Používání mobilu při zapnuté televizi má navíc jako jediné současně používané zařízení rostoucí tendenci. Zatímco v roce 2013 sáhla po telefonu jen zhruba polovina (51 %) internetové populace, tak letos tak učinily již téměř tři čtvrtiny respondentů (73 %). Nelze se tomu přitom divit, telefon máme totiž téměř vždy po ruce a oproti například notebooku je i mnohdy okamžitě použitelný.
Možná i proto tak přenosný počítač při zapnuté televizi používá stále méně lidí: pouze 34 % oproti 49 procentům v roce 2013. Osm z deseti uživatelů notebooku navíc uvedlo, že zároveň používá u televize i mobilní telefon. Co se tabletů týče, tak v jejich případě je situace ve sledovaném šestiletém období víceméně stabilní, u televize jej používá v průměru 22 % internetové populace.
A co vlastně na mobilních zařízeních ve chvíli, kdy máme zapnutou televizi, děláme? Těmi nejčastějšími činnostmi jsou podle průzkumu GlobalWebIndexu chatování (52 %) či prohlížení sociálních sítí (51 %). Následuje vyřizování
e-mailů (38 %), hraní her (34 %) či sledování aktuálního dění (32 %).
Do online průzkumu uskutečněného ve druhém letošním čtvrtletí se zapojilo celkem 111 899 internetových uživatelů ve věku 16 až 64 let z celkem 44 zemí. Drtivá většina respondentů (93 394 lidí) přitom uvedla, že při posledním sledování televize použila jiné elektronické zařízení (stolní počítač, notebook, mobil, tablet či elektronickou čtečku knih).
Díky velkému územnímu i věkovému rozptylu respondentů mohli analytici vyhodnotit i to, u které generace a ve kterém regionu je používání druhého zařízení u televize nejčastější. Zaměříme-li se pouze na používání mobilního telefonu, tak nejčastěji po něm sahají uživatelé z generace mileniálů (lidé narození v 80. a první polovině 90. let minulého století) a generace Z (lidé narození po roce 1995) z asijsko-pacifického (84 a 83 %) a latinskoamerického regionu (obě generace 83 %).
Třeba v Evropě je přitom mezi těmito generacemi výrazný rozdíl. Zatímco v případě generace Z totiž mobil u televize používá 73 % lidí, tak u mileniálů je to pouze 63 %. Evropský region má současně i vůbec nejnižší procentní zastoupení: internetová populace generace Baby boomers (narození mezi roky 1946 a 1964) totiž při posedávání u televize použije telefon jen v 31 procentech. V ostatních sledovaných regionech je to přitom i výrazně více (až 66 procent v latinskoamerickém regionu).