Oproti prosinci loňského roku se stahování mobilních her v USA propadlo o necelé procento. Dle auditního systému M:Metrics banchmark za to může zvyšující se cena za jeden download, která se nyní pohybuje v průměru okolo šesti dolarů.
Hlavní překážkou je cena, tvrdí Seamus McAteer, senior analyst společnosti M:Metrics. "Oproti loňskému roku vzrostla cena her téměř o tři dolary a stále se mění. Operátoři se nedokáží dohodnout na jednotné cenové politice," tvrdí McAteer.
Za nestálými cenami ale stojí především samotní distributoři her. "Pro ustálení cen se musí operátoři dohodnout s distributory nebo zvolit zcela jinou cenovou taktiku. Ideální cestou jsou pak paušální balíčky," dodává McAteer.
Plusem pro operátory je pak vzrůstající kvalita jednotlivých her. Pokud se jedná o skutečný herní trhák, jsou zákazníci ochotni zaplatit i vyšší cenu než šest dolarů. "Operátoři i koncoví zákazníci si v poslední době vybírají spíše podle kvality," říká Trip Hawkings, zakladatel společnosti Digital Chocolate.
Podle systému M:Metrics se přitom využívání ostatních mobilních služeb zvyšuje. Nejvyšší nárůst zaznamenalo používání mobilního emailu, na oblíbenosti získávají i mobilní instant messangery. Pro americké operátory je ale nejslibnější vzrůst oblíbenosti MMS zpráv. - více zde...
Na vysokou cenu multimediálních zpráv si přitom nestěžují jen tuzemští zákazníci. Průměrná cena MMS v celosvětovém měřítku přesahuje čtyřnásobně průměrnou cenu SMS. Lidé tento rozdíl nejsou ve většině případů ochotni platit. - více zde...