Pondělí 3. srpna 2020, svátek má Miluše
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pondělí 3. srpna 2020 Miluše

On-line rozhovor

On-line rozhovor s U:fonem. Ptejte se na vše, co vás zajímá

Marek Sláčik z U:fona odpovídá na dotazy čtenářů Mobil.cz
velikost textu:
vydáno 28.11.2007 14:00
Hostem redakce Mobil.cz budou tentokrát zástupci nejmladšího mobilního operátora U:fona. Ti budou odpovídat na vaše dotazy od 13:00. Pozvání přijala Jana Studničková, tisková mluvčí operátora, a Marek Sláčík, výkonný ředitel pro marketing, prodej a péči o zákazníky.

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 28. listopadu 2007 do 15:00

OTÁZKA: Dobry den,Ufonovi fandím..Kdy budou mobily. Chci se zeptat, proc ufon se Boji sociálně slabé vrstvy, když bohati ufon ,,nechteji „ Myslite si ze budou neplaticmi?? Proc je diskriminujete?? Pozdravujem Mareka Slacika!!!! Byv.nej obchodak..:-( Dekuji Radek Babjarcik Radoslav Babjarcik
Marek Sláčik z U:fona odpovídá na dotazy čtenářů Mobil.cz ODPOVĚĎ: Mobily plánujeme nabídnout v průběhu příštího roku. Před jejich spuštěním bylo nutné dobudovat síť tak, aby pokrytí bylo pro mobilní služby dostačující. 28.11.2007 14:11
OTÁZKA: Dobrý den! Chtěl jsem se zeptat, zda-li do budoucna přemýšlíte, jestli nebude volání na Vaši infolinku zdarma pro každého. Děkuji za odpověď. Petr
Marek Sláčik z U:fona odpovídá na dotazy čtenářů Mobil.cz ODPOVĚĎ: Nepřemýšlíme o tom, že by volání na infolinku bylo zdarma pro všechny. Zdarma se ale dovolají všichni všichni zákazníci U:fona, včetně zákazníků Fofr Internetu, kde je rovněž možnost volání. 28.11.2007 14:19
OTÁZKA: Hezký den, mám vaše služby od září a již více než měsíc se nemohu připojit vůbec(mám ufonův internet). Volal jsem kvůli tomu mnohokrát, stále jste mě přesvědčovali, že je chyba na mé straně, až cca před 14 dny jste mi potvrdili chybu na vaší straně a nabídli jste mi 3 měsíce zdarma. Bohužel, operátor mi opomněl nabídnout novou záruku spokojenosti. Takže mě samozřejmě zajímá, zda mohu modem vrátit. Podle známých informací máte v Ústí nad Labem 2 BTS, přičemž na jednu může být připojeno až 150 uživatelů. To je na 100000 obyvatel opravdu málo, tedy se ani nemohu divit, že služby nefungují. Poslední dotaz směřuje k infolince- kdy bude její provoz posílen tak, aby člověk nemusel čekat desítky minut? Děkuji za odpověď Ondra
Marek Sláčik z U:fona odpovídá na dotazy čtenářů Mobil.cz ODPOVĚĎ: Dobrý den. V případě, že zákazník prokazatelně nemůže využívat našich služeb tak, jak by dle svého tarifu měl, nabízíme možnost slevy na 1 - 3 měsíce. Předpokládáme, že díky neustálému posilování naší sítě dojde během této doby k celkovému zlepšení situace natolik, aby u nás zákazník zůstal. Pokud by se tak nestalo, jsme ochotni to s vámi řešit i variantou "prodloužené" záruky spokojenosti, tedy že po uplynutí období slevy budete moci zařízení bez sankcí vrátit. Pokud jde o dovolatelnost na naše zákaznické centrum, v posledních týdnech jsme zvýšili jeho kapacitu natolik, že jsme se přiblížili standardní úrovni v rámci telekomunikačního sektoru a na dalším zkvalitňování dále pracujeme. 28.11.2007 14:25
OTÁZKA: Ve Vaší pojízdné prodejně jsem sepsal smlouvu a očekávám dodání přes ČP. Po přečtení diskuzí na internetu ale nevím, zda si mám zásiku vůbec vyzvednout, tzn. rozbalit nebo poslat hned zpět. Co mi radíte :-)? Jacek
