Navigace Mio Moov ve vozech Škoda

Navigace Mio Moov ve vozech Škoda

V Evropě má navigaci každý čtvrtý řidič, u nás jen tři procenta

  • 20
Rozšíření navigací je v Česku ve srovnání s Evropou stále velmi nízké. Zatímco v tuzemsku tohoto pomocníka používají zhruba tři procenta řidičů, v Evropě to je více než čtvrtina.

Situace by se mohla změnit v letošním roce, kdy celkový trh navigací podle průzkumu společnosti GfK vzroste meziročně téměř o polovinu na 220.000 prodaných jednotek. Dalších 30 procent by si trh mohl údajně připočítat v příštím roce. Stále více automobilek přitom navigaci nabízí již jako součást tovární výroby vozidel. Samozřejmostí je u luxusních aut a vozů vyšší střední třídy. Od střední třídy dolů lidé často sahají po navigaci jako doplňku.

Rozšíření navigace mezi tuzemské řidiče by mohla pomoci klesající cena, která začíná na zhruba 3500 korun. K modernějším funkcím zařízení patří například výpočet trasy a cestovního času podle dosavadních zkušeností s rychlostí vozidel na silnicích v konkrétní době či počtu světelných signalizací a křižovatek. "V téměř 50 procentech případů má toto za následek volbu odlišné a rychlejší trasy, čímž dochází k úspoře času, stejně jako peněz a pohonných hmot," poznamenal zástupce společnosti TomTom pro ČR Robert Červenák.

,