Zákazníkům Vodafonu, kteří v rámci využívaných mobilních služeb nemají v základu žádná mobilní data, se v momentě připojení mobilu k internetu či spuštěním aplikace vyžadující datové připojení aktivuje základní datový tarif. Týká se to především uživatelů předplacených karet, ale také zákazníků se staršími mobilními tarify, které v základu data neobsahují.
Pokud si takový zákazník nezvolí jinak, je mu v momentě, kdy se jeho telefon připojí k datové síti, automaticky aktivován tarif Připojení na měsíc. Ten v současnosti za poplatek ve výši 49 korun obsahuje 100 MB dat, a to na 30 dnů. To je opravdu málo. Nicméně na začátku září dojde k výraznému navýšení datového objemu tohoto tarifu. Operátor jej totiž trvale nastaví na 1 GB.
Desetinásobek dat tak již pokryje běžnou měsíční spotřebu, tedy prohlížení webu, chatovací aplikace, vyhledávání v mapách či jízdních řádech. Navýšení datového objemu se však promítne i do výše měsíčního poplatku, který se zvýší na 79 korun.
V případě, že zákazník data vyčerpá dřív než za třicet dní, se mu tarif obnoví. Dostane tedy za 79 korun znovu 1 GB na nových třicet dní.
„Stačí si tak hlídat jenom dostatek kreditu na obnovení. O čerpání dat přitom zákazníka budou informovat SMS, a to při využití 75, 90 a 100 procent datového objemu,“ informuje operátor.
Stav čerpání dat si může zákazník ověřit i sám, a to prostřednictvím samoobsluhy Můj Vodafone, kde si lze nastavit i limit pro přikupování dat. Pokud nechce, aby se mu po vyčerpání datového objemu měsíční datový tarif obnovil, stačí si zmíněný limit nastavit na nulu.
Vodafone v této souvislosti zmiňuje i balíček Pass for Good, s nímž lze některé aplikace využívat i bez nutnosti čerpání mobilních dat (viz Vodafone má nový pass. Má podpořit výzkum covidu i videopomoc v nouzi). Mezi ně patří například Záchranka či Bright Sky, což je mobilní aplikace pro odhalování domácího násilí.