Marek Sláčik z U:fona odpovídá na dotazy čtenářů Mobil.cz ODPOVĚĎ: Nenechte se odradit diskusemi :-) Spokojení zákazníci se málokdy pochlubí a rozbalením zásilky díky naší záruce spokojenosti nic neriskujete. 28.11.2007 14:27
OTÁZKA: Dobrý den, kdy budete nabízet i mobilní telefony? Fofr internet už mám a jsem s ním spokojený. Děkuji, Vala Vala
Marek Sláčik z U:fona odpovídá na dotazy čtenářů Mobil.cz ODPOVĚĎ: Dobrý den, už jsme odpovídali - mobily plánujeme na příští rok. 28.11.2007 14:29
OTÁZKA: Dobrý den! Plánujete v souvislosti se spuštěním mobilní telefoní sítě také něco podobného jako u sítě pevných linek. Tedy volání do vlasní sítě zdarma? Štěpán
Marek Sláčik z U:fona odpovídá na dotazy čtenářů Mobil.cz ODPOVĚĎ: Dobrý den, vidíme, že mobilní volání je skutečným tahákem :-) V tuto chvíli ještě nemáme definitivní strategii nabídky mobilních služeb, ale uvědomujeme si, že hodláme vstoupit do extrémně konkurečního prostředí, takže musíme přijít s něčím opravdu zajímavým. Mimochodem ohlas na volání v síti zdarma u našich "pevných" bezdrátových linek je fantastický! 28.11.2007 14:32
OTÁZKA: JAk je to s obcanmi EU kteri nemaji trvali pobyt na uzemi CR planujete se neco do Budoucna s tim delat. napr. Slovaci a pod Radoslav Babjarcik
Marek Sláčik z U:fona odpovídá na dotazy čtenářů Mobil.cz ODPOVĚĎ: Dobrý den, trvalý pobyt je standardní požadavek pro pořízení většiny služeb, alternativně je možné to dle našich všeobecných podmínek řešit pomocí vratné zálohy (kauce), kterou u nás zákazník složí při podpisu smlouvy. 28.11.2007 14:34
OTÁZKA: Dobry den.Pouzivam sluzbu ufonuv fofr internet,obcas mi rychlost spadne tak,ze nemohu nacist nektere stranky.Kdy se zlepsi tato situace,aby nedochazelo k takovym vykyvum.Diky.Pavel Pavel Hess
Marek Sláčik z U:fona odpovídá na dotazy čtenářů Mobil.cz ODPOVĚĎ: Dobrý den Pavle, služba U:fonův Fofr internet je mobilní službou, která je ovlivněna řadou faktorů. Síla signálu,počet zákazníků na síti, typ objektu, v kterém se připojujete, způsob, jak máte modem připojen k počítači. Faktem je, že v posledních měsících jsme zaznamenali několik dílčích problémů, které vedly k výraznému zpomalení rychlosti mobilního internetu a problémům s přihlašováním k internetu. Naše technické oddělení společně s dodavatelem usilovně pracovalo na odstranění příčin těchto problémů a již v tuto chvíli konstatuji odstranění problémů s přihlašováním k internetu a rapidní zlepšení průměrných rychlosti připojení k internetu. Důkazem tohoto tvrzení jsou informace z nezávislého internetového serveru http://rychlost.cz/poskytovatel-pripojeni/u-fon/ , kde statistiky průměrně dosahovaných rychlostí hovoří jasně. Ale obecná příznivě vyvíjející se statistika je jedna věc, konktérní podmínky příjmu fofr internetu ve vašem případě je druhá věc. V každém případě máte možnost požádat na naší zákaznické lince o kompenzaci z důvodu nízké rychlosti ve formě prominutí 1-3 měsíčních paušálů s tím. Osobně se domnívám, že i ve vašem případě dojde ke zlepšení situace do 3 měsíců. 28.11.2007 14:36
