Evropskými městy znělo „chytré“ pianino. Místo kláves mělo smartphony

  • 0
Náhodně umístěné pianino na veřejnosti v místech, kde by ho nikdo nečekal, a které je volně dostupné kolemjdoucím, je fenoménem. A to bez ohledu na to, zda si lidé jen „poťukají“ klávesy či zahrají bravurně zvládnutou klasiku. Nástrojem se inspirovalo i čínské OnePlus, ovšem pianino v jeho vánoční kampani je unikátním kouskem.

Londýn, Paříž, Rothenburg nad Tauberem a Helsinky. Tato čtyři města ve čtyřech evropských státech dělí stovky kilometrů, přesto mají jedno společné. Do své vánoční kampaně si je vybrala čínská značka OnePlus. Ústředním motivem je pianino nesoucí její logo. A to ne náhodou. V místě tradiční klaviatury je totiž vyskládáno bok po boku celkem 17 vrcholných smartphonů OnePlus 7T Pro.

Na jejich displejích se totiž po spuštění speciální aplikace rozsvítí kompletní sestava 88 kláves. Nelze si přitom nevšimnout, že některé půltónové klávesy, tedy ty černé, mezi telefony „přetékají“. Pianistovi Kamiru Kamarovi to ovšem zjevně nečiní žádný problém. Klasické melodie si na netradičním hudebním nástroji vystřihl na promenádě u londýnské galerie Tate Modern, na pařížském náměstí Jacquess Rueffa před Eiffelovou věží, na rothenburgském hlavním tržišti (Marktplatz) či v hale hlavního vlakového nádraží v Helsinkách.

Všude, kde se pianino OnePlusu objevilo, budilo zájem mezi kolemjdoucími. Sami si přitom mohli vyzkoušet, jak se na nástroji, jehož klávesnice sestává pouze z virtuálních kláves zobrazených na displejích mobilů, hraje. Že zaujme děti, nebylo pochyb, k „chytrému“ pianinu zasedli nicméně i ti, kteří na tento nástroj v jeho klasické podobě hrají. Především ovšem přitáhlo pozornost lidí v předvánočním shonu, OnePlus tak naplnil poslání své vánoční kampaně: prostřednictvím hudby spojil lidi. Právě vzájemné spojení lidí je podle čínské značky to jediné, na čem o Vánocích skutečně záleží.