Vodafone se opět musí omluvit za parohy. Tentokrát však bez parohů

aktualizováno 
Kauza se sobími parohy se opět vrací na scénu. Městský soud v Praze uložil mobilnímu operátoru Vodafone povinnost se znovu omluvit za umístění parohů na reklamní nosiče konkurence v roce 2006.

Omluva operátora Vodafone v Hospodářských novinách z roku 2010 | foto: Mobil.iDNES.cz

Požadovaný rozsah omluvy má následující kontury: půlstránkový inzerát v MF DNES a reklama na jednom z pražských bigboardů. Tentokrát však musí být zcela bez parohů, ale jinak podoba inzerátu stanovena není.

"S parožím, nebo bez, jsme rádi, že tato kampaň díky neustálému připomínání ze strany konkurence vstoupila do historie," komentovala rozhodnutí soudu tisková mluvčí Vodafonu Alžběta Houzarová.

Tak jde čas s parohy

T-Mobile dostal parohy také

Kauza se sobími parohy odstartovala v rámci předvánoční kampaně v roce 2006. Tehdy Vodafone umístil na desítky reklamních nosičů konkurence sobí parohy, které měly podle vyjádření jeho zástupců "vtipným způsobem upozornit veřejnost na fakt, že konkurence využívá různých marketingových triků k tomu, aby přilákala nové zákazníky".

To se však konkurenčním operátorům O2 a T-Mobilu znelíbilo a svého nejmladšího rivala zažalovali. V roce 2009 uspěli u Městského soudu v Praze a o rok později u Vrchního soudu v Praze, který nařídil omluvu v předních českých denících. Vodafone musel podle nařízení soudu otisknout v nejčtenějších tištěných periodikách půlstránkový omluvný inzerát. Operátor se však motivu parohů nevzdal a umístil je jako siluetu v pozadí textu.

Tím svou konkurenci opět rozhořčil. Telefónica se vyjádřila v tom smyslu, že inzerát Vodafonu nesplňuje náležitosti omluvy, a soud nařídil opětovně zveřejnit omluvu v deníku MF DNES a na jednom bigboardu. V létě loňského roku se Vodafone odvolal a požadoval věcné přezkoumání dostatečnosti první omluvy. Jeho žádost však soudy zamítly z procesních důvodů. Teď se díky novému soudnímu rozhodnutí o kampani začne hovořit znovu.

Nejčtenější

Tradiční velikáni v koncích. Oproti dravé konkurenci už nemají šanci

Sony Xperia 1

Tradiční značky nemají šanci především vůči dravé čínské konkurenci a jejich prodeje jsou špatné. A to rok od roku...

Krutá pomsta za nadměrné používání mobilu. Dceři v noci načernila oči

Ilustrační snímek

Zamezit dětem v přístupu k moderním technologiím je téměř nemožné. Rodiče tak třeba trápí, kolik času potomci tráví nad...

Kdo se v tom má vyznat? Nové iPhony se zase budou jmenovat jinak

iPhone 11

Po loňské změně velkého modelu na přívlastek Max nás letos u nových iPhonů čeká nejspíše další změna. Spekuluje se, že...

Má dva displeje a výkonnější procesor než Note 10. Stojí přitom polovinu

Nubia Z20

Loni čínská Nubia uvedla na trh vskutku netradiční smartphone s displejem i na zádech. Nyní tato někdejší luxusní...

Už jste to vyzkoušeli? Lidé zjišťují, komu patří sousední mobilní číslo

Ilustrační snímek

Kladli jste si někdy otázku, kdo používá číslo předcházející či následující to vaše? Je to muž, nebo žena? Vrstevník,...

Další z rubriky

Mobilní trh se regulovat nebude. Úřad neměl přesvědčivé argumenty

Berlaymont, sídlo Evropské komise

Český telekomunikační úřad chtěl regulovat mobilní trh. Jenže jeho závěry, které posuzovala Evropská komise, se ukázaly...

Vodafone si v Česku vybral své laboratorní město. Testuje tam 5G

Vodafone v Karlových Varech experimentuje s 5G sítí.

Podobně jako si v O2 zvolili za „živou testovací laboratoř“ středočeský Kolín, i operátor Vodafone si vybral své město,...

Úřady schválily T-Mobilu vytvoření superoperátora

T- Mobile.

Americká pobočka T-Mobilu se v dubnu dohodla na převzetí konkurenčního Sprintu a úřady nyní její záměr schválily. Vznik...

Najdete na iDNES.cz