Pondělí 25. října 2021, svátek má Beáta
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pondělí 25. října 2021 Beáta

Co letos předvádíte, je neuvěřitelná drzost, spílají zákazníci Vodafonu

  0:17
Když v květnu rozeslal Vodafone textovku informující o změně tarifikace u předplacenek, zvedlo to vlnu nevole. Zákazníci mu připomněli, že to byl právě on, kdo v roce 2012 přišel s férovým účtováním po sekundách. Nyní naštvaných zákazníků přibylo, k minutové tarifikaci se totiž operátor vrací i u tarifů.

Vodafone své zákazníky popudil další chystanou změnou. Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

„Účtování po minutě? To jako vážně?“ zlobí se na oficiálním facebookovém účtu Vodafonu uživatel Martin Petr. Operátorovi následně připomíná, že zavádí praktiky, od nichž se před lety distancoval. A založil na tom i celou svou kampaň.

Řeč je o reklamních spotech z roku 2012 postavených na férovém přístupu k zákazníkům. Tehdy totiž operátor hlásal, že záleží na každé sekundě. Sekundovou tarifikaci zavedl 27. srpna 2012. A po sedmi letech, a to téměř na den přesně, se férový přístup operátora vytrácí, účtování hovorů se vrací do mobilního pravěku. Minutovou tarifikaci (60+60) totiž od 26. srpna zavádí i u tarifní nabídky.

15.července 2019 v 13:09, příspěvek archivován: 16.července 2019 v 12:12

Účtování po minutě? To jako vážně?

„V dnešní době nabízíme našim zákazníkům neomezené služby, díky tomu už nemusíte přemýšlet nad délkou hovorů nebo způsobem jejich účtování a jednoduše voláte, jak potřebujete. Chceme, aby takto pohodlně používala svůj telefon většina našich zákazníků, a věříme, že tarify Red a zejména Vodafone Neomezený jsou zajímavou nabídkou, která toto pohodlí přináší,“ reagoval zástupce Vodafonu na příspěvek Martina Petra.

Jenže ne všichni zákazníci využívají některý ze starších či nově představených neomezených tarifů. Pamatoval Vodafone vůbec na takové?

Jak chtěl být Vodafone férovým operátorem

"Vodafone již tradičně pokračuje v prosazování férového přístupu k zákazníkům na českém trhu a přichází s významnými změnami ve svých tarifech. Jako první a jediný mobilní operátor v zemi zavádí ve svých nových Férových tarifech účtování hovorů po vteřinách pro firemní i nefiremní zákazníky. Díky tomu jim budou účtovány domácí i mezinárodní hovory podle jejich skutečné délky," informoval Vodafone v tiskové zprávě z 20. srpna 2012.

“Tento typ účtování je férový vůči zákazníkům a zároveň je to správný směr, kterým by se měl trh nyní vyvíjet,“ uvedl tehdy viceprezident pro nefiremní zákazníky Mario Mele.

„Tarify s omezeným počtem volných minut už dnes chápeme jako doplňkový produkt, který bude mít čím dál menší počet zákazníků,“ pokračoval zástupce Vodafonu s tím, že tyto uživatele chce operátor motivovat, aby zvážili změnu na neomezené tarify. Tedy na v červnu představenou tarifní nabídku, za kterou to Vodafone od svých zákazníků také pěkně schytává (více viz Vodafone to schytává. Kvůli omezeně neomezeným datům je lidem k smíchu).

Zástupce operátora navíc naznačil, že mohlo dojít i k úplnému zrušení tarifů, které obsahují omezené jednotky. Takovému kroku se ovšem operátor chtěl prý vyhnout.

„Proto jsme se rozhodli nastavit jednotný způsob účtování po minutách, který zpřehlední jejich používání, a zároveň to pro ty, kteří nebudou chtít přejít na neomezené tarify, bude znamenat jen mírné zvýšení měsíční útraty nejčastěji v řádu korun,“ dodal.

V roce 2012 lákal Vodafone potenciální zákazníky na férové účtování hovorů:

22. května 2019

Sdělení zástupce operátora na Facebooku plně koresponduje s reakcí, kterou obdržela redakce Mobil.iDNES.cz po kontaktování tiskového oddělení Vodafonu.

Jenže mnozí zdůvodnění, proč k takovému kroku Vodafonu přistupuje, odmítají. Neostýchají se přitom minutovou tarifikaci označit za zlodějskou.

Svým způsobem se nelze divit, protože přetažení provolané minuty byť o jednu sekundu znamená, že zákazník zaplatí za minuty dvě. U tarifů, které obsahují omezené volné jednotky, to znamená, že lidé si budou muset hlídat čas patrně se stopkami v ruce, pokud nechtějí operátorovi darovat cenné jednotky jen tak. V opačném případě je mohou vyčerpat o poznání rychleji než doposud. Zástupci Vodafonu nicméně stále dokola opakují, že tarify s omezenými jednotkami bude využívat stále méně lidí.

