Na propracovaný reklamní trik jsme se chytli i my

Na propracovaný reklamní trik jsme se chytli i my | foto: Pressgazette.co.uk

Na reklamní výmysl o vycpaných sloupech se chytil celý svět

  • 25
Britská reklamní agentura napálila novináře po celém světě. Po Londýně se údajně začaly objevovat vycpané sloupy na ochranu nepozorných "SMSkařů". Ukázalo se však, že se jednalo o trik a zároveň zajímavý výzkum.

Před několika dny jsme vás informovali o zajímavé statistice, kterou přinesl provozovatel britské asistenční linky 118 118. Až šest milionů Britů se prý ročně zraní při psaní textových zpráv ve chvíli, kdy přehlédnou blížící se překážku v podobě zdi či sloupu veřejného osvětlení.

Zástupci organizace Living Streets proto údajně přišli s nápadem, jak tato zranění co nejvíce minimalizovat. Na sloupy v londýnských ulicích nasadí zvláštní vycpávky, aby si při nechtěném nárazu člověk nic neudělal.

Jenže několik dní poté jsme od britské společnosti provozující zmíněnou službu obdrželi překvapující tiskovou zprávu.

"Příběh o tom, že londýnské ulice i chodníky jiných britských metropolí začnou být zabezpečovány vycpanými sloupy, jsou smyšlené. Chtěli jsme pouze vyvolat diskusi na toto téma mezi uživateli mobilních telefonů. A novináři z celého světa se na tento klam chytli," píše se ve vyjádření pro média.

Nenachytali jsme se sami

Budiž nám alespoň malou omluvou, že na výmysl reklamní agentury jsme lidově řečeno nenaletěli sami. Mezi média, která o originální ochraně "SMSkařů" také referovala, patří kupříkladu britské deníky The Guardian, Daily Mail či Daily Mirror. Zpráva se pak dostala do světových agentur v USA, Německu, ale i v daleké Austrálii či na Novém Zélandu.

Vypuštěná "kachna" působila důvěryhodně především kvůli opravdové propracovanosti. Firma na londýnskou ulici, kde se prý zraní nejvíce lidí, skutečně instalovala vycpávky. Bylo na nich telefonní číslo na asistenční službu a obyvatelé britské metropole je mohli vidět pouze necelé dva dny. Pak byly odstraněny.

Češi mají se zraněním při "smskování" zkušenosti

Vycpané sloupy v zalidněných ulicích nejsou tak špatným nápadem. Jak vyplývá z výzkumů a koneckonců i z diskusí na našem serveru, i Češi mají s nepozorností při práci s mobilním telefonem problémy. Ty pak mohou vést až k nepříjemné srážce s přehlédnutým objektem.

"Jednou v Táboře jsem šel z oběda. Jak jsem byl začtenej do sms, zahnul jsem ke škole, tam byl takovej výklenek a já ho v plný rychlochůzi nabral čelem," popisuje v diskusi pod naším článkem svoji nepříjemnou zkušenost uživatel "Mišák".

Nepozornost, která mohla skončit tragicky, popisuje "Vejmitsch": "Šel jsem po Národce, bušil sms do svého Alcatel OT View a najednou rána, řinčení skla a praskání plastů. Když jsem se posbíral z chodníku, tak před sebou vidím auto, jsem v přechodu."