodaných hodinek už tolik potěšující není. Nastává tedy zajímavý kontrast, že zatímco Apple prodává stále dražší iPhony (průměrná cena vzrostla na 724 dolarů), u hodinek je to naopak.
Druhá příčka patří povedeným Fitbit Versa a následují Amazfit BIP, velmi levné hodinky s až 30denní výdrží baterie, vestavěnou GPS i snímačem srdečního tepu. Watch Series 3, tedy čtvrtá generace je až čtvrté a pětku uzavírá opět produkt z dílen Fitbitu, a sice hodinky Iconic.
Páté Watch jsou za dveřmi
Už ve středu Apple spolu s trojicí iPhonů představí i pátou generaci svých hodinek (Apple Watch Series 4). Zatímco po stránce designu až na drobné detaily zůstane vše při starém, na úkor okrajů se má zvětšit dotykový displej. Jeho velikost má nabobtnat o 15 procent a server BoyGeniusReport mluví o téměř bezrámečkovém designu.
Zachování celkových fyzických proporcí hodinek je důležité zejména z pohledu zpětné kompatibility náramků a řemínků, kterých je za dobu existence Watch na trhu k mání skutečně nepřeberné množství.
Větší plocha displeje znamená i více prostoru pro zobrazené informace, což dokazuje uniklý snímek, který publikovala redakce serveru 9to5Mac.
Z něj je patrný i nový otvor mezi korunkou a bočním tlačítkem, který by měl být sekundárním mikrofonem pro lepší kvalitu hovoru při telefonování skrze hodinky. Další mírnou změnou je decentní červený prstenec na čele korunky, který vystřídá až příliš výrazný kruh téže barvy.
Aktualizace: opraveny informace o jednotlivých generacích Apple Watch. Omlouváme se za nepřesnost textu.