Nová doba. Revoluční mobil dostávají jako první celebrity

  0:09aktualizováno  0:09
Samsung se v případně revolučního smartphonu Galaxy Fold odvázal nejenom v designu tohoto telefonu, ale také ve způsobu jeho prezentace. Prvních dojmů v médiích je poskrovnu, zatímco výrobce nadělil telefony hlavně celebritám, influencerům a youtuberům.

Samsung Galaxy Fold v prvních dojmech od vloggera Caseyho Neistata | foto: Casey Neistat, YouTube

Už nějakou dobu je obvyklé, že se na akcích k představení novému telefonu objevují vedle technologických novinářů, odborníků a analytiků také například různé celebrity – z prostředí internetu či mimo něj. Nikdy však nebyl vidět nepoměr těchto dvou skupin víc než právě při prvních dojmech k revolučnímu smartphonu Samsung Galaxy Fold.

Vzhledem k tomu, že potenciální dosah takovýchto osobností na internetu roste, úměrně k tomu stoupá i zájem výrobců dostat produkty právě k nim, jelikož od nich se o telefonu dozví ještě více lidí než z tradičních médií. Z hlediska marketingu je to zcela logický tah. Navíc spolupráce s touto skupinou recenzentů byla zjevně placená, takže ji můžeme považovat spíš za reklamu než za nezávislé testování. 

Stejně tak logická je i situace právě ohledně modelu Galaxy Fold, který je koncipován jako telefon pro ty skutečně bohaté. Jeho cena se naprosto vymyká běžným konvencím a v podstatě odpovídá ceně dvou špičkových modelů. Je tak jasné, že dojmy odborníků jsou v tu chvíli podružné na úkor obyčejného „hype“, tedy upoutávání pozornosti a rozšiřování základního povědomí o produktu. O Foldu musí vědět zejména ti bohatí, běžný spotřebitel jde v tu chvíli trochu stranou.

V pohodlí domova či vlastního studia si tak mohli telefon vyzkoušet jako první  třeba fotbalista Mario Götze, vlogger Casey Neistat, youtuber Lewis Hilsenteger, hudební producent Steve Aoki, herečka Millie Bobby Brownová, módní ikona Jeanne Damas či profesionální hráč s přezdívkou Ninja. Z těchto lidí má ovšem šanci poskytnout odbornější pohled pouze duo Neistat a Hilsenteger, oba se recenzemi technologických novinek živí. Jmenovitě právě Hilsenteger alespoň v samostatném videu uvedl na pravou míru několik zásadních vlastností telefonu. Neistat si pak všímal hlavně zajímavých drobností.

V Česku mají smůlu úplně všichni

Kdy se Fold začne prodávat v Česku, není známo. Neoficiálně se mluví o létě, možná to však bude ještě později. Pro Samsung prostě není český trh významný, ale to platí i o mnoha dalších trzích. Na rozdíl třeba od rumunského.

V Česku si tak zatím telefon nemohli vyzkoušet nejen novináři, ale ani celebrity nebo influenceři. 

Na druhou stranu jsme pak viděli i první dojmy tradičních médií a dalších recenzentů na serveru YouTube, jmenovitě třeba MrMobile, MKBHD a z médií The Verge či CNET, kteří museli videa „spíchnout na koleni“ ze samostatné akce někde na pokoji hotelu. Tyto dojmy se tak jevily v podstatě jako druhořadé, byť nasbíraly za prvních pár hodin od nahrání miliony zhlédnutí.

Samsung pustil do světa ohebný model Fold. Rýha v displeji je dost vidět

Samsung Galaxy Fold

Po pár dnech se situace zlepšila, mobil se už objevil v mnoha dalších světových redakcích a u recenzentů. Hned to vedlo ke zjištění, že displeje tohoto modelu mohou být problematické (více v článku Problémy převratného ohebného Samsungu. Loupe se mu displej).

Teď se samozřejmě nechceme pohoršovat nad faktem, že Samsung využívá k propagaci svého produktu známých tváří, to je v oblasti marketingu už prastará taktika. Upozaďování lidí, kteří o telefonu mohou skutečně říci něco víc, je ovšem poměrně nemilý trend, který může z dlouhodobého hlediska znamenat to, že se k potenciálním zákazníkům dostanou jenom prázdné dojmy a vizuály nepříliš odlišné od těch, které vyprodukuje přímo výrobce.

Samsungu, ale i všem ostatním vzkazujeme: využívejte celebrit co nejvíc, je to určitě skvělá reklama, ale dejte tradičním médiím a recenzentům alespoň stejnou šanci. Na vyjádření „líbí se mi, beru ho“ od fotbalisty nebo „na tom budu hrát hromadu her“ od profesionálního hráče se sice kampaň dá postavit velmi snadno. Pak vám to však zákazníci mohou vrátit i s úroky, když budou dojmy lidí, co o produktu mohou skutečně něco říct, až na druhém místě.

Autor:
 

Nejčtenější

Huawei ztrácí přístup k Androidu. Bez něj budou jeho smartphony neprodejné

Ilustrační snímek

Huawei podle agentury Reuters s okamžitou platností přichází o aktualizace operačního systému Android a příští modely...

První oběť obchodní války. Google poslal ke dnu nový Honor 20 Pro

Honor 20 a 20 Pro

Rozpačité představení novinek od Honoru následuje další překvapivá informace. Model 20 Pro nedostal Android certifikaci...

Huawei pod tlakem. Skončí nadobro s mobily? Otázky a odpovědi

Sídlo Huawei (18.12.2018).

Google oznámil, že přestane poskytovat čínskému výrobci Huawei služby spojené s operačním systémem Android. Následně...

Vodafone naštval zákazníky. Kvůli změně účtování hovorů zaplatí více

Ilustrační snímek

Vodafone od července razantně mění způsob účtování hovorů u předplacených karet. Namísto současné tarifikace 60+1, kdy...

Překročí naše představy. Blíží se revoluce v designu smartphonů

Bude takto vypadat Samsung Galaxy S10?

Několik lidí stojících za úniky informací ohledně nových smartphonů se shodují, že letos nás čeká ještě jeden přelom v...

Další z rubriky

Čekali jsme to. Máme totiž velký náskok před konkurencí, řekl šéf Huaweie

Zakladatel a generální ředitel společnosti Huawei Žen Čeng-fej

Čínská společnost Huawei je podle slov jejího zakladatele Žen Čeng-feje připravena na střet s USA. Restrikce ze strany...

Válečná premiéra top modelů Honoru. Horší termín si firma nemohla vybrat

Premiéra smartphonů Honor 20 a Honor 20 Pro v Londýně

Nejistota a nervozita. To, co zprvu vypadalo jako běžná tisková konference značky Honor s představením nových...

Další facka pro čínský Huawei. Britské firmy od něj dávají ruce pryč

Ilustrační snímek

Největší britský mobilní operátor EE oznámil, že nebude jako součást svých 5G služeb nabízet telefony Huawei. A to až...

České ženy jsou na rodičovské nejdéle, návrat do práce mají nejtěžší
České ženy jsou na rodičovské nejdéle, návrat do práce mají nejtěžší

V Česku máme jednu z nejdelších rodičovských vůbec. Matky dvou dětí stráví doma průměrně 6–8 let, přestože by se mnohdy chtěly vrátit do práce dříve. Jaké jsou u nás rozdíly v rodičovské oproti ostatním evropským zemím?

Najdete na iDNES.cz