Výzkumná společnost Counterpoint Research zveřejnila výsledky prodejů chytrých hodinek a náramků za rok 2021 a porovnání s rokem předchozím. Meziroční nárůst byl 24 procent, což je docela dost. Ovšem konkrétní čísla agentura nezveřejnila. Naopak prozradila podíl jednotlivých značek na trhu.
Jedničkou zůstává Apple, i když ten zaznamenal drobný pokles tržního podílu. Jeho pozice je však zatím neotřesitelná, stále má přes 30 procent tržního podílu, další v pořadí Samsung má podíl deset procent, což je obrovský rozdíl. Navíc Apple stejně jako u mobilů prodává jen drahé hodinky, takže v případě příjmů je jeho podíl celosvětově poloviční a tedy značně dominantní.
Druhý Samsung si výrazně polepšil. Měl výborné především třetí a čtvrté čtvrtletí, kdy si připal historické rekordy. Samsungu se vyplatil přechod z platformy Tizen na Wear OS (respektive na vlastní variantě Wear OS), který proběhl v polovině roku a nové modely začal prodávat právě v druhé polovině roku.
Třetí pozici drží Huawei, který se meziročně vyměnil právě se Samsungem. Huaweii se tolik nedařilo, růst prodejů nastal až na konci roku s novými modely. Ale celkově podíl na trhu ztratil. Čtvrtou pozici drží značka Imoo, která v Česku není příliš známá a věnuje se dětským hodinkám.
Další v pořadí jsou značky Amazfit a Garmin. Oběma značkám loňský rok vyšel dobře, přestože se každá z nich specializuje na jiný segment trhu. Zajímavé jsou především úspěchy Garminu, který produkuje hodinky v cenové kategorii jako Apple, často však ještě dražší. Jenže se specializuje na určité kategorie, kde nemá konkurenci.
Nedařilo se tradiční značce Fitbit. Důvodem je podle Counterpointu absence nových modelů v loňském roce, která je zřejmě zapříčiněná koupí značky Googlem. Nové Fitbity mají na trh přijít letos v druhém pololetí. Naopak Xiaomi si meziročně polepšilo, značka těží především se silné pozice v kategorii levných hodinek a náramků.
V žebříčku Counterpointu je i jedna nová značka. Noise je v Evropě zatím neznámá, specializuje se na domácí indický trh. Ten v kategorii chytrých hodinek a náramků meziročně vyrostl skoro trojnásobně a těžila z toho právě značka Noise, která je na indickém trhu jedničkou.