Xiaomi drtí Apple. V chytrých hodinkách a náramcích je světová jednička

  0:09aktualizováno  0:09
Trh chytrých hodinek a náramků ve třetím čtvrtletí meziročně zaznamenal růst o více než pětinu. V součtu výrobci prodali 32 milionů těchto produktů a nejvíce se dařilo Xiaomi. Vyplývá to ze zprávy společnosti IDC.

Chytré hodinky a chytré náramky jsou funkčně, ale i cenově často dost rozdílná zařízení, a zatímco segmentu chytré časomíry s přehledem vévodí Apple, v obecnějším pojetí, které počítá i s náramky, je na špici Xiaomi.

Fotogalerie

Čínský dravec v uplynulém kvartálu těžil především z úspěchu nového modelu Mi Band 3 a také velmi agresivní expanze mimo domácí čínský trh. Tu koneckonců pociťujeme i u nás, nové Mi Story, jak se značkové obchody jmenují, se otevírají jako na běžícím pásu.

Xiaomi na špici, Apple druhý

Zatímco dříve více než 80 procent produkce nositelné elektroniky z dílen Xiaomi zůstávalo v Číně, v popisovaném období podíl čínských prodejů poklesl na 61 procent. Kromě Evropy výrobce totiž zamířil i do Indie, na Středního východu a Afriky. Celkem Xiaomi prodalo 6,9 milionů hodinek a náramků, což zajistilo tržní podíl přes 21 procent. Zásadní informací je meziroční 91procentní růst.

Apple v závěru třetího čtvrtletí uvedl Watch Series 4, které se mezigeneračně zvětšily a dostaly několik nových funkcí v čele se snímačem pro vykreslení EKG. Ale tato funkce je zatím kvůli nutné certifikaci příslušnými úřady dostupná jen v USA.

Vyšší cena nové edice spolu se zlevněním starších generací způsobily, že nejprodávanější byly loňské Series 3. Novinka se tak o prodeje zasadila méně než 20 procenty. Celkem výrobce prodal 4,2 milionu kusů Watch a připsal si 13procentní tržní podíl.

Meziročně prodal o 54 procent více hodinek. Přestože objemem Apple na Xiaomi ztrácí, měřeno příjmy z prodeje by čínského dravce snadno přeskočil. Nejlevnější Watch Series 3 stojí 279 dolarů, naproti tomu Mi Band 3 stojí asi desetinu (30 dolarů). Žebříček z pohledu generovaných příjmů ovšem analytici nenabízejí.

Prodeje nositelné elektroniky ve 3.čtvrtletí tohoto roku a meziroční srovnání...

Fitbit, Huawei a v závěsu Samsung

Třetí Fitbit meziročně mírně oslabil, prodal o 100 tisíc kusů méně. Přesto mu kolekce posledních modelů ve složení Versa, Charge 2 a Ace pomohla udržet si pozici druhého největšího prodejce chytrých hodinek a podle analytiků bude tento trend v budoucnu pokračovat. Spolu s absolutním číslem prodaných hodinek meziročně poklesl i tržní podíl, a to z necelých 14 na 11 procent.

Zatímco na poli chytrých telefonů si Samsung udržuje před Huaweiem jistý náskok, v segmentu nositelné elektroniky má čínský výrobce mírný náskok. Ale sto tisíc prodaných kusů navíc není nic dramatického a Huaweii k takovému výsledku pomohl nový náramek TalkBand B5. Ten má klasické funkce chytrých náramků (krokoměr, měřič tepu) a navíc jej lze proměnit v Bluetooth handsfree.

Samsung meziročně v daném segmentu vyrostl nejvíc ze všech, v uplynulém kvartálu totiž prodal o 91 procent více než loni ve stejném období. V absolutních číslech mluvíme o nárůstu z 0,9 mil. na 1,8 milionu kusů.

Samsung se letos u hodinek rozloučil s označením Gear a přešel ke značce Galaxy. V srpnu představené Galaxy Watch simulují tikání sekundové ručky a jsou k dispozici ve dvojí velikosti, pánské i dámské. Kromě této novinky se na slušných prodejích Samsungu podepsala i předchozí řada Gear S3 spolu s náramky Gear Fit.

Nespecifikovaní výrobci z pomyslného koláče ukrojili 43procentní díl, což v absolutních číslech znamená 13,7 milionu kusů hodinek a náramků. Meziročně se jejich podíl smrskl, loni si totiž připsali přes 52 procent trhu.

 

Nejčtenější

Vodafone rozpoutal kvůli fotbalu cenovou válku. Tarify výrazně zlevnily

Ilustrační snímek

Česká vláda v čele s premiérem Babišem má pocit, že palčivé téma drahých mobilních tarifů může vyřešit snazší možnost...

Displej skládacího samsungu hyzdí nevzhledná rýha, ukazuje uniklé video

Video zachycuje skládací Samsung Galaxy Fold

Od představení modelu Galaxy Fold uplynul již měsíc. Dosud ovšem nebyla možnost si skládací samsung vyzkoušet....

Až potkáte toto auto, tak v něm nejede zaměstnanec O2 na dovolenou

Auto O2

Na první pohled je to nenápadná Škoda Octavia kombi s logem operátora O2 a "rakví“ na střeše. Jenže to není auto...

Xiaomi bleskově po představení nasadilo na trh další levný smartphone

Xiaomi Redmi 7

Ten samý den, kdy v Číně představilo Xiaomi model Redmi 7, se tento telefon objevil i na pultech českých obchodů. Jde o...

Superrychlá a supervelká paměť Samsungu udělá ze smartphonů monstra

Samsung ukázal první samostatný 12GB paměťový modul standardu LPDDR4X

Samsung patří mezi nejméně závislé výrobce smartphonů, jelikož si spoustu součástek vyrábí vlastními silami. Kromě...

Další z rubriky

Vzor pro smartphony letošního roku. Recenze Samsungu Galaxy S10+

Samsung Galaxy S10+

Nový top model Samsungu ukazuje hlavní přednosti výrobce. Má celou řadu nej: nejlepší displej, nejlepší foťák nebo...

Průstřel displeje mobilu nás dál baví. Kreativní tapety jsou skvělé

Tapety pro Samsung Galaxy S10 vtipně schovávající „průstřel“ displeje

Obrázky využívající dvojitého průstřelu displeje u nového Samsungu S10+ jsme vyhodnotili jako povedené, ovšem menší...

Samsung možná zkusí to, co konkurence zatím nedotáhla do zdárného konce

Designový koncept ohebného samsungu, který lze obtočit okolo zápěstí

Flexibilní displeje dávají mobilním výrobcům poměrně volné ruce při navrhování nových modelů. Skládací smartphony jsou...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz