Ta uzavřela smlouvu se třetím největším mobilním operátorem ve Spojených státech, firmou Sprint, a zajistila si tak vstup svého hudebního vysílání do mobilních telefonů operátora operátora.
Hudební kanály, o něž se firmy podělí, zahrnou nové hity, klasický rock, hip-hop, country a blues. Finanční podmínky dohody firmy nezveřejnily a detaily oznámí během roku.
Sirius dodal, že se poplatek za hudební mobilní službu spíše zahrne do balíku služeb, který Sprint prodává zákazníkům. Méně pravděpodobnou variantou je, že by Sirius prodával tuto službu sám. Sirius si dohodou rozšíří klientelu mimo ty zákazníky, kteří odebírají jeho satelitní vysílání po celém území Spojených států za 13 dolarů měsíčně.
Na rodícím se americkém trhu placeného rozhlasového vysílání má Sirius rivala XM Satellite Radio Holdings, který dodává přes 100 kanálů s hudbou, mluveným slovem a sportem, napsala agentura Reuters.
Kam směřuje hudba v mobilech?
O tom, jakým směrem se bude ubírat mobilní hudba se rozhodne již brzy. Výrobci sází na model, který provozuje Apple. Ten zřídil jednoduchý systém stahování hudby iTunes, který sice negeneruje nijaký velký zisk, ale podporuje prodej iPod přehrávačů. Na internetu je jasný trend ke zlevňování. Yahoo například spustilo stahovací službu s měsíčním paušálem sedm euro.
Tato cesta se ale samozřejmě nelíbí operátorům. Ti chtějí profitovat hlavně z toho, že si z jejich portálů budou zákazníci stahovat jednotlivé skladby. „Operátoři chtějí prodávat telefony, které zvládnou jejich služby,“ řekl Muzib Khan, viceprezident Samsungu.
Ilustrační foto |