Mezi případy, kde byly jedním z možných viníků především zapnuté mobilní telefony, podle studie patřily například výpadky autopilota, poruchy funkce podvozku, nepřesnost a poruchy funkce navigačních systémů a podobně.
Studie uvádí případ, kdy ve výšce 4 500 stop, tedy necelých 1 400 metrů, přestal fungovat autopilot. Piloti problém zvládli přechodem na ruční řízení, a zároveň pověřili letušku, aby prověřila, zdali cestující mají vypnuté mobilní telefony a jiná elektronická zařízení. Letuška zjistila, že navzdory upozornění zůstaly zapnuté tři iPody a jeden mobilní telefon. Po vypnutí telefonů problém vymizel.
Zmíněný případ však jednoznačně vinu telefonů neprokazuje. I odborníci jsou v případě škodlivosti mobilních telefonů na palubě letadel dosti skeptičtí. Johna Nanceho, experta na letectví a bývalého amerického pilota, výsledky nepřesvědčily: "Pokud je elektronika letadla správně zabezpečena, nemůže dojít k jejímu ovlivňování a rušení mobilními telefony ani jinými přístroji."
Podobně smýšlí i většina leteckých společností, z nichž některé užívání mobilu během letu již nezakazují, a snaží se dokonce umožnit přímo telefonování jako takové.