Vodafone naštval zákazníky. Kvůli změně účtování hovorů zaplatí více

Ono by tomu tak mohlo skutečně být, musela by tomu ovšem odpovídat nabídka neomezených tarifů. Proč jsou ovšem stále tací zákazníci, kteří dají přednost tarifům s omezeným počtem volných minut? Důvodem je jednak cena, ta je oproti neomezeným tarifům nižší. Ne každý totiž chce, či si může dovolit platit za neomezený tarif více než 500 korun měsíčně. K takovým tarifům se mohou uchylovat třeba i zákazníci, kteří využívají služební SIM, ale zároveň si chtějí zachovat i své dlouholeté soukromé číslo.

Lidem tak vadí, že operátor se pro ně nepřijatelným způsobem snaží přimět více zákazníků k přechodu na neomezený tarif. „Pokud si nepořídí neomezený tarif, tak jim sebereme víc minut. Tohle je pravda, ne to, co píšete. Pohádky o tom, že zákazníka zajímá přehlednost, jsou naprosto liché. Každý dobře ví, jak je mu účtováno. Slušná firma hledá produkty pro všechny skupiny lidí, což Vodafone nedělá a všechny změny jsou v neprospěch zákazníka. Akorát nám lžete do očí,“ reagoval na komentář Vodafonu pod svým facebookovým příspěvkem Petr Malásek.

Najdou se i tací, kteří letošní chování operátora vůči svým zákazníkům označují za neuvěřitelnou drzost a připomínají, že takové praktiky sám Vodafone před lety odsuzoval.

15.července 2019 v 15:36, příspěvek archivován: 16.července 2019 v 15:48

To co letos předvádíte vůči zákazníkům je neuvěřitelná drzost! Pokud si myslíte, že takhle nás donutíte k přechodu na neomezený tarif, tak se ta vaše banda zmetků v čele s ředitelem, který akorát lze spletla. Jen co přijde čtvrtý operátor přejdeme a pak nám můžete slibovat hory doly. Před pár lety Vodafone odsuzoval tyhle praktiky, ale to je koukám minulost. Zmetkové, táhněte z republiky tyhle hnoje si dělejte jinde.

Zástupce operátora nicméně podotýká, že konkurence uplatňuje minutovou tarifikaci už delší dobu. Ta se u O2 i T-Mobilu rovněž vztahuje i na volné jednotky v rámci tarifů. Vodafone se tedy dobrovolně vzdává své konkurenční výhody. Ta sice v případě neomezených tarifů pozbývala smysl, nicméně u tarifů s početně omezenými volnými jednotkami byla pro zákazníky příjemným bonusem. Po jejich vyčerpání totiž platili vždy jen za to, co skutečně provolali. A i to málo volných jednotek vyčerpali naplno.

Info o změně hledejte ve vyúčtování. Můžete odejít bez sankce

Zatímco v případě předplacených služeb o změně tarifikace Vodafone informoval prostřednictvím SMS, tak tarifní zákazník se o této změně dočte v měsíčním vyúčtování. Informaci o změně musí operátor uveřejnit v každé své provozovně a způsobem umožňujícím dálkový přístup nejméně 1 měsíc před nabytím účinnosti změny smlouvy. A jelikož jde o změnu vedoucí ke zhoršení postavení zákazníka, musí jej informovat o možnosti předčasného ukončení smlouvy bez sankce.

„K 26. srpnu 2019 změníme způsob účtování hovorů. Nově se vaše hovory budou počítat na celé minuty, a to včetně volných jednotek. Cenu vašeho tarifu ani minutové sazby neměníme a zůstávají stále stejné,“ informuje operátor v měsíčním vyúčtování s tím, že v případě nesouhlasu s touto změnou lze bez sankce odstoupit od smlouvy. Zákazník tak musí učinit nejpozději k 26. srpnu, tedy ke dni, kdy vstupuje v platnost nový způsob účtování hovorů.

„Věříme však, že budete s našimi službami i nadále spokojeni,“ zakončuje celé sdělení o chystané změně.

Ovšem podle reakcí na sociální síti je patrné, že Vodafone své zákazníky opět jen popudil. Lidé tak čekají, co dalšího si pro ně ten kdysi férový operátor ještě letos připraví. „Co třeba opět vybírat poplatek za příchozí hovory,“ položil řečnickou otázku Ondřej Chlumský.

