Microsft oficiálně přiznává, že uživatelé poslední verze synchronizačního softwaru Active Sync 4 mohou mít potíže se synchronizací zařízení s operačním systémem Windows Mobile 5.0.
Technický problém způsobují především programy typu firewall nebo rezidentní ochrany nejpoužívanějších antivirů, s nemožností synchronizace se ale potýkají i uživatelé, kteří na svém počítači nepoužívají žádné ochranné prvky.
Windows Mobile 5 prozatím používají ve svých nejnovějších produktech výrobci Dell a HP, problém se ale týká i některých brandovaných komunikátorů z nabídky operátorů Sprint a iMate.
Microsoft ale upozorňuje, že vzniklý problém se projevuje pouze při připojení zařízení k počítači pomocí USB rozhraní. V případě použití bezdrátových technologií IdDa či Bluetooth vše funguje korektně, stejně jako při synchronizaci "vzduchem" pomocí přímého připojení k serveru.
Microsoft se snaží tento problém vyřešit, nová verze programu Active Sync s potřebnou opravou je plánována nejpozději na příští měsíc.