OTÁZKA:
Dobrý den,
zajímalo by mě proč Ufon poskytuje jen omezenou, velmi omezenou nabídku modemů,a to ještě za vysokou cenu? Neboť nabízené modemy neumožňují připojení více PC případně i VOIP telefonu jiného operátora.
Není náhodou právě záměrem zamezí toho, aby mohl uživatel vašich služeb zároveň používat datové přpojení k využívání VOIP telefonu jiné společnosti (bez zapnutého PC)? Neboť v případě, že by byl modem toto umožňují ve vaší nabídce, pak je více než jísté, že by z vašá strany nešlo zamezit používání určitých portů (které využívají VOIP operátoři např. Volný), neboť by tak docházelo k nekalé soutěži?
Proč reálné rychlosti nedosahují slibovaných a ani garantovaných rychlostí? Schválně toto odděluji, neboť slibovaná rychlost při spuštění byla 3,1 Mbps (pro DOWN) a nyní už uvádíte raději rovnou hodnotu do 700 kbps, které dříve byla uváděna až v poznámkách. Navíc není tajemstvím, že rychlost se pohybuje na hranici srovnatelnosti s vytáčeným připojením přes pevnou linku před rokem 2000, to má být služba 21.století? Nehledě na to, že konkurenceschopnost vašich cen se zmiňovanou rychlostí připojení také není nijak vysoká.
Nemyslíte, že na iDnes.cz zmíněná odpověď (společnosti), jak je to vlastně s postupným pokrytím je spíše výmluva a poukazuje na to, že rádi klamete? (mám tím namysli otázku kolem toho, co za aktuální a předpokládané pokrytí ukazuje vaše mapa na webu a skutečnost je vlastně jiná, ale vy jako za nic nemůžete). Já osobně to považuji za velmi klamné ukazovat na webu mapu s pokrytím a to i s tím, co se byť jen předpokládá za měsíc či dva, či do konce roku a přitom jste věděli, že to neodpovídá realitě? Proč není na webu více reálná mapa?
Proč když je vaše infolinka (pro potenciální zákazníky a i pro nové zákazníky, co se ještě nepřipojily) placená? Resp. pochopím, že chcete snížit náklady a jak uvádíte motivovat lidi, aby zbytečně neprodlužovaly hovory, ale není příliš fér, aby když je linka placená zákazník čekal půl hodiny na spojení? Jeh
[tato otázka byla zkrácena]
T
ODPOVĚĎ:
Dobrý den, moje odpověď na Váš velmi široce pojatý dotaz, či spíše sérii dotazů by byla spíše na osobní povídání, ale pokusím se o vyčerpávající. U:fonova technologie nabízí v ideálních podmínkách nejrychlejší mobilní internet na trhu s rychlostmi stahování dat 3,1Mb/s a odesílání 1,8Mb/s, ale tyto údaje jsou spíše teoretické a v praktickém životě nereálné. I když většina ostatních mobilních operátorů komunikuje převážně maximální technologické rychlosti, naší snahou je právě opak, tedy férová, jasná a neklamavá komunikace reálných rychlostí našich mobilních internetových služeb.
Plně funkční, odladěná sít CDMA 2000 rev.A s vybudovaným pokrytím nabídne průměrné rychlosti stahování dat v rozmezí 400-700kb/s. Rychlosti připojení se ale výrazně liší během celého dne v závislosti na tom, jak je síť využívána. Je běžnou praxí, že stejný zákazník se na stejném místě časně ráno připojí rychlostí kolem 1Mb/s za ideálních podmínek, ve večerních hodinách kolem 6-8 hodiny může stahovat rychlostí kolem 100-150kb/s, protože se musí dělit o kapacitu základnové stanice s větším počtem uživatelů. Toto je typická charakteristika všech mobilních datových sítí. Zatížení sítě roste kolem třetí hodiny odpoledne asi do 10 hodiny večerní, kdy počet uživatelů začíná klesat a rychlost připojení se zlepšuje. S tímto chováním mobilní datové služby je tedy nutné při pořízení počítat. Dalším faktorem ovlivňujícím rychlosti připojení je námi zaznamenaný zvýšený počet zákazníků na síti zejména ve velkých městech. To v praxi znamená, že průměrná rychlost služeb poskytovaných v přetížených lokalitách dosahuje v současné době asi 200-350kb/s.
Pokud se podíváme na reálné porovnání rychlostí všech operátorů na trhu, U:fon si vede velmi dobře! Posuďte sami…
http://rychlost.cz/poskytovatel-pripojeni/u-fon/
http://rychlost.cz/poskytovatel-pripojeni/o2/cdma/
http://rychlost.cz/poskytovatel-pripojeni/t-mobile/internet-4g/internet-4g-premium/
Bezdrátová mobilní sít má samozřejmě jednu základní odlišnost od pevných sítí. Fixní operátor může dopředu správně naplánovat, kdy zákazníka na sít pustí v závislosti od připravenosti připojení v dané lokalitě. Toto ale není u mobilní sítě prakticky možné, proto se může stát, že v některých lokalitách je více zákazníků na jednu základnovou stanici než je vhodné pro zajištění stabilních rychlostí. Výsledný efekt je ten, že v dané lokalitě při současném používání sítě mají všichni zákazníci menší než očekávanou zkušenost. Tento problém se řeší další výstavbou základnových stanic v dané lokalitě která může trvat od 2 do 6 měsíců. Pokud jsou zákazníci, kteří nechtějí trpělivě čekat na správné pokrytí mají možnost do 14 dnů od aktivace službu vrátit. Samozřejmě jsou i případy, že zákazník byl na síti spokojen do příchodu dalších zákazníků do dané lokality a je již mimo danou 14 denní záruční lhůtu. Takovýmto zákazníkům nabízíme pro prošetření, že se nacházejí v dané vytížené lokalitě slevu na 1 až 3 měsíce nebo možnost vrátit přístroj i po záruce spokojenosti. Z pohledu U:fonovy sítě se nyní musíme zaměřit zejména na velká města typu Praha, Brno, Ostrava, kde dochází ve špičkách díky velkému počtu zákazníků na síti k lokálnímu omezení rychlosti. Naše oddělení výstavby sítě zareagovalo akcelerací výstavby kapacitních základnových stanic, jejichž výstavba ale trvá určitý technologický čas, nicméně očekáváme v horizontu asi 3 měsíců zlepšení situace.
Poslední poznámka ke koncovým zařízením. Ještě do konce roku nabídneme zákazníkům alternativní možnsoti koncových zařízení jak pro Fofr Internet, tak pro Ufonův Internet...máme se na co těšit.
Doufám, že se mi podařilo alespoň z části odpovědět...snahu mi nemůžete upřít:-)
28.11.2007 14:52