"V posledních dnech zaznamenalo sdružení další stížnosti spotřebitelů, kteří obdrželi nevyžádané textové zprávy od společnosti DIMOCO Czech s.r.o., a zaplatili za to nemalé peníze," informovalo ve středu sdružení Spotřebitel.net.
Podle jeho právní poradkyně Kristýny Opletalové je spotřebitelům obvykle za jednu prémiovou SMS účtováno 99 korun. "V pravidelném vyúčtování služeb pak naleznou mnohdy několikasetkorunovou položku. Operátoři od toho dávají ruce pryč a spotřebitelé raději zaplatí, než by měli problémy,“ dodala Opletalová.
DIMOCOStoprocentním vlastníkem společnost DIMOCO Czech s.r.o. je rakouská společnost DIMOCO DIRECT MOBILE COMMUNICATIONS GmbH. Jednateli jsou Gerald a Roland Tauchnerovi. |
Poškození tvrdí, že jim firma DIMOCO zasílá nevyžádané prémiové SMS. Loni, kdy kauza DIMOCO propukla, ale iDNES.cz zjistil, že za ní mohou být erotické, či jiné služby. Stopa tehdy ukazovala na slovenskou firmu poskytující na webu erotický obsah. Ta však jakékoli provinění odmítla (více o kauze čtěte zde).
Vinu tehdy striktně odmítlo i samotné DIMOCO. První stížnosti na tuto společnost se přitom objevily již v letech 2010 a 2011. Tehdy se o firmě mluvilo ve spojitosti se soutěžními, či erotickými zprávami (kauzy spojené s DIMOCO najdete zde).
Sdružení obviňuje operátory z nečinnosti
V návaznosti na loňské problémy s nevyžádanými prémiovými zprávami podal Český telekomunikační úřad na DIMOCO trestní oznámení (více zde). "Výsledek vyšetřování není bohužel do dnešního dne znám," uvedlo sdružení s tím, že se k němu lze připojit zasláním dopisu na Obvodní státní zastupitelství pro Prahu 3.
Další obranou je podle poradce sdružení Matouše Blažka zasílání prémiových SMS zablokovat přímo u operátora. "Veškeré reklamace by měly být směřovány písemně nejen operátorovi, ale i společnosti DIMOCO. Je nutné také zrušit inkasní platbu operátorovi," radí další postup Blažek.
"Setkáváme se s velkou arogancí operátorů, kteří odmítají situaci podvedených spotřebitelů řešit. Když jsme následně zjistili, že provize operátorů z prémiových SMS se pohybují okolo padesáti procent, bylo nám vše jasné," dodávají společně Blažek s Opletalovou.
Operátoři veskrze oponují tím, že se každou stížnost snaží řešit individuálně. Zákazníci by se přitom podle nich měli obracet přímo na svého operátora.