Objevují se ale pochybnosti, jak pravdivou argumentaci Český Telecom používá a jestli dostatečně viditelně upozorňuje na všechny podmínky nových tarifů.
"SOS nepovažuje za korektní, že spotřebitel je lákán na hovory zdarma, byť to
není celá pravda. Ačkoliv na stránce je umístěn vysvětlující text, Český
Telecom jaksi opomněl využít i obvyklou hvězdičku, která vede spotřebitele
na bližší podmínky," říká k nepřehlednému letáku Karel Pavlík ze Sdružení ochrany spotřebitelů.
S tarifem Telefon Volno podle letáku, ale i webových stránek Telecomu "voláte ZDARMA do pevné sítě po celé ČR mimo špičku, v noci a 24 hodin o víkendech a o svátcích." Až pod nabídkou pak najdete informaci, které poněkud mění smysl tučně napsané věty.
Podle Telecomu totiž zdarma znamená,"že hovory nejsou účtovány po dobu prvních 30 minut, poté jsou účtovány minutovými sazbami dle ceníku tarifu Telefon Volno. Počet těchto hovorů není nijak omezen." Zákazníci by si tedy měli na tuto záludnost dát pozor.
Bezplatné volání se vztahuje na místní a dálkové hovory v pevné síti. Hovory jsou zcela zdarma po dobu třiceti minut. „Počet po sobě jdoucích hovorů ale není omezen, takže u opravdu dlouhých hovorů můžete před časovým limitem 30 minut zavěsit a poté ihned volat znovu,“ vysvětluje Simon Burckhardt.