Konkurence na poli mobilních telefonů je v současnosti ohromná a výrobci musí držet své marže hodně nízko, aby vůbec byli schopni své produkty prodávat. Nejvíce se s tímto problémem potýká Motorola, ale i případ Palmu ukazuje, že je trend snižování marží velmi výrazný.
Za fiskální rok 2007 sice Palm prodal rekordních 2,7 milionu kusů smartphonů Treo, příjmy společnosti však oproti loňsku poklesly o jedno procento na 1,56 miliardy dolarů. Čistý zisk společnosti činil 56,4 milionu dolarů, což je oproti 336,2 milionu dolarů velmi výrazný pokles. Nic na tom nezmění ani fakt, že v loňském roce ještě Palm počítal zisk podle jiných metodik.
Podobně výrazný byl trend i v samotném čtvrtém čtvrtletí fiskálního roku 2007. V něm Palm prodal opět rekordních 750 000 smartphonů Treo, což znamená 43% nárůst oproti stejnému období loňského roku. Příjmy společnosti v tomto období činily 401,3 milionu dolarů, smartphony se na nich přitom podílely částkou 344,2 milionu dolarů. Čistý zisk za toto období činil 15,4 milionu dolarů. To je o 43% méně, než ve třetím čtvrtletí fiskálního roku 2006.
Nárůst prodejů smartphonů o 43% ale shodný pokles zisku společnosti zcela jasně reflektuje fakt, že Palm do svého portfolia zařadil levnější přístroje na nichž nemá tak vysokou marži. Společnosti ale také významně stouply administrativní náklady, když se připravovala na restrukturalizaci a velmi výrazně zvýšila své investice do vývoje.