OTÁZKA: Dobry den Mam uplne stejny problem jako pan Skácel z predchoziho clanku na Mobil.cz. Take jste mi po uplatneni zaruky spokojenosti dosud nevratili vsechny penize za modem a jeste stale mi chodi nove faktury a vyhruzky za jejich nezaplaceni. (Uz jsou to temer tri mesice od uplatneni zaruky spokojenosti) Dovedu pochopit, ze muze dojit k chybe. Ale u Vas dochazi zjevne k vice stejnym chybam. A navic - a to povazuji za nejvetsi problem - se mnou Vase spolecnost vubec nekomunikuje. Vase infolinka je znacne pretizena a pomerne draha (pri volani z cizich siti a desitkami minut cekani nez se uvolni operator). Navic jsou jeji pracovnici znacne nekompetentni - vsechny me rozhovory skoncili tvrzenim ze mi nemohou pomoci a slibem, ze mi druhy den zavola nekdo kompetentni. Ale zatim se mi bohuzel nikdy nikdo neozval. (Stalo se to minimalne 6krat) Nulova reakce je i na pisemne reklamace. Vasi sefove z Penta Investments asi zjevne nepochopili, jak se v dnesni dobe jedna a komunikuje s koncovymi zakazniky, ze?. Nebo se takto chovate jen k tem, kteri si dovolili mit tu drzost a uplatnit zaruku spokojenosti? Jak dlouho jeste budu cekat nez vse vyridite? Co mam udelat abych muj problem s Vasi spolecnosti konecne doresil, dostal sve penize zpet a zbavil se faktur za zrusene sluzby? Podat k soudu zalobu nebo trestni oznameni za zproneveru? Dekuji za odpoved JAkub Scholz JAkub Scholz
Marek Sláčik z U:fona odpovídá na dotazy čtenářů Mobil.cz ODPOVĚĎ: Dobrý den, je nám líto, že máte při komunikaci s naším zákaznickým centrem špatné zkušenosti. Nicméně pokud jste službu vrátil, nemusíte se o své peníze bát. Systému někdy trvá déle, než informaci o vrácení služby zaznamená, a proto dál generuje faktury (a v případě jejich nezaplacení upomínky). Předpokládám, že v tuto chvíli je celá vaše věc v procesu a brzy bude vyřešena stejně jako v jiných případech. 28.11.2007 14:41
OTÁZKA: Dobry den, Poprosil bych Vas o objasneni,jak je to s pripadnou dohodou OPerator/ja,o snizeni taxy mesicniho pausalu(pri pretrvavajicim nedodrzeni uvadene rychlosti).Dale jake mereni lze povazovat z Vasi strany za akceptovatelne? Za odpoved Dekuji stefan stefan
Marek Sláčik z U:fona odpovídá na dotazy čtenářů Mobil.cz ODPOVĚĎ: Dobrý den, v případě, že nejste spokojen s naší službou v rámci vašeho tarifu, prosím, kontaktujte naše zákaznické centrum. Na základě informací o tom, kde se nacházíte, situaci prověříme a případně vám nabídneme možnost slevy. 28.11.2007 14:44
OTÁZKA: Dobrý den, je možné posílat z netu sms zdarma jako třeba u jiných operátorů? Děkuji JANKA
Marek Sláčik z U:fona odpovídá na dotazy čtenářů Mobil.cz ODPOVĚĎ: Dobrý den, zatím ne, ale uvažujeme o tom. 28.11.2007 14:46
OTÁZKA: Dobrý den, již velmi netrpělivě očekáváme chytré vysílačky, chci se zeptat, kdy už konečně budou k dispozici? Odkladů už bylo příliš. S pozdravem Petr Novák
Marek Sláčik z U:fona odpovídá na dotazy čtenářů Mobil.cz ODPOVĚĎ: Dobrý den, v tuto chvíli jsme v závěrečné fázi testování u našich zákazníků. Na základě těchto testů (v reálném provozu) nabídneme plně funkční vysílačky na začátku příštího roku. A k těm odkladům - vysílačky jsou primárně určeny firemní klientele, kterou jsme chtěli ve větší míře zapojit do testování, které probíhá už několik týdnů. 28.11.2007 14:51
