Celkem se v uplynulém čtvrtletí prodalo 380 milionů smartphonů, což znamená meziroční pokles o pět procent. Nejhůř se smartphony prodávaly v Latinské Americe, kde trh meziročně poklesl o sedm procent.
Jediným trhem, kde se prodává stále více smartphonů, je Indie, kde odbyt dosáhl dosavadního maxima a region se stal druhým největším odbytištěm chytrých telefonů. Dosavadní druhé Spojené státy byly odsunuty na pomyslnou bronzovou pozici. Nejvíce smartphonů se prodalo v Číně, ovšem i tam odbyt pozvolna klesá, a to již páté čtvrtletí v řadě.
Téměř osmdesát procent prodaných smartphonů vzešlo z výroby deseti největších značek, zbylou pětinu, tedy asi 76 milionů telefonů, si mezi sebou rozdělilo více než šest set menších značek.
MHD Global skokanem roku
Přestože se MHD Global (Nokia) zatím neprobojoval mezi velké výrobce, oproti loňsku prodala firma o 73 procent smartphonů více.
Samsung zůstává s 19 procenty největším prodejcem, ovšem jeho tržní podíl se už čtvrtý kvartál po sobě snižuje. Výrobci se dařilo v Indii, kde v uplynulém čtvrtletí prodal historicky největší objem chytrých telefonů.
Přestože může pětiprocentní náskok před Huaweiem působit dostatečně, v absolutních číslech to znamená, že Samsung prodal jen o 19 milionů smartphonů více. Pro současnou jedničku není dobrá zpráva ani meziroční 33procentní růst, který Huawei zaznamenal.
Huawei se na druhou příčku probojoval poprvé letos za druhý kvartál a bude zajímavé sledovat, zda si v závěru roku pozice s Applem opět neprohodí, jako tomu bylo loni. Americký gigant má nyní dvanáctiprocentní podíl.
Čtvrté místo si dělí Oppo a Xiaomi shodně s devítiprocentním tržním podílem. V těsném závěsu s osmi procenty je Vivo, které stejně jako Oppo a OnePlus patří do koncernu BBK Electronics.
V první pětce jsou tedy aktuálně čtyři čínské značky, které v součtu prodaly 40 procent všech v uvažovaném období prodaných smartphonů (152 milionů kusů).
Samsungu se nejvíce daří v Evropě a Latinské Americe
Samsung je sice jedničkou v celkovém součtu, ovšem v některých regionech se mu tolik nedaří. Paradoxně nejhůře dopadl v Asii, která čítá i jeho domovský trh, kde získal desetiprocentní tržní podíl. Na špici je tam Oppo s šestnácti procenty, v těsném závěsu jsou Huawei a Vivo (oba shodně 15 %).
V Severní Americe vede Apple s bezmála čtyřicetiprocentním dílem. Samsung je s poměrně velkým odstupem druhý. Překvapivé je vzhledem ke globálnímu umístění třetí místo pro LG, kterému náleží 17 procent tamního trhu. Neméně zajímavá je čtvrtá pozice Lenova, s osmi procenty je to jediný čínský výrobce v první pětce, kterou uzavírá Alcatel.
Bezmála třetinu trhu Samsung drží v Evropě, kde si navíc před Huaweiem udržuje dostatečný náskok. Ten naopak mírně vede před Applem s 19 procenty. Xiaomi zatím uzmulo pouhá čtyři procenta, ovšem za rok může být jeho pozice, vzhledem k agresivní evropské expanzi, mnohem pevnější.
Baštou Samsungu zůstává i Latinská Amerika, kde drží 37 procent trhu a před druhým Lenovem s 15 procenty má obrovský náskok.
V oblasti EMEA (Evropa, Střední východ a Afrika) měl logo Samsungu každý čtvrtý prodaný smartphone, druhý byl Huawei s jedenácti procenty. Třetí a čtvrtou příčku obsadili nepříliš známí výrobci Tecno a iTel, pětku uzavírá Apple s pěti procenty.