Garmin Marq 2 Golfer

Garmin Marq 2 Golfer | foto: Ondřej Martinů, Mobil.iDNES.cz

Znáte značky Noise, Fire Boltt a Boat? Jsou to nové hvězdy světového trhu

  • 3
Rok 2022 nebyl pro výrobce smartphonů dobrým rokem. Pokles způsobený globálně se šířící inflací a šetřením zákazníků se dotkl v podstatě všech značek. Některé si to však vynahrazují u chytrých hodinek. Na trhu je několik nových silných hráčů.

Pokud porovnáme nejúspěšnější značky chytrých hodinek v posledním čtvrtletí loňského roku se seznamem nejúspěšnějších o rok dřív, tak podle Couterpoint Research najdeme mezi úspěšnými několik nových a v Evropě zcela neznámých značek.

Noise je globálně číslo čtyři, hned další je Fire Boltt a číslo osm je značka Boat. Dohromady měly tyto značky 15 procent celosvětového trhu za poslední loňské čtvrtletí. To je impozantní číslo především v kontextu toho, že všechny tři fungují jen na domácím indickém trhu. Produkují či prodávají především levné hodinky a je zjevné, že v Indii jsou chytré hodinky zjevně velmi populární sortiment.

Prodeje chytrých hodinek za 4Q 2022

Ale dařilo se celému trhu. Meziročně vyrostl o 12,2 procenta. Dařilo se zcela dominantnímu Applu, který zvýšil svůj tržní podíl na 34,1 procenta. Druhý Samsung zůstal na svém, jeho podíl je 9,8 procenta. Pokles zaznamenal Huawei, aktuálně s podílem 6,7 procenta. Mírný pokles si připsal i značky Garmin a Amazfit, které drží shodný čtyřprocentní podíl. Zmíněné indické značky ze seznamu největších producentů vystrnadily Fitbit a Xiaomi.

Velmi zajímavá je analýza Couterpoint Research, jak se dařilo jednotlivým cenovým segmentům chytrých hodinek. Platí, že nejlépe na tom jsou ty drahé hodinky a pak ty nejlevnější. Naopak střední třída zaznamenala pokles. Hodinky jsou v tomto směru rozdělené na nejlevnější s cenou pod 100 dolarů (asi 2 250 korun), autoři uvádí tři kategorie v rozmezí 100 až 400 dolarů a drahé s cenou na 400 dolarů (asi 9 000 korun).

Prodeje chytrých hodinek za 4Q 2022

Nejvyšší kategorie meziročně vyrostla o závratných 129 procent, z čehož nejvíc těžil Apple. V nejlevnější kategorii, která meziročně vyrostla o 34 procent, bodují právě indické značky a také stále poměrně velká skupina výrobců, které se vejdou do kolonky ostatní.