OTÁZKA: Dobrý den, zajímalo by mě proč Ufon poskytuje jen omezenou, velmi omezenou nabídku modemů,a to ještě za vysokou cenu? Neboť nabízené modemy neumožňují připojení více PC případně i VOIP telefonu jiného operátora. Není náhodou právě záměrem zamezí toho, aby mohl uživatel vašich služeb zároveň používat datové přpojení k využívání VOIP telefonu jiné společnosti (bez zapnutého PC)? Neboť v případě, že by byl modem toto umožňují ve vaší nabídce, pak je více než jísté, že by z vašá strany nešlo zamezit používání určitých portů (které využívají VOIP operátoři např. Volný), neboť by tak docházelo k nekalé soutěži? Proč reálné rychlosti nedosahují slibovaných a ani garantovaných rychlostí? Schválně toto odděluji, neboť slibovaná rychlost při spuštění byla 3,1 Mbps (pro DOWN) a nyní už uvádíte raději rovnou hodnotu do 700 kbps, které dříve byla uváděna až v poznámkách. Navíc není tajemstvím, že rychlost se pohybuje na hranici srovnatelnosti s vytáčeným připojením přes pevnou linku před rokem 2000, to má být služba 21.století? Nehledě na to, že konkurenceschopnost vašich cen se zmiňovanou rychlostí připojení také není nijak vysoká. Nemyslíte, že na iDnes.cz zmíněná odpověď (společnosti), jak je to vlastně s postupným pokrytím je spíše výmluva a poukazuje na to, že rádi klamete? (mám tím namysli otázku kolem toho, co za aktuální a předpokládané pokrytí ukazuje vaše mapa na webu a skutečnost je vlastně jiná, ale vy jako za nic nemůžete). Já osobně to považuji za velmi klamné ukazovat na webu mapu s pokrytím a to i s tím, co se byť jen předpokládá za měsíc či dva, či do konce roku a přitom jste věděli, že to neodpovídá realitě? Proč není na webu více reálná mapa? Proč když je vaše infolinka (pro potenciální zákazníky a i pro nové zákazníky, co se ještě nepřipojily) placená? Resp. pochopím, že chcete snížit náklady a jak uvádíte motivovat lidi, aby zbytečně neprodlužovaly hovory, ale není příliš fér, aby když je linka placená zákazník čekal půl hodiny na spojení? Jeh [tato otázka byla zkrácena] T
Marek Sláčik z U:fona odpovídá na dotazy čtenářů Mobil.cz ODPOVĚĎ: Dobrý den, moje odpověď na Váš velmi široce pojatý dotaz, či spíše sérii dotazů by byla spíše na osobní povídání, ale pokusím se o vyčerpávající. U:fonova technologie nabízí v ideálních podmínkách nejrychlejší mobilní internet na trhu s rychlostmi stahování dat 3,1Mb/s a odesílání 1,8Mb/s, ale tyto údaje jsou spíše teoretické a v praktickém životě nereálné. I když většina ostatních mobilních operátorů komunikuje převážně maximální technologické rychlosti, naší snahou je právě opak, tedy férová, jasná a neklamavá komunikace reálných rychlostí našich mobilních internetových služeb. Plně funkční, odladěná sít CDMA 2000 rev.A s vybudovaným pokrytím nabídne průměrné rychlosti stahování dat v rozmezí 400-700kb/s. Rychlosti připojení se ale výrazně liší během celého dne v závislosti na tom, jak je síť využívána. Je běžnou praxí, že stejný zákazník se na stejném místě časně ráno připojí rychlostí kolem 1Mb/s za ideálních podmínek, ve večerních hodinách kolem 6-8 hodiny může stahovat rychlostí kolem 100-150kb/s, protože se musí dělit o kapacitu základnové stanice s větším počtem uživatelů. Toto je typická charakteristika všech mobilních datových sítí. Zatížení sítě roste kolem třetí hodiny odpoledne asi do 10 hodiny večerní, kdy počet uživatelů začíná klesat a rychlost připojení se zlepšuje. S tímto chováním mobilní datové služby je tedy nutné při pořízení počítat. Dalším faktorem