Důkazem toho je hlavně čínské Xiaomi, jehož tržní podíl raketově roste. Ani tato společnost totiž neprodává smartphony jen pod jednou značkou. Již loni si vytvořila značku Poco založenou na špičkových modelech za příznivé ceny. A hned první vlaštovkou vytřela konkurenci zrak: Pocophone F1 byl ve své době nejdostupnějším smartphonem s tehdy nejvýkonnějším Snapdragonem 845.
Jeden by si řekl, že dvě značky budou společnosti stačit. Omyl, letos v lednu Xiaomi oznámilo, že z do té doby běžné modelové řady Redmi se stane samostatná značka. A v březnu pak na trh dorazil první model herní značky Black Shark.
I za tou stojí Xiaomi, které mimochodem následně pod svá křídla přebírá i značku Meitu. V polovině roku ji převezme od stejnojmenné společnosti, která se jí zbavuje kvůli špatným tržním výsledkům. Obě společnosti přitom již koncem loňského roku uzavřely strategické partnerství.