16.července 2019 v 10:06, příspěvek archivován: 16.července 2019 v 13:17

Drazí...
pěkně své zákazníky trolíte, na to je radost koukat. Jsem zvědav, co si na ně vymyslíte příště a co vše si ještě nechají líbit...co třeba opět vybírat popatek za příchozí hovory

Autor:
  • Nejčtenější

Toto se může stát jen u Applu. Prodá vám předražený hadr

Už dlouho je známé, že si Apple i za obyčejné věci umí účtovat extra příplatek. Tentokrát nás společnost překvapila...

Nové iPhony jsou špičkou fotomobilů. Opět nestačí jen na Číňany

Apple si tradičně na kvalitě fotoaparátu iPhonů dává záležet. I díky tomu patří jeho modely tradičně k užší špičce v...

Spolkl mobil a styděl se to přiznat. Uvázl mu v žaludku na půl roku

Nemocnice v egyptském Asuánu přijala pacienta, který si stěžoval na bolesti břicha. Lékaři zahájili léčbu v domnění, že...

Bez překvapení. Nové pixely od Googlu ovšem konkurenci zatopí

Google po dlouhých týdnech vyčkávání konečně oficiálně představil své nové smartphony Pixel 6. O novinkách už dopředu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Samsung představil svůj nejluxusnější smartphone. V Česku ho nekoupíte

Současná globální nabídka smartphonů Samsungu obsahuje čtyři základní řady Galaxy: A, M, S a Z. Loni ovšem společnost...

Syndrom Petra Pana. Proč někteří muži nikdy nedospějí a žijí jako paraziti

Premium V každém chlapovi zůstává kousek kluka, ale musí to být právě jen ten kousek. Pokud muž nechce vyrůst a převzít...

Čína má Evropu v hrsti, za pár týdnů dojde hořčík. Auto bez něj nevyrobíte

Premium Vše nasvědčuje, že současná čipová krize v automobilovém průmyslu je jen zahřívacím kolem před tím, co se na Evropu...

Váš syn bude žít jen pár týdnů. Zpověď matky zesnulého hokejisty Buchtely

Premium Přežít své dítě. Pro každého rodiče ta nejhorší představa. Teprve dvacetiletý hokejista Ondřej Buchtela zemřel loni v...

  • Další z rubriky

ČTÚ chce regulovat trh mobilních dat. Není tam konkurence, vysvětluje

Český telekomunikační úřad zveřejnil Analýzu relevantního trhu číslo 3, ze které vyplývá, že trh s mobilními daty není...

Operátoři s novými tarify zlevnili. Ale své peníze si vzít nenechají

Premium Od června do září trojka tuzemských síťových operátorů změnila nabídku tarifů. Všeobecně došlo ke zlevnění, zákazník...

Někde přidal, jinde ubral. T-Mobile opět experimentuje s akčním tarifem

Akční tarif nabízí T-Mobile v nepravidelných vlnách již od poloviny roku 2017. Láká jím zejména předplacenkáře k...

Česko stále na chvostu. Dražší data má podle průzkumu už jen Řecko

Tchaj-wan, Kolumbie, z evropských států pak namátkou třeba Bulharsko, Rumunsko, Litva či Lotyšsko. Tam všude za 30 eur...

Koupání je legrace. Zvlášť, když voda šumí, bublá a je barevná
Koupání je legrace. Zvlášť, když voda šumí, bublá a je barevná

Večerní hygiena je důležitá. A co teprve u dětí, které přes den nemyslí na to, že se nemají umazat. Jak zařídit, aby se děti do vany těšily a vy...

Čekají nás daleko horší problémy, než jaké způsobil covid, varuje OECD

Pandemie koronaviru sice zastavila výrobu, vysála státní kasy a způsobila krachy mnohých podniků, to ale není nic proti...

Čína má Evropu v hrsti, za pár týdnů dojde hořčík. Auto bez něj nevyrobíte

Premium Vše nasvědčuje, že současná čipová krize v automobilovém průmyslu je jen zahřívacím kolem před tím, co se na Evropu...

Pavel Liška se omluvil za reklamy pro dodavatele elektřiny a plynu

Pavel Liška měl potřebu se vyjádřit ke svému dlouholetému účinkování v reklamách pro dodavatele plynu a elektřiny...

Jestli bude inflace stoupat dál, lidé ztratí polovinu úspor, varuje ekonom

Současná míra inflace bude trvat ještě několik let, důvodem jsou zejména vysoké objemy pumpování peněz do ekonomiky,...

Střelba proti kameře je běžná, ale herec za nehodu nemůže, tvrdí Dvořák

Zpráva, že americký herec Alec Baldwin při natáčení westernu zastřelil kameramanku a postřelil režiséra, vyvolala...