ovlivňujícím rychlosti připojení je námi zaznamenaný zvýšený počet zákazníků na síti zejména ve velkých městech. To v praxi znamená, že průměrná rychlost služeb poskytovaných v přetížených lokalitách dosahuje v současné době asi 200-350kb/s. Pokud se podíváme na reálné porovnání rychlostí všech operátorů na trhu, U:fon si vede velmi dobře! Posuďte sami… http://rychlost.cz/poskytovatel-pripojeni/u-fon/ http://rychlost.cz/poskytovatel-pripojeni/o2/cdma/ http://rychlost.cz/poskytovatel-pripojeni/t-mobile/internet-4g/internet-4g-premium/ Bezdrátová mobilní sít má samozřejmě jednu základní odlišnost od pevných sítí. Fixní operátor může dopředu správně naplánovat, kdy zákazníka na sít pustí v závislosti od připravenosti připojení v dané lokalitě. Toto ale není u mobilní sítě prakticky možné, proto se může stát, že v některých lokalitách je více zákazníků na jednu základnovou stanici než je vhodné pro zajištění stabilních rychlostí. Výsledný efekt je ten, že v dané lokalitě při současném používání sítě mají všichni zákazníci menší než očekávanou zkušenost. Tento problém se řeší další výstavbou základnových stanic v dané lokalitě která může trvat od 2 do 6 měsíců. Pokud jsou zákazníci, kteří nechtějí trpělivě čekat na správné pokrytí mají možnost do 14 dnů od aktivace službu vrátit. Samozřejmě jsou i případy, že zákazník byl na síti spokojen do příchodu dalších zákazníků do dané lokality a je již mimo danou 14 denní záruční lhůtu. Takovýmto zákazníkům nabízíme pro prošetření, že se nacházejí v dané vytížené lokalitě slevu na 1 až 3 měsíce nebo možnost vrátit přístroj i po záruce spokojenosti. Z pohledu U:fonovy sítě se nyní musíme zaměřit zejména na velká města typu Praha, Brno, Ostrava, kde dochází ve špičkách díky velkému počtu zákazníků na síti k lokálnímu omezení rychlosti. Naše oddělení výstavby sítě zareagovalo akcelerací výstavby kapacitních základnových stanic, jejichž výstavba ale trvá určitý technologický čas, nicméně očekáváme v horizontu asi 3 měsíců zlepšení situace. Poslední poznámka ke koncovým zařízením. Ještě do konce roku nabídneme zákazníkům alternativní možnsoti koncových zařízení jak pro Fofr Internet, tak pro Ufonův Internet...máme se na co těšit. Doufám, že se mi podařilo alespoň z části odpovědět...snahu mi nemůžete upřít:-) 28.11.2007 14:52
OTÁZKA: Dobrý den, kdy uvedete chytré vysílačky na trh a kdy předpokládáte pokrytí 98% populace. Honza
Marek Sláčik z U:fona odpovídá na dotazy čtenářů Mobil.cz ODPOVĚĎ: Dobrý den, na vysílačky už jsme odpovídali. K plnému pokrytí směřujeme v souvislosti s mobily, tedy během příštího roku. 28.11.2007 14:53
OTÁZKA: Dobrý den, rád bych se zeptal proč jsou vaši obchodní zástupci arogantní a proč se představují jako telekomunikace, radiokomunikace, tvrdí, že provádí měření signálu apod.? Vzhledem k tomu, že to dělají všichni, tak to není selhání všichni, tak to musí být záměr. Honza
Marek Sláčik z U:fona odpovídá na dotazy čtenářů Mobil.cz ODPOVĚĎ: Dobrý den, předpokládám, že se jedná o jednotlivou zkušenost. O náš záměr se určitě nejedná, naopak se prostřednictvím vlastního etického kodexu pro prodejce snažíme s nekorektními praktikami bojovat. V případě porušení našich etických pravidel u nás prodejce končí. 28.11.2007 